Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jeg kan ikke finde på et godt virksomhedsnavn

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. Feb 14
Indlæg ialt: 128
Skrevet kl. 08:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle,

Jeg er i gang med at få stiftet en virksomhed hos en advokat, og han har brug for et par input fra mig. Et af de vigtigere er et virksomhedsnavn, og her kan jeg desværre ikke finde på et godt navn, som også er ledigt!

Jeg stifter en virksomhed, der skal opkøbe en-families ejendomme (villaer, rækkehuse og lejligheder) og derefter sætter dem i stand med videresalg for øje.

Jeg kunne godt tænke mig, at navnet lever op til følgende:
1. Det skal være let at udtale
2. Det skal være let at stave og helst uden bindestreg
3. Det skal ikke være for langt
4. Domæne med navnet skal være ledigt (domæne uden bindestreg)
5: Navnet må gerne give associationer til branchen men er ikke et krav (Amino havde jo intet at gøre med Iværksætteri før Amino.dk gik i luften)

Jeg har selv tænkt Recon/Rekon, men domæner er desværre optaget af virksomheder med samme navn.

Jeg håber, at der sidder et par kreative Aminoer, som kan være behjælpelig med et godt virksomhedsnavn!

Med venlig hilsen
Mikkel H

Fra Aarhus C
Tilmeldt 31. Jan 12
Indlæg ialt: 405
Fra  Bleep Films Eberhard IVS Skrevet kl. 08:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa,

Jeg foreslår "nydomi" som er en sammensætning mellem "ny" og "hjem" på latin. Domænet er også ledigt (både .dk og .com). 

Jeg håber det er brugbart!

Mvh.
Tobias

Co-Founder & CEO @EasyPoker

Tilmeldt 26. Jan 08
Indlæg ialt: 1259
Skrevet kl. 09:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad med MHRecon?

Fra Silkeborg
Tilmeldt 6. Aug 14
Indlæg ialt: 360
Fra  Advokatkontoret Rikke Wagenblast Sørensen Skrevet kl. 09:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad med Herligeboliger.dk

Og så skal du selvfølgelige sørge for, at dit navn og dit domæne er det samme. Det er nemt at huske, og det er positivt uden at love noget. Jeg kunne ikke på cvr.dk finde nogle med tilsvarende navn, og domænet synes heller ikke optaget.

Held og lykke med projektet. [Husk i øvrigt, at du skal overveje meget i hvilket omfang at du renoverer, da du risikerer, at det efterfølgende salg bliver momspligtigt. Se denne Amino tråd om momsproblemstillingen ved renovering af ejendomme mhp. videresalg http://www.amino.dk/forums/t/256985.aspx]

Tilmeldt 17. Feb 14
Indlæg ialt: 128
Skrevet kl. 10:01
Hvor mange stjerner giver du? :

@Tobias
Tak for dit input! I følge en DK-Latin-ordbog, så kan Ny oversættes til Nova. Jeg tænker Nova Domi (www.novadomi.dk er ledigt)... det er da ikke helt tosset.

@Mr. A
Også tak for dit input! Jeg har også selv tænkt i de baner. Jeg kan bare ikke helt finde ud af, om jeg vil have mit eget navn tilknyttet virksomhedsnavnet.

@Rikke
Tak for dit bud! Min virksomhed kommer ikke til at handle direkte med slutbrugeren, da boligerne bliver sat til salg gennem mægler.
Virksomheden vil mest kommunikere med advokater, håndværkere og ejendomsmæglere.
Og tak for linket. Jeg har selv startet den anden tråd, så det er jeg OBS på :)

Tilmeldt 17. Feb 14
Indlæg ialt: 128
Skrevet kl. 10:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel Hv:
@Tobias
Tak for dit input! I følge en DK-Latin-ordbog, så kan Ny oversættes til Nova. Jeg tænker Nova Domi (www.novadomi.dk er ledigt)... det er da ikke helt tosset.

Det burde vidst hedde Domus, og Nova Domus er optaget :(

Tilmeldt 20. Feb 15
Indlæg ialt: 108
Skrevet kl. 10:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu kan de færreste mennesker latin.

Jeg ville bare forkorte det og benytte et navn med inspiration fra latin, f.eks.

Novado

Novado.dk er ledigt.

Tilmeldt 17. Feb 14
Indlæg ialt: 128
Skrevet kl. 10:50
Hvor mange stjerner giver du? :

@Rasco
Tak for dit input!

Efter at have set Martin Thorborgs snak vedrørende valg af virksomhedsnavn, så hopper jeg på et "Yksi Kakse Kolme"-navn. Hvis man bliver forvirret over det, så se hans video her: 

" target="_blank">

Input modtages dog stadig :)

Mvh
Mikkel

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)