Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Købe ting til firma uden at betale skat

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 4. Aug 15
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 16:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg arbejder som skribent på et magasin. Jeg har oprettet et enkeltmandsfirma, og bliver betalt for mine artikler igennem dette firma.

Jeg har nu et indestående i mit firma. Kan jeg bruge dette indestående til at købe computer, telefon osv. til mig selv uden at skulle betale skat? Jeg skal jo i princippet bruge computer og telefon til at udføre mit arbejde, men jeg bruger jo også både computer og telefon privat.

Vil jeg i princippet også kunne købe computer og telefon til mine børn - selv om det måske er lidt ufint, da de jo ikke er en del af firmaet?

Hvor går grænsen for, hvad jeg kan købe til firmaet, og kan det virkelig passe, at jeg slipper helt for at betale skat af de penge jeg bruger på at købe ting til firmaet?

Mvh. Morten

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 16:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Spørger du helt seriøst andre selvstændige og iværksættere, om du bare kan snyde og bedrage og lade være med at betale skat!?

Hvis du SKAL BRUGE en computer og en telefon i dit firma, kan du købe dem i dit firma og få fradrag for beløbet. Og skal altså ikke betale skat af det beløb.  Hvis du bruger tingene privat (og det gør de fleste jo i et eller andet omfang) kan du kun få fradrag for den del at udgiften, der HØRER TIL FIRMAET.

Selvfølgelig kan du ikke - lovligt - købe computer eller telefoner til dine børn og få fradrag for det. Hverken i princippet eller i praksis.

Fra Aarhus
Tilmeldt 12. Nov 09
Indlæg ialt: 303
Fra  Erhvervshjemmesider.dk ApS Skrevet kl. 16:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Laces:

Kan jeg bruge dette indestående til at købe computer, telefon osv. til mig selv uden at skulle betale skat?