Jeg er enig med dig, hvis man udtrykkelig har bedt om tilbud, men indlæg herinde kan altså give anledning til, at en række mails, som man ikke har bedt om. Og som fylder godt i ens indbakke.
Selv om jeg er enig med dig i, at det ikke kræver meget at svare nej tak, så synes jeg måske også, at vi som selvstændige må fortolke et manglende svar, som et nej tak, og selv om det er træls med et nej tak, når man måske har gjort sig umage med at give et specificeret tilbud, så er det vel bare sådan det er.
Jeg har været bruger på Amino siden starten og der er helt klart sket et skift inden for de sidste 2 år.
Jeg oplever også mange henvendelser fra Amino-brugere, som opfører sig som om ens mailboks blot er et add-on til Amino. Så sendt som i onsdag morgen fik jeg en email fra en der henviste direkte til at have fundet mig på Amino. Den var sendt efter midnat om natten og jeg svarer vedkommende omkring kl. 10 onsdag formiddag. Sent på eftermiddagen kommer der en ny mail fra vedkommende som jeg ikke når at svare før jeg går hjem. Jeg kigger på emailen da jeg møder ind kl. 7 torsdag morgen og der kan jeg se at vedkommende ikke har specificeret det jeg bad om for at kunne regne en pris til ham. Så jeg sender en ny email og beder om dette. Ved frokosttid får jeg en svine-rmail om at jeg er en sløv snegl som svarer langsomt og han ikke har fået nogen pris - inden specifikationer. Dem beder jeg om igen og forklarer at det er vigtigt da jeg ikke kan regne nogen pris uden. Jeg er til møde resten af dagen men logger på hjemmefra omkring kl. 19. Der ligger så, hold nu fast, 6 emails fra vedkommende (stadig uden specifikationer) hvor de 3 sidste er sendt med en halv times mellemrum hvor der bare står "BUMP". Jeg må indrømme at jeg der tænkte at vedkommende bare kunne sejle og jeg ikke gad at svare hans emails før næste morgen. Klokken 23.11 (jeg har lige checket det) får jeg så en SMS med ordlyden "Heeeey! Husk min pris!". Fredag morgen sendte jeg en email med en henvisning til 3 andre leverandører og skrev at vi ikke ville kunne løse opgaven for ham, da jeg ikke havde mulighed for at regne nogen priser ud pga. manglende informationer. Det resulterede så i en SMS senere på eftermiddagen hvor der basalt set stod "tak for lort".
Så ja, jeg er også ved at være en tand træt af den adfærd. Der er lidt "giv mig, giv mig, giv mig" curling-agtigt over det. Og det er i hvert fald et meget dårligt udgangspunkt hvis man har tænkt sig at skulle være iværksætter, for så får alt samarbejde en skæv start.
Og jeg skal så lige skynde mig at tilføje at det ikke er alle henvendelser fra Amino-bruger som er på denne måde. En del af dem er meget seriøse og bliver i mange tilfælde også til gode reelle samarbejder. En del af mine faste kunder er kunder som oprindeligt også kom fra Amino og som i dag driver seriøse stabile virksomheder. Men det er faktisk også meget få af dem som er aktive herinde den dag i dag. Så der har vel nærmest været et generationsskift i brugerfladen på Amino og der er måske også derfor vi oplever et skift i brugeradfæren set i forhold til hvordan det har været for bare en 2-3 år tilbage?
Nu var det ikke mig som havde et tilbud til en anden Amino, men jeg søgte en partner og flere har skrevet for at hører om projektet, når jeg så bruger tid på at forklare hvad det går ud på samt at man ikke kan / vil komme ind på alt i første mail, regner jeg da med at jeg får svar på min mail?
Det sker bare ikke? jeg forstår ikke hvorfor man ikke lige kan skrive tilbage at det desværre ikke havde ens interesse, så er den jo ikke længere.
Hagbart! Du har vel bare ramt den barske virkelighed, det er da god skik at følge op egne tilbud og mail, og hvorfor venter flere dage med at opklaret om tilbuddet var attraktivt.
Hvad er det for en virkelighed du plejer at befinde dig i? Jeg plejer at få svar på mine email, nu hvor det er en som henvender sig til mig først, havde det været mig som skrev først og ville sælge eller pådutte en vare / ydelse til den jeg skrev til og ikke fik svar, var det jo en anden sag.