Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jeg har fået en idé - hjælp!

Side 2 ud af 3 (23 indlæg)
Fra Randers
Tilmeldt 20. Jul 11
Indlæg ialt: 39
Fra  selfiehuer.dk Skrevet kl. 17:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er godt at høre, at du i første omgang nedprioritere dit eget tøjdesign (der er ingen der siger at det ikke kan komme senere joStick out tongue)

Mht. til indhentning af tilbud på udviklingen af din webshop, bør du i første omgang tænke over, "hvordan gør jeg det her mest overskueligt for mine kunder". Du har en fed idé, men det kan være en udfordring at få den udført i praksis, så det virker let og intuitivt for nye kunder, der kommer ind på din webshop - En god grundregel: Dine kunder må ikke skulle tænke, når de besøger din webshop. Det skal med andre ord være tydeligt, hvor de skal klikke for at finde det de søger.

Når man kommer ind på din webshop, skal man så først vælge, hvilken "pakke" man søger? f.eks. kunne man på forsiden opsætte valgmuligheder om det man vil have vist en pakke med herre, dame og 2 børn (dreng, dreng eller dreng, pige).

Hvis det er, kan jeg prøve at skaffe et tilbud til dig hos Danhost, der laver webshops. Men her skal jeg lige have lidt flere detaljer om, hvordan du tænker hele købsflowet skal opbygges på din webshop. Alternativt kan jeg også anbefale virksomheden ADONE, der specialudvikler webshops

#SELFIEHUER - Huer så flotte, at du får lyst til at tage et selfie!

http://selfiehuer.dk/4-huer-til-kvinder/

Fra København
Tilmeldt 7. Apr 15
Indlæg ialt: 117
Fra  www.blackpiranha.dk Skrevet kl. 17:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusind tak for dine tilbud om at hjælpe mig, Kathrine.

Først og fremmest tror jeg, at jeg skal have styr på hvilke designs jeg skal have på webshoppen og hvilke mærker jeg skal opkøbe fra og få de aftaler i hus. Synes det er vigtigst at have styr på produkterne! 😊
Du har ret i at det selvfølgelig skal være overskueligt på webshoppen, hvilket jeg klart skal huske at have i bagtankerne når jeg kommer dertil.

Vil du mene det bliver for dyrt, hvis jeg laver mit eget design og får nogle til at sy sættene for mig? Jeg har et ønske om selv at have indflydelse på processen og har en klar idé om hvordan jeg synes det skal være.
Jeg har 60 000,- at gøre godt med, er det ikke tilstrækkeligt hvis jeg vælger at satse på mine egne designs?
Vil du mene at det er helt udelukket? Synes bare ofte jeg hører om folk der designer og får systuer i udlandet til at sy for sig. Jeg er med på at det bliver en svær proces, men jeg er villig til at knokle hårdt, da det er det her jeg vil! 😊

Vh Anna

Fra København
Tilmeldt 8. Jul 05
Indlæg ialt: 1746
Skrevet kl. 18:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Anna. Nu får du lige min mening.

Det er godt med drømme, men du skal nok sætte dig lidt mere ind i hvad det egentlig vil sige at designe og producere tøj. Der skal først være en idé og et design, som folk vil købe. Dét alene bruger tøjvirksomheder jo mange penge på at hyre højtuddannede tøjdesignere til at finde ud af.

Dernæst skal der laves produktionstegninger af tøjet, hvor stofkvalitet, de enkelte snit og stykker, retning på vævningen og måden tingene skal sys sammen på skal deffineres. Det kræver en hel del viden, som folk bruger meget tid på at finde ud af. Derefter skal der vel laves en prototype, og måske nogle tilretninger og endnu en prototype. Når tegningerne er færdige skal de sendes til et produktionssted (som først skal findes). De skal have penge på forskud for at kunne købe materialer (som du skal godkende inden de går igang.)

Tøjet skal så fragtes, fortoldes og leveres - og SÅ kan du gå igang med at prøve at sælge det.

