Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Firmakøb fra Aliexpress

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Østbirk
Tilmeldt 30. Sep 12
Indlæg ialt: 101
Fra  Monbjerg Pil og Print Skrevet kl. 09:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvordan køber mit firma fra Aliexpress? Synes ikke der er nogen måde at angive DK-CVRnr

Jeg er import registreret og har læst en del om det, men synes ikke der står noget om hvordan man rent praktisk fortæller toldvæsnet at firmaet har købet noget i et 3. land.

Har aldrig købt noget fra Kina før, men synes at mulighederne er spændende.

Hilsen

Lars Svane

monbjergpil.dk Posca - Molotow - hobbymaterialer - Sten - Fossiler

Tilmeldt 27. Dec 10
Indlæg ialt: 50
Skrevet kl. 10:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Det angiver du når du laver din moms.
Få gerne afsender til at skrive dit cvr på pakken. Så er de letter ved at se at du er import registeret.

Fra Østbirk
Tilmeldt 30. Sep 12
Indlæg ialt: 101
Fra  Monbjerg Pil og Print Skrevet kl. 12:57
Hvor mange stjerner giver du? :

OK, er det i bemærkinger til ordren eller skriver du det i navnefeltet, måske i statsfeltet som vi jo ikke bruger i DK?

monbjergpil.dk Posca - Molotow - hobbymaterialer - Sten - Fossiler

Tilmeldt 13. Jan 13
Indlæg ialt: 45
Skrevet kl. 13:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Tillader mig lige at spørge videre om samme emne i Lars's tråd.

Mange af produkterne købt på Aliexpress er jo med fri fragt, men når vare for over bagatelgrænse beløbet sendes med fx. DHL så opkræver DHL jo automatisk told og moms når de aflevere pakken.

Men er det muligt at undlade dette, på selv de små ordre, lige som når man tager større ordre hjem med fx. skibsfragt, hvor man selv afregner told m.v. med SKAT?

Altså så man ikke skal betale direkte til fx. DHL ved levering?

Håber spørgsmålet er til at forstå :)

Fra Herning
Tilmeldt 24. Feb 09
Indlæg ialt: 1017
Fra  Maler-maling.dk Skrevet kl. 13:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg følger lige med her Wink Har samme spørgsmål nemlig Smile

Dbh
Michael Haahr

Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 2544
Fra  Miraca Skrevet kl. 13:32
Hvor mange stjerner giver du? :

D.Ahlmann:

Mange af produkterne købt på Aliexpress er jo med fri fragt, men når vare for over bagatelgrænse beløbet sendes med fx. DHL så opkræver DHL jo automatisk told og moms når de aflevere pakken.

Men er det muligt at undlade dette, på selv de små ordre, lige som når man tager større ordre hjem med fx. skibsfragt, hvor man selv afregner told m.v. med SKAT?

Kan du uddybe problemet.

For når jeg får varer hjem med DHL, så er deres pris for toldbehandlingen jop en del af fragtprisen, og told opkræves direkte af SKAT. Så der er ingen direkte betaling til DHL.

Måske kommer den an på, HVORDAN leverandøren sender det med DHL? 

Tilmeldt 26. Jan 08
Indlæg ialt: 1259
Skrevet kl. 14:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har lidt svært ved at forstå problemet, tror i bliver nødt til at vurdere om der er et problem.

Når i køber varen sendes den med China air gratis, i kan så bede om (modbetaling tror jeg) at DHL afleverer pakken, ellers afleveres den af PostDanmark.

Hvis prisen på pakken er under 80kr. afleveres den blot, ellers er DHL/PostDK forpligtiget til at opkræve moms/told og det tager de gebyr for.

Siger I at det ville være smartere for Jer, at gå på post huset og upfront betale moms og gebyr for en vare i endnu ikke har fået, fordi det er et problem at i skal betale moms/gebyr efter varen er modtaget?

Mig bekendt er det det samme beløb i skal betale, hvor ligger fordelen/ulempen?  Undskyld hvis jeg overser problemet...

Tilmeldt 27. Dec 13
Indlæg ialt: 1202
Fra  Cartoonkids.dk Skrevet kl. 14:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har indtastet mit CVR nummer i et af adressefelterne samme med min adresse - med CVR foran mit nummer. På den måde kommer det automatisk med når jeg laver en ordre. Det har ikke givet problemer for mig.

- Kim -

www.cartoonkids.dk - sengetøj til børn med superhelte, prinsesser og tegneseriefigurer

Tilmeldt 9. Mar 15
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 17:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kim,

God idé som jeg absolut vil adoptere, tak for det. Må jeg spørge hvad bruger du i dit bogholderi, AliExpress kommer jo ikke rigtig med nogen brugbar faktura.

Bjørn

Fra Padborg
Tilmeldt 4. Aug 15
Indlæg ialt: 58
Skrevet kl. 19:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Fordele & Ulemper ved at købe fra Aliexpress.

Toldregner: under 80 kroner køb ingen told,

Over 80 kroner kommer der told, og muligvis markedsbeskyttelsesgebyr (der beskytter EU markedet for forfalskeri af produkter som canada goose osv.)

Du køber uden for et EU land hvilket betyder at told er påkrævet over 80 kroner uanset, (det er det ikke i et EU land)

----------------

Fordele:

Helt vildt billige priser etc.

Har du en idé til en Hjemmeside eller en App?

+45 91527447 - support@bangtech.net

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)