Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

De kloge råd søges :)

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 28. May 15
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 14:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, jeg er i den situation jeg kun arbejder 20 timer om ugen, så jeg har tænkt tanken at starte op selvstændigt hvor jeg tilbyder min hjælp til privat personer, rengøring,indkøb, tøjvask græsslåning klargøring af bil mm. Men jeg kan ikke helt lure om det er så "nemt" som jeg er kommet frem til.

jeg opretter cvr nr, evt moms registrere mig og så er det bare at reklamere for mig selv? Og når jeg så evt får en kunde så laver jeg en faktura på det beløb vi nu har aftalt inkl moms?

Alt med evt revisor og skat det skal jeg nok finde ud af :) jeg skal bare hitte ud af om jeg kan gå igang ;)

Håber nogen af jer kloge iværksættere kan give mig et vink :)

Fra København
Tilmeldt 26. Jul 15
Indlæg ialt: 27
Fra  proofreading.dk Skrevet kl. 15:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Du kan sikkert finde en masse god hjælp her, men i starten er det en god idé at læse ivækst.dk - de har en masse gode, gratis artikler om hvad man skal.

http://ivaekst.dk/

Fra 3000 Helsingør
Tilmeldt 27. Jul 15
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 15:31
Hvor mange stjerner giver du? :

I beskedenhed mener jeg at der er en del udover http://ivaekst.dk/ som kun præsenterer det "officielle" billede. Det er kun min personlige opfattelse - men jeg erfarer f.eks. at ToldSkat har mindre respekt for og går hårdere efter folk der selv indleverer regnskab end igennem en statsregistreret revisor. De kan også gå hårdt efter alle klienter for en revisor, hvis de har fået et dårligt øje til vedkommende. Og du ønsker ikke Toldskat efter dig... det kan jeg love dig for. Toldskat går hårdest efter de mindste i det her land. Hvis det var mig... ville jeg starte med at finde en ordentlig revisor før alt andet. Jeg har tidligere brugt en på anbefaling - og det er heller ikke altid lykken.

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 3636
Fra  Online Marketing Bureauet ApS Skrevet kl. 15:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej :)

Jeg har skrevet en guide til at starte et rengøringsfirma her : http://www.aktiv3.dk/2013/02/start-et-rengoeringsfirma/

Men hvad der er endnu bedre er .. :

Du kan få din helt egen side på aktiv3.dk, gratis.

Aktiv3.dk ranker helt i top på Google på søgesætninger som Rengøringsfirma København, Rengøringsfirma Århus.. og mange , mange andre søgninger. Jeg vil påstå nat det er bedste side indenfor rengøring, snerydning og ejendomsservice i Danmark, når det handler om at ranke godt i Googles søgemaskinemaskine.

Så hvis du skriver en tekst på minimum 300 ord, om hvad du kan, hvilke byer du kan betjene, kontaktinformationer, lidt om dig selv og dit fremtidige firma ( missioner, visioner osv ), så laver jeg en side til på aktiv3.dk. Og vil gøre alt jeg kan for at du kommer til at ranke så¨højt som muligt på de søgninger du ønsker. Med tiden vil jeg også kunne sælge billige rengøringsartikler osv via siden direkte til dig som rengøringsfirma.

Men kom i gang :)

Send din tekst på minimum 300 ord, gerne så mange ord som muligt til jh@aktiv3.dk, og du kan komme et skridt videre mod at få dine første kunder.

Alle andre der vil starte rengøringsfirmaer i hele Danmark, og som læser det her indlæg, kan gøre det samme.

Med venlige hilsner

Jimi Hove

Aktiv 3

Billige anmeldelser til dit firma her: https://onlinemarketingbureauet.dk/anmeldelser-firma/

Fra Aarhus C
Tilmeldt 31. Jan 12
Indlæg ialt: 405
Fra  Bleep Films Eberhard IVS Skrevet kl. 15:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, 

Jo, i Danmark er det faktisk rigitg nemt at komme igang som selvstænding. Når du har valgt virksomhedsreform (tænker at en enkeltmandsvirksomhed passer til dig?) kan du hurtigt oprette en virksomhed. Jeg plejer at have en revisor ind over til at hjælpe med at oprette og registrere det hele. Det koster ikke alverden, og så er det rigtig fedt at vide at der er styr på alt. Derefter (eller imens) skal du evt. have snakket med din bank omkring oprettelse af firmakonto. Har du f.eks. Nordea som privatkunde, kan du gratis oprette en virksomhedskonto hos dem. Det kræver dog en fremvisning af en officiel forretningsplan

Derefter skulle du gerne være klar til at tage imod kunder og forhåbentligt tjene kassen Wink

Ekstra tip: Husk at holde styr på dine regnskaber fra dag ét. Her kan jeg anbefale det gratis regnskabsprogram Dinero

Mvh.
Tobias

Co-Founder & CEO @EasyPoker

Tilmeldt 28. May 15
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 16:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusinde tak for jeres svar :) jeg ved ikke om jeg Tør, jeg burde jo bare gøre det? Ingen kunder intet at tabe, jeg tænker hvis det Eks var tøjvask er det jo ikke det værste at "starte" på møntvask, og rengøring af bil indvendigt kræver heller de store invisteringer, jeg havde lidt tænkt jeg ville finde en revisor hvis jeg fandt ud af om det lykkes? Jeg vil bestemt ikke slås med skattefar, og det er også derfor jeg tænker at bestemt er en revisor en udgift men måske først efter start? Igen tusinde tak for en fantastisk side.. Med geniale medlemmer :-)

Tilmeldt 19. Mar 11
Indlæg ialt: 178
Skrevet kl. 16:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Gør det!

Havde alle de samme bekymringer som dig. 
Hvis du har nogle gode venner der er selvstændige, så spør dem til råds. Det kan være de vil hjælpe dig med de ting du er usikker på.

Jeg er lige selv startet som selvstændig. Og jeg var 100 år om at tage beslutningen. Men det er en fantastisk fornemmelse at være igang!
Så jeg synes du skal gøre det :)

H. Jannik

Tilmeldt 28. May 15
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 17:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Problemet er lidt jeg ikke kender en eneste :) min mor har en engang haft en pølsevorgn men Hej det mange år siden :) så det derfor jeg prøver ved at lege spørge Jørgen :) jeg tænker os nu gør jeg det, og så må jeg finde en revisor der kan hjælpe mig lidt :)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Lp87:
eg opretter cvr nr, evt moms registrere mig og så er det bare at reklamere for mig selv? Og når jeg så evt får en kunde så laver jeg en faktura på det beløb vi nu har aftalt inkl moms?
ja og så føre regnskab naturligvis - en masse at hente gratis her http://johnhannover.blogspot.dk/2015/03/start-virksomhed.html  og masser om moms og skat og regnskab i http://johnhannover.blogspot.dk/p/indholdfortegnelse.html  

Bare sørg for orden i regnskab og moms - så får du ikke problem

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Hillerød
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 214
Skrevet kl. 17:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan evt. bruge ahandyhand.dk til at finde kunder i dit nærområde.
(Nej, jeg har intet med dem at gøre, men jeg kender nogen, der med held har fundet kunder til forefaldende opgaver gennem dem...)

Held og lykke!


:o)     Rie

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)