Jeg tror desværre ikke engang, at du vil kunne få produceret et par specialdesignede matcende sokker for 60.000 - og du taler om at producere hele sæt af tøj - både til mænd, kvinder og børn?

Nej, nej, nej..

Istedet skulle du gøre noget helt andet!

Prøv at kontakte nogle tøjfirmaer og andre webbutikker, som sælger noget tøj du kan lide og spørge dem om du eventuelt kunne få tøjet i kommision. Altså - du laver en webshop, hvor du sælger tøjet - både som sæt (men også enkeltvis, hvis du nu har en kunde i butikken, som gerne vil købe en bluse - så ville det være dumt hvis du ikke tillod dig selv at tjene lidt penge på dét). Men din markedsføringsstrategi er så, at du sælger ting, som matcher sammen. Dét tror jeg vil være en meget mere realististisk måde at gøre det på.

Kun ment som konstruktiv kritik Smile

Mvh David

-

Grafisk design & produktudvikling: www.davidchristensen.dk

Fra København
Tilmeldt 7. Apr 15
Indlæg ialt: 117
Fra  www.blackpiranha.dk Skrevet kl. 19:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej David,

Tusind tak for din besked, hvilket satte en masse tanker igang hos mig.
Jeg kan sagtens se hvad du prøver at forklare mig og undres over at jeg ikke har tænkt sådan før nu.
Jeg må igang med at finde forskellige virksomheder som jeg kan opkøbe hos. Tænker du at det da er billigere for mig, at finde sættene i udlandet?
Hvordan aftaler man som regel med virksomheden om hvor meget de får af pengene jeg sælger sætter for og omvendt? Bliver det for bøvlet for mig, hvis jeg opkøber sæt fra mange forskellige virksomheder?
Jeg tænker nemlig bare, at det vil blive svært at finde alle sættene ét sted, da jeg er ret kritisk med hvad jeg skal have på min shop.

Håber du har tid til at hjælpe mig, da jeg er helt ny i det hele.

Vh Anna

Fra København
Tilmeldt 8. Jul 05
Indlæg ialt: 1746
Skrevet kl. 22:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Anna

Jeg véd, at nogle indretningsarkitekter har aftaler med nogle møbelhuse om, at de kan få lov til at låne nogle møbler, lamper osv., som de kan indrette deres kunders rum med. Hvis kunden er tilfreds, så køber de møblerne - møbelhuset får sine penge og indretningsarkitekten tjener noget ekstra for sit arbejde.

Du kunne måske kontakte nogle tøjforretninger og fortælle dem, at du gerne vil låne noget af deres tøj, så du kan få taget nogle lækre billeder til din hjemmeside - og hvis du sælger et sæt tøj, så betaler du selvfølgelig tøjforretningen det tøjet koster plus du lægger lidt oven i den samlede pris til dig selv.

Udfordringen her er at få tøjbutikkerne med på idéen - og derfor skulle du måske starte med at få lavet et lækkert logo og en hjemmeside du kan opdatere, når du har nogle nye ting du vil lægge på den. Start med at holde det enkelt og sørg for, at du altid har mulighed for at videreudvikle både hjemmeside og dit netværk.

Det er min umiddelbare idé til dig Smile

(Ja, jeg designer jo så iøvrigt logoer og hjemmesider - men mit råd er nu ikke ment som at sælge mig selv Wink)

Mvh David

-

Grafisk design & produktudvikling: www.davidchristensen.dk

Fra København
Tilmeldt 7. Apr 15
Indlæg ialt: 117
Fra  www.blackpiranha.dk Skrevet kl. 23:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej David, 

Tak for din fine idé, som jeg klart vil arbejde videre på. Er det da for ambitiøst at satse på, at jeg kan få lov at opkøbe sæt af forskellige tøjbutikker i større mængder og simpelthen lave en leverandøraftale med dem på den måde? 
Jeg har gemt links til forskellige webshops som sælger sæt, jeg godt kunne tænke mig at sælge selv. Er det bare at ringe/skrive til dem og sætte dem ind i min idé, eller får jeg ikke noget ud af at gøre det på den måde? 

