Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Må jeg sælge Ralph Lauren factory seconds?

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 9. Nov 10
Indlæg ialt: 47
Skrevet kl. 13:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har fundet en UK leverandør som sælger ekstremt billige Ralph Lauren poloer på ebay og amazon. Hans udsalgspris er den halve af hvad den er herhjemme, og den samme som i USA. Jeg er interesseret i at købe større varerpartier fra ham til lave priser, og derefter sælge dem på trendsales, qxl etc. Han fortæller mig også at alle hans varer er factory seconds, men at de allesammen ser ud som om at de er nye. 

Er det lovligt for mig at sælge disse factory seconds? I så fald kan jeg underbyde alle andre som sælger ralph lauren på danske webshops. Hvad er reglerne etc? 

Fra Aalborg
Tilmeldt 27. Jan 13
Indlæg ialt: 344
Fra  Trade A Lot Skrevet kl. 14:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Jeg tvivler på at det er factory seconds. Jeg vil virkelig passe på med at købe det, da det lyder som om det er fake. :)
Ralph Lauren er meget påpasselig med hvem de sælger deres partier og lign. til.

Er din tekst eller billede blevet kopieret?
Lad Kopieret.dk hjælpe dig med din sag - "no cure, no pay"

Tilmeldt 9. Nov 10
Indlæg ialt: 47
Skrevet kl. 14:04
Hvor mange stjerner giver du? :

han har solgt flere tusinde på ebay. Han står som powerseller og har mere end 5000 positive kommentarer. Jeg tror at enten Ebay eller Ralph lauren havde benyttet deres VErO program, som beskytter retailer rettighederne for f.eks. ralph lauren så de selv kan vælge deres retailers. De kigger jo nok dagligt på alle retailers på amazon, ebay etc. og hvis de var obvious fakes var de nok blevet lukket for et godt stykke tid siden. Ham jeg har kontakt med sælger et sted mellem 150-200 t-shirts og poloer HVER dag via ebay, og hvis de var fakes forestiller jeg mig da umiddelbart at han havde fået en "regning" fra Ralph.

Fra The Moon
Tilmeldt 2. May 14
Indlæg ialt: 854
Fra  Space Surfer Skrevet kl. 14:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Bare lige kort....

Polo Ralph Lauren arbejder ikke med begrebet Factory seconds, eller sample til billigere priser.
Hvis du tænker lidt over det, så ville de jo undregrave deres eget brand ved at sende rester og produkter med fejl og mangler i.

Hvis denne person sælger partier, ville mine alarmklokker ringe voldsomt, da det igen slet ikke hænger sammen med Factory Seconds.

Mit bedste gæt er at disse produkter er kopier og så vil du få nallerne i klemme da du gerne må besidde og eje kopier, men ikke sælge disse til nogen som helst uden at overtræde lovgivningen.
Hvis priserne er til det halve, så burde dine alarmklokker også ringe.
Hvis noget lyder til at være for godt til at være sandt, så er der sikkert noget om det.

At du så gerne vil underbyde alle Danske webshops, tyder på du ikke har gjort dit forarbejde godt nok.
Ved du egentlig hvor mange Danske webshops der sælger Polo Ralph Lauren? 

Tilmeldt 25. Jul 13
Indlæg ialt: 296
Skrevet kl. 15:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Fresno Bob:

Bare lige kort....

Polo Ralph Lauren arbejder ikke med begrebet Factory seconds, eller sample til billigere priser.
Hvis du tænker lidt over det, så ville de jo undregrave deres eget brand ved at sende rester og produkter med fejl og mangler i.

Hvis denne person sælger partier, ville mine alarmklokker ringe voldsomt, da det igen slet ikke hænger sammen med Factory Seconds.

Mit bedste gæt er at disse produkter er kopier og så vil du få nallerne i klemme da du gerne må besidde og eje kopier, men ikke sælge disse til nogen som helst uden at overtræde lovgivningen.
Hvis priserne er til det halve, så burde dine alarmklokker også ringe.
Hvis noget lyder til at være for godt til at være sandt, så er der sikkert noget om det.

