Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Apportindskud til forøgelse af egenkapital

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Alicante
Tilmeldt 13. Feb 14
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 15:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er udlandsdansker på vej tilbage til Danmark. Jeg har netop lukket min Spanske virksomhed og via en udligning fået overført alle værdier som privat eje. Alt er gået efter bogen med påtegning af spansk Revisor. Jeg påtænker at stifte et APS og indskyder kontant Kr. 50,000. Efterfølgende ønsker jeg at forøge egenkapitalen ved at indskyde varelager, kunder, web-shop og tilgodehavender med en samlet værdi på 300,000 kroner.

Spørgsmål: er det påkrævet at lave en vurderingsberetning for apportindskuddet og skal denne laves af en dansk Revisor. Kan jeg evt. benytte vurderingsberetningen fra min spanske Revisor og får den attesteret af Notary.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis det skal ind som bunden selskabskapital er jeg ret sikker på du skal ha dansk revisor erklæring om værdierne. Jeg tror ikke den spanske vil gælde.

Derimod kan du jo købe aktiverne - efter en absolut ærlig egen vurdering - f.eks indkøbsværdi for varene forudsat de alle sælger - Webshop er meget vanskelig at vurdere i apportindskud.

Tilgodehavende kræver også en del mere, da kreditorne jo skal medvirke til, at disse kan overdrages til et helt andet selskab end det oprindelige (det ved jeg ikke om du har fået over privat allerede - lyder ikke så let - men i alle fald skal der ny aftale til for at de kan indgå i et nyt selskab) og der vil jeg råde til at få dansk revisor ind over også.

Betal dansk revisor for hjælp. Prøv evt tonny fra www.erhvervs-consult.dk eller få tilbud fra www.agera.dk 

Venlig hilsen John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Alicante
Tilmeldt 13. Feb 14
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 11:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak John.

Jeg vil kontakte Revisor for at sikre at det gøres korrekt.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
Tilgodehavende kræver også en del mere, da kreditorne jo skal medvirke til, at disse kan overdrages til et helt andet selskab end det oprindelige (det ved jeg ikke om du har fået over privat allerede - lyder ikke så let - men i alle fald skal der ny aftale til for at de kan indgå i et nyt selskab) og der vil jeg råde til at få dansk revisor ind over også.

Tilgodehavende - så er der vel tale om debitorer og så kræves der ikke sammentykke. Hvorfor i det hele taget skyde dem.

Dels koster det at få vurderet disse og dertil kan tilgodehavende fra disse indskydes efterfølgende når de er blevet betalt. 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)