Vh Anna

Fra København
Tilmeldt 8. Jul 05
Indlæg ialt: 1746
Skrevet kl. 23:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Anna

Anna Lykke Oehlenschlæger:
Er det da for ambitiøst at satse på, at jeg kan få lov at opkøbe sæt af forskellige tøjbutikker i større mængder og simpelthen lave en leverandøraftale med dem på den måde? 

Der er ikke noget problem, hvis du køber det af dem - men det bliver en udfordring at overbevise dem om, at de låner et sæt til dig, som du kan sætte på din hjemmeside. Til dét skal du nok have lavet nogle rigtigt gode eksempler, som ligger på din hjemmeside på forhånd. Og idéen er jo netop, at det hele skulle udvikle sig til et leverandør-forhold du har med dem, så de gladeligt vil låne dig noget tøj, fordi du har succes med at sælge det Smile

Anna Lykke Oehlenschlæger:
Er det bare at ringe/skrive til dem og sætte dem ind i min idé, eller får jeg ikke noget ud af at gøre det på den måde? 

Jamen, ja, det er det vel i princippet - men det er jo nok noget du skal øve dig i, så du kan blive bedre med tiden og derved får de aftaler i hus du kunne tænke dig. Og det vil som sagt kun hjælpe dig, hvis du kan fremvise dem din hjemmeside med nogle eksempler på nogle rigtigt lækre sæt du har sammensat, så de helt tydeligt kan se idéen.

Så det du skal er:

1: Find på et navn til dit firma og køb domænet, så du kan få dig en hjemmeside.
2: Få dig en hjemmeside og en visuel identitet (Bla. logo og få afklaret din gennemgående stil)
3: Få lavet nogle rigtig gode eksempler på sæt (og det er faktisk nok det vigtigeste punkt) - og øv dig, så du bliver superskrap og få lavet noget, som alle kan se at du er dygtig og, at dit firma er en god idé!
4: Med din hjemmeside og visitkort under armen, kan du nu gå på opdagelse i diverse tøjbutikker og finde tøj du vil arbejde med (det er nok den sjoveste del af arbejdet) - og spørge om de vil være med. (Dette bliver nok det vanskeligeste - men kan gøres lettere, hvis pkt. 1, 2 og 3 og udført superlækkert).

Smile

Grafisk design & produktudvikling: www.davidchristensen.dk

Fra København
Tilmeldt 7. Apr 15
Indlæg ialt: 117
Fra  www.blackpiranha.dk Skrevet kl. 00:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusind tak for dine gode råd, David. Jeg er klar over at det nok bliver en kæmpe udfordring, men jeg tror på, at det nok skal lykkes. 
Jeg må igang med at knokle! Smile

Vh Anna

Fra København
Tilmeldt 8. Jul 05
Indlæg ialt: 1746
Skrevet kl. 12:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Anna

Det var så lidt. Det er jo sjovt at udvikle på andres ideer :)

Al held og lykke.

Mvh David

-

Grafisk design & produktudvikling: www.davidchristensen.dk

Fra Herning
Tilmeldt 9. Jun 13
Indlæg ialt: 198
Fra  NORLY Denmark Skrevet kl. 19:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Som de andre har nævnt, så vil jeg også anbefale dig at få stiftet en virksomhed først, således du har et navn at præsentere for de firmaer du forsøger at få en aftale i hus med.
Jeg kunne forestille mig flere også ville ønske du havde en hjemmeside at vise frem (Vil jeg selv, når vi får forespørgsler på et samarbejde)

Uanset hvad skal du have et held og lykke med på vejen, og jeg håber du når langt med din idé - godt at se andre fra Ringkøbing også har mod på iværksætteri :)

Side 2 ud af 3 (23 indlæg)