Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

udenlandsk firma med dansk bank konto

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 19. Jul 15
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 21:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej 

Er der nogen herinde der kan fortælle mig om der er nogle begræsninger i at eje et udenlandsk firma i EU og samtidig have en dansk bank konto tilknyttet.

Dukker der nogle specielle regler op i den forbindelse, som skat, moms osv.

Der er ikke tale om et selskab i skattely, 

Håber der sidder nogle herinde der måske kender noget til ovenstående, for synes ikke rigtig jeg bliver klog på at søge efter det.

Rigtig god søndag

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Easttrade:
Er der nogen herinde der kan fortælle mig om der er nogle begræsninger i at eje et udenlandsk firma i EU
den må jeg erkende jeg ikke helt forstår. Man må godt som udlænding eje et selskab i et andet land generelt-  f.eks en fra andet EU land eje selskab i Danmark

Easttrade:
og samtidig have en dansk bank konto tilknyttet.
et udenlandsk selskab kan godt ha en dansk bankkonto (koster normalt noget) og selve kontoen har ikke betydning for beskatningens sted - for selve selskabet (dog kan dansk moms være krav ved dansk aktivitet og ejer må undersøge sine egne forhold)

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 19. Jul 15
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 23:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John

Tak for svar

Beklager hvis den ikke var nem at gennemskue.

Der er tale om en helt alm. wepshop som har til huse uden for DK, og for at få feks. nets som betaling kræver det at man har en dansk bank konto, synes bare ikke rigtig at jeg kan finde noget omkring det på skat eller businessindenmark.dk

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:03
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg mener at man skal ha dansk CVR for at få Nets som betalingsløsning (kun danske webshops) men det må du lige dobbeltchecke - jeg mener ikke en dansk bankkonto er nok - uden at være sikker som sagt

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 1. Apr 15
Indlæg ialt: 78
Skrevet kl. 23:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan godt have Nets som indløser med et udenlandsk firma (men de er dyre ) du kan dog ikke modtage Dankort betaling, dette er forbeholdt danske cvr nummer 

Søren

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Søren H:
Du kan godt have Nets som indløser med et udenlandsk firma (men de er dyre ) du kan dog ikke modtage Dankort betaling, dette er forbeholdt danske cvr nummer 
thanks - ja det var det med dankort jeg var inde på - og ja - kræver dansk CVR  så hvis det er det trådstarters bekendte vil ha, så rækker en dansk konto ikke - og hele vitsen med Nets er jo - dankort (eller mere præcist - VisaDankort som er rene dankort gebyrmæssigt for dansk CVR med dankort aftale)

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Silkeborg
Tilmeldt 12. Jan 16
Indlæg ialt: 397
Skrevet kl. 15:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Har du fundet svar på det med en dansk bankkonto med udenlandsk ejer?

Sidder selv og skal finde en bank for et engelsk firma, men de er godt nok ikke glade for at samarbejde i bankerne. Danske Bank kræver 7500,- (+moms) i oprettelse og yderligere 279,- (+moms)/måned, eksl. gebyrer for adgang til netbank, kortgebyrer mm., dette er udlukkende blot for at være kunde. Alle andre (Jyske, Spar, Nordea) har bare sagt nej så snart de fandt ud af at ejeren ikke var dansk.

Jeg vil meget gerne høre nærmere hvis du kender til en bank eller trick der gør dem mere medgørlige. Alt vi ønsker er at kunne modtage bankoverførsler uden det tager 3-4 dage og koster store gebyrer samt evt. MobilePay/Swipp/lignende.

Har dog fundet ud af følgende:

Der er færre end 10.000 rene Dankort (altså dem uden Visa), mestendels pensionister. Mængden er faldende. Dette ifølge en dansk PSP. Husk på at du sagtens kan modtage Visa/Dankort uden hele det her cirkus jeg går ud fra at du er på vej igennem.

Du kan som udlænding/udenlandsk virksomhed sagtens eje en dansk virksomhed. MEN! Du skal have en NemKonto, og det kræver en dansk bankkonto.

Head of SEO hos Kendskab. Kontakt mig!

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Makey:

Har dog fundet ud af følgende:

Der er færre end 10.000 rene Dankort (altså dem uden Visa), mestendels pensionister. Mængden er faldende. Dette ifølge en dansk PSP. Husk på at du sagtens kan modtage Visa/Dankort uden hele det her cirkus jeg går ud fra at du er på vej igennem.

Ja men du skal bare huske, at hvis du er dansk virksomhed så er alle visadankort jo Dankort gebyrmæssigt - og det er derfor 80% af al dansk onlinehandel foregår via dankort, som for alle bare lidt større er så laaaangt billigst

Kræver det er en dansk shop dog. Alle andre kan vælge visadankort som så bare gebyrmæssigt og administrativt ses som rene visakort.

Antal dankort er derfor slet ikke det som tæller, det er gebyrdelen der får 4 ud af 5 handler online (og mere i butik) via dankortet - mere her http://johnhannover.blogspot.dk/2015/01/hvad-er-betalingsgateway-og-hvad-er.html hvor et par udbydere er citeret også

vh John Hannover 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)