Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er det lovligt at tage youtube film og sætte dem ind på sin egen hjemmeside?

Side 1 ud af 3 (23 indlæg)
Tilmeldt 13. Dec 13
Indlæg ialt: 43
Skrevet kl. 13:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er.

Sidder og leger lidt med en hjemmeside, hvor jeg kan tilføje youtube film ved bare at kopiere url'en fra den pågældende film jeg ønsker på min website.
Er det lovligt?

Mvh Chri854b

Tilmeldt 6. Sep 12
Indlæg ialt: 317
Skrevet kl. 13:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,7 stjerner givet af 7 person

Det er så trist at amino er ved at udvikle sig til en slags "jeg-er-for-doven-og-dum-til-at-finde-ud-af-noget-selv" platform, hvor ligegyldige spørgsmål efterhånden oversvømmer de intelligentes lyst til at hjælpe.

Kære du!

Brug hovedet - og tænk selv! Der er et spændende koncept, der overflyder med youtube-klip. Det er ikke youtube selv, men en platform, der kaldes facebook! Ligeledes er der et utal af nyhedssites, som kopier diverse fra youtube.

Håber det giver dig svaret på dit spørgsmål! Og ja, jeg ved der er et ordsprog "Der findes ingen dumme spørgsmål" - men sorry, der er grænser!

Tilmeldt 13. Dec 13
Indlæg ialt: 43
Skrevet kl. 13:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, tro mig jeg har søgt. Nogle mener det ikke er, mens andre gør. Tongue Tied


Mvh Chri854b

Fra Silkeborg
Tilmeldt 6. Aug 14
Indlæg ialt: 360
Fra  Advokatkontoret Rikke Wagenblast Sørensen Skrevet kl. 14:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg forstår ikke Trusted Partners svar, men uden at kende nærmere til youtube konceptet, så er jeg ret sikker på, at svaret må være NEJ. Dem, som har lavet filmklippet, har ophavsretten hertil - Det kan så være, at de har givet youtube ret til at gøre visse ting med klippet som betingelse for, at de kan få lov til at lægge deres filmklip på youtube, men andre har jo ikke fået den ret. Du må jo heller ikke klippe fotografier fra andres hjemmeside og bruge i din markedsføring eller på din egen hjemmeside, så desværre.

Fra Roskilde
Tilmeldt 27. Nov 09
Indlæg ialt: 514
Fra  Lytter.dk Skrevet kl. 15:00
Hvor mange stjerner giver du? :

For få år siden, blev os med blogs holdt lidt i spændetrøje af KODA, da vi ikke måtte dele musikvideoer fra YouTube grundet rettigheder. Det er dog nu blevet fuldt lovligt, heldigvis. Jeg kan slet ikke forestille mig, at nogle videoer på YouTube er ulovlige at dele eller embedde på andre sider. Tonsvis af medier gør det dagligt verden rundt, og det er en stor del af måden, hvorpå videoer deles med andre. 

Du kan godt finde videoer, som indeholder ophavsretligt materiale, som skaberen ikke har rettigheder til. Men her er YouTube gode til at slette og/eller slet ikke tillade upload.

Det skal du ikke være nervøs for, hvis du spørger mig.

Stifter af musikbloggen Lytter.dk og bureauet Copenhagen Publicity.

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 15:03
Hvor mange stjerner giver du? :

chri854b:
Sidder og leger lidt med en hjemmeside, hvor jeg kan tilføje youtube film ved bare at kopiere url'en fra den pågældende film jeg ønsker på min website.
Er det lovligt?

Youtube giver jo selv adgang til at man kan indlejre en video på en hjemmeside så ja det må du godt. Du må bare ikke linke direkte til filen eller downloade den uden ejers tilladelse.

Tilmeldt 13. Dec 13
Indlæg ialt: 43
Skrevet kl. 15:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad menes med Embedde? og man må ikke kopiere filmen direkte? 
Den sidde jeg laver det over kopiere jeg bare url'en og så kommer "youtube" filmen frem på siden? 
Er det en ok måde, eller skal den kopieres anderledes? 

Tak for jeres svar indtil videre! :)

Mvh Chri854b

Fra Roskilde
Tilmeldt 27. Nov 09
Indlæg ialt: 514
Fra  Lytter.dk Skrevet kl. 15:26
Hvor mange stjerner giver du? :

At embedde betyder netop, at filmen blot vises på din side i YouTube-afspilleren, helt som den gør på YouTube. Du klikker på Del --> Indlejring under en video, og så får du koden.

Stifter af musikbloggen Lytter.dk og bureauet Copenhagen Publicity.

Tilmeldt 13. Dec 13
Indlæg ialt: 43
Skrevet kl. 15:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Så det er lovligt at embedde?

Mvh Christian :)

Fra Roskilde
Tilmeldt 27. Nov 09
Indlæg ialt: 514
Fra  Lytter.dk Skrevet kl. 15:48
Hvor mange stjerner giver du? :

chri854b:

Så det er lovligt at embedde?

Mvh Christian :)

Bestemt.

Stifter af musikbloggen Lytter.dk og bureauet Copenhagen Publicity.

Side 1 ud af 3 (23 indlæg)