Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Videresalg af vare købt i butik lovligt?

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 2. Jun 15
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 00:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej folkens

Lad os nu sige at Fakta eller en anden butik har et rigtigt godt tilbud på en vare ( fks mærketøj ) må man så købe den vare i bunkevis og så videresælge den på sin webshop til en dyrer pris?

mvh

Fra Middelfart
Tilmeldt 13. Sep 12
Indlæg ialt: 416
Skrevet kl. 01:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Naturligvis må du det

Tilmeldt 29. Jul 15
Indlæg ialt: 4
Fra  IsaDania Skrevet kl. 02:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hvorfor i alverden tror du at du ikke må købe noget et sted og sælge det et andet sted?

Du må købe lige hvad du har lyst til i hele Europa (EU) og sælge det videre så tosset du vil!

Det har EU (altså også Danmark) gjort til en menneskeret (endelig kan man bruge dem til noget fornuftig :)

Jeg kan love dig for at Fakta eller andre ikke har det mindste imod at du handler hos dem. Tværtimod tror jeg at chefen vil juble hvis han finder ud af at en kunde har været forbi og købe tøj til sin webshop for 10.000 kroner.

Og selv hvis de ikke brød sig om det af en eller anden grund, ville de kunne få en bøde for at bryde en af EUs allervigtigste handelsprincipper.

Hele verden lever af at handle med hinanden, og de fleste kiosker og bagere køber f.eks. også stort ind i supermarkedet når butikker har tilbud hvor ingen grossist/leverandør kan være med fordi butikken sælger billiger end de køber for uden at tjene på det, da det lokker kunder til butikken.

Jeg havde også det samme dummme spørgsmål for længe siden :D men der er altså intet i verden der forhindrer dig i at købe noget et sted (i EU) og sælge det videre.

Du må også købe noget i en engelsk, græsk, eller hvilken som helst anden EU-lands butik eller webshop, ligemeget om det er en computer, parfume, tøj osv. og sælge det videre i DK uden problemer og uden told eller noget så længe det er EU.

Nå nu må jeg tilbage til webshop-arbejdet inden det bliver morgen, i stedet for at hænge ud på Amino. :D

Kan du have en god nat!

(og husk at lede i tilbudsaviserne efter noget fedt discount-tøj du kan sælge)

Fra Bispebjerg
Tilmeldt 25. Jan 12
Indlæg ialt: 240
Fra  RealMadridFan Skrevet kl. 06:06
Hvor mange stjerner giver du? :

IsaDania.net - Dagligvarer online!:

(og husk at lede i tilbudsaviserne efter noget fedt discount-tøj du kan sælge)

lol.

Selvf. må du videresælge ting fra butikker (i dette tilfælde noget fedt mærketøj fra fakta). 

Tilbyder gratis hjælp til både offline og online marketing, skriv til mig!

Tilmeldt 1. Apr 15
Indlæg ialt: 78
Skrevet kl. 10:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Er i sikker på at SKAT acceptere en kassebon i regnskabet – der står jo intet om hvem der har købt varen.

søren

Tilmeldt 27. Dec 13
Indlæg ialt: 1202
Fra  Cartoonkids.dk Skrevet kl. 10:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Men det beløb der står på den kassebon, burde jo passe med det beløb der er trukket på ens konto. Er det ikke bevis nok ?

- Kim -

www.cartoonkids.dk - sengetøj til børn med superhelte, prinsesser og tegneseriefigurer

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej ChanDK

Jeg kan ikke se hvorfor du ikke skulle kun købe vare i fakta eller anden sted. eks da jeg i sin tid var ansat i Netto have vi to stor kunder som købte mælk hos os hver dag som de så solgt vider til deres kunder, og grunde til de købt mælk hos os var at arla ikke ville sælge så små mænkter eller at deres gebyr for at køre ud til kunde var for høje. så var det billiger at køb dem hos netto. så hvis han kan så kan jeg ikke se du ikke også kan.

om det er tøj eller mælk..


Det eneste problem er reklamation da de gælder fra du køber vare og ikke fra du sælger den igen.

Fra Vejle
Tilmeldt 30. Jul 10
Indlæg ialt: 1451
Skrevet kl. 10:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej ChanDK

Sommerfyr har fat i noget meget vigtigt, det vil være DIG der står med problemerne omkring reklamationer etc. da butikken ex. Fakta kun er ansvarlige overfor dig og ikke overfor dine slut købere, vær meget opmærksom på den del af sådan et køb/salg.

Men ellers er det bare at købe løs :)

//Kim

Tilmeldt 27. Dec 13
Indlæg ialt: 1202
Fra  Cartoonkids.dk Skrevet kl. 12:02
Hvor mange stjerner giver du? :

wphosting:
Sommerfyr har fat i noget meget vigtigt, det vil være DIG der står med problemerne omkring reklamationer etc. da butikken ex. Fakta kun er ansvarlige overfor dig og ikke overfor dine slut købere, vær meget opmærksom på den del af sådan et køb/salg.

Men sådan er reglerne jo uanset hvor man som firma handler. Du kan aldrig sende problemet videre til den du har købt produktet af, hvis en af dine kunder klager.

- Kim -

www.cartoonkids.dk - sengetøj til børn med superhelte, prinsesser og tegneseriefigurer

Tilmeldt 2. Jun 15
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 12:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for alle de svar folkens. 

Hvad så hvis varen fks, er oprindeligt fra asien eller et andet land uden for EU, men Fakta har fået lov at sælge det i deres butik evt. kan jeg så stadig bare købe det i massevis er det fuldstændig uden for betydning? 

mener jeg har læst et sted at jeg skulle passe på med at købe ting fra uden eu selvom varen evt er i eu, derfor mit spørgsmål

sorry mine spørgsmål er først kun lige begyndt at sætte mig ind i det her

mvh

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)