At du så gerne vil underbyde alle Danske webshops, tyder på du ikke har gjort dit forarbejde godt nok.
Ved du egentlig hvor mange Danske webshops der sælger Polo Ralph Lauren? 

 

RL har bla en factory outlet i Roermond, hvor jeg indimellem har handlet. Som jeg forstår det er dette en skøn blanding af seconds og rester samt nye varer? Kan det være sådan noget han sælger?

Tilmeldt 9. Nov 10
Indlæg ialt: 47
Skrevet kl. 15:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja lige præcis. Han kan både skaffe factory news of factory seconds. Han skal have ca 40GBP for factory news, hvilket passer meget fint synes jeg. For factory seconds skal han kun have 13GBP, altså for t shirts. De koster 499 i kaufmann og man kan nogle gange få dem på udsalg til 249. Hvis jeg lovligt kan sælge factory seconds ville jeg kunne sælge dem til 249 vejl. 

Tilmeldt 30. Jun 15
Indlæg ialt: 48
Skrevet kl. 16:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis produkterne er ægte og du køber dem inden for EU, kan du frit sælge dem videre.

Men er det kopivarer kan du forvente problemer. Hvis Skat/Tolden tager kopivarer giver de oplysningerne videre til rettighedsindehaveren, så bliver du taget med kopivarer, bliver de konfiskeret, du får en bøde og du kan forvente et krav om erstatning. Alt i alt kan det blive rigtig dyrt.

Når det kommer til kopivarer er UK's lovgivning ikke helt som i resten af EU. Der er vedtaget ændringer, som vil blive indført, men jeg turde ikke købe et produkt fra UK, hvor prisen kunne indikere at der er tale om kopier.

Tilmeldt 9. Nov 10
Indlæg ialt: 47
Skrevet kl. 16:24
Hvor mange stjerner giver du? :

ved du hvordan man kan finde ud af om der er tale om kopivarer? jeg har allerede modtaget et sample som jeg har sammenlignet med en ralph tee jeg købte i USA i en ralph butik, og jeg vil sige at de er 100% identiske.

Tilmeldt 18. Apr 15
Indlæg ialt: 73
Fra  TrueKasual Skrevet kl. 16:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hey

Ligesom en af de andre skrev i en af de ovenstående tråde, om du overhovedet har set på markedet?

For Ralph Lauren er nærmest blevet et slags "L&%¤R" produkt, alle gerne vil sælge, rigtigt mange sælger allerede, og prisen er billigere end det næste sted. Hvis du søger rigtigt finder du de første 1.000 danske webshops der allerede kaster dem ud til næsten ingen penge.

og det er der en grund til, fordi at restpartier både af ægte og uægte, og alt i mellem bliver solgt wholesale og som restpartier over det HELE :/ 

Bare se her på amino, der er de første 100 tråde om folk der gerne vil købe Ralph Lauren partier, restpartier osv. fordi at de tror at bare fordi de har det mærke og kan sælge det billigere end de andre (Hvilket aldrig er tilfældet) fordi at som sagt er der allerede massevis af sådan nogle webshops, hvor det eneste de slår på er prisen.

Forstår stadig ikke at de kan holde deres brand værdi oppe, når der er så mange af deres forskellige produkter, der bliver solgt via lad os sige det mildt "shitty" webshops, hvor det eneste der bliver kørt på er at underbyde alle andre i pris :(

Og det er ikke for at lyde negativ, men bare for at reminde dig om at du er den næste i en 1000 mennesker lang kø, til at ville sælge RL.

MVH

Steffan

Tilmeldt 18. Apr 15
Indlæg ialt: 73
Fra  TrueKasual Skrevet kl. 16:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Side 1 ud af 2 (14 indlæg)