Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Regnskab - Faktura

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 31. Jul 15
Indlæg ialt: 14
Fra  Charmore Skrevet kl. 19:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Heeeeeej folkens ! 

Er der én af jer (eller flere), der har et direkte link til et regelsæt, omkring hvad ens faktura fra handel med et land udenfor EU SKAL indenholde?

Jeg ved, at der self skal være dokumentation på hvilke varer, og hvilke beløb der gør sig gældende - men hvad ellers er et direkte krav?

Mvh

 

Fra Viby J
Tilmeldt 6. Feb 09
Indlæg ialt: 549
Skrevet kl. 19:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 31. Jul 15
Indlæg ialt: 14
Fra  Charmore Skrevet kl. 20:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Så i et tilfælde, hvor man f.eks. selv handler gennem en webshop med fokus på salg til private - og uden for EU - og derfor ikke omfattet af samme momsregler - kan jeg bruge reglerne for:

Kassebon:

Virksomheder der overvejende sælger til privat kan også blot udstede en kassebon - eks fra skattegodkendt kasseapparat. 
 
Så er kravene endnu færre - nemlig:
  • virksomhedens navn eller registreringsnummer (cvr-nr./SE-nr.)
  • udstedelsesdato
  • leverancens art
  • momsbeløbets størrelse.

- ELLER HVAD ? :)

MVH

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46449
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Charmore:
Så i et tilfælde, hvor man f.eks. selv handler gennem en webshop med fokus på salg til private - og uden for EU - og derfor ikke omfattet af samme momsregler
nej som udgangspunkt fuld faktura vil jeg råde til og der er jo så ikke et momsbeløbets størrelse men derimod rubrik indberetning til moms. Det handler jo også om at modtager skal ha let ved at få tingene gennem moms i modtager landet og der bliver pålagt moms som privat modtager - I princip kunne toldpositions nummer også være korrekt

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)