Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvornår er det et kopi-ur?

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 4. Sep 14
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 00:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg har kigget på nogle producenter af minimalistiske ure i Kina osv. – de har forskellige styles, som på nogle punkter minder om brands som Daniel Wellington og andre etablerede ur-designere. Jeg har mulighed for at justere designet på uret og brande det med eget logo.

Mit spørgsmål er så, hvornår er det et kopi-ur? Hvordan skal man forholde sig til det?

Hvis jeg eksempelvis køber 500 ure med eget logo – kan jeg så roligt sælge dem på min webshop, eller skal jeg være meget forsigtig, hvis uret har samme træk, som nogle af de etablerede brands?

Det er jo svært at købe et minimalistisk herre-ur – læder-rem, stålkasse – der ikke minder om 1000 andre ure.

Tak for hjælpen,

M.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Mikki M.:
Det er jo svært at købe et minimalistisk herre-ur – læder-rem, stålkasse – der ikke minder om 1000 andre ure
korrekt - Der er desværre ikke en facitliste - men man kan sige, at om du har eget logo på eller ikke - ændrer intet ved om det er kopi eller ej

En tommelfingerregel er mindst 15% ændret på alle væsentlige punkter ? kassen, skiven, markeringerne, viserne. Det er givet dog, at en del af den type ure kommer i ganske så ens kasser, men man kan altså tabe en kopisag, hvis ikke man er godt over de 15% på alle væsentlige punkter. Pas i øvrigt på. Det er svært at tjene større på billige ure - markedet er fyldt og der vil kunne være returnering + garanti/reklamationer over en 2 års periode - og ofte betaler reparation sig ikke

Her mere om kopivarer http://johnhannover.blogspot.dk/2014/03/kopivarer.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)