Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Oprette enkeltmandsfirma uden CVRnr/momsregistring til at starte med?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 20. Jan 13
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 11:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer.

Jeg går og overvejer at starte mit eget enkeltmandsfirma, men jeg er ikke sikker på om der er mulighed for nok indtjening til at kunne leve af det til at starte med da mit kundekartotek ikke er stort nok, og i den forbindelse vil jeg gerne spørge nogle af Jer kloge Aminoer om det er tilladt at "starte" firmaet uden at få CVRnr og blive momsregistreret i starten. Alså egentligt er det vel bare sort arbejde i starten?? Men hvis man nu har tænkt sig at melde det til SKAT når firmaet er kommet op at køre" som det forhåbeligt gør" er det så okay??

På forhånd tak

Hilsen Dan

Fra Aarhus
Tilmeldt 23. Apr 07
Indlæg ialt: 147
Fra  Jessenmedia Skrevet kl. 11:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Du må tjene op til 50.000 kr. om året, før du behøver at oprette et CVR nummer. Kommer du over dette beløb SKAL du momsregistreres og få et CVR nr. Så du kan godt køre dit firma og se hvordan det går, inden du opretter et CVR. Dog skal du altid opgive dit overskud i firmaet til Skat, uanset hvor stort det er.

Hos Jessenmedia tilbyder jeg udvikling og optimering af hjemmesider:

jessenmedia.dk

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 5. Nov 12
Indlæg ialt: 608
Skrevet kl. 11:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvor meget han tjener er underordnet. Det er omsætningen der ikke må overstige 50.000

/Nicolai

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja det er omsætning som er grænsen og hvis du ikke har CVR så risikerer du jo at skat knalder dig for sorte indtægter hvis du ikke har regnskab og evt forskudsangivelse der viser, du vil opgive fortjenesten til skat

Du kan i øvrigt bare oprette PMV som er enkeltmandsvirksomhed uden moms, og derved få CVR som kan køre videre hvis du får brug for momsregistrering. det ville jeg da nok råde til http://johnhannover.blogspot.dk/2014/09/pmv-personlig-ejet-mindre-virksomhed.html  så er du formaliseret  Læs meget mere om personlig virksomhed i Ebog om personlig virksomhed inkl PMV 

Der er ikke forskel på skat med eller uden CVR, kun risiko for at blive set som sort arbejde som du selv er inde på

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Jan 13
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 15:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay tak for de hurtige svar

Så I anbefaler mig at få CVRnr og så hvis min indtægt overstiger 50.000kr så bliver jeg momsregisteret???

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Dan85:
Så I anbefaler mig at få CVRnr og så hvis min indtægt overstiger 50.000kr så bliver jeg momsregisteret???
du skriver indtægt men skriv OMSÆTNING så der ikke er tvivl og ja-  du skal momsregistrere dig så snart det er åbenlyst for dig, at omsætningen vil komme over de 50000 kr på 12 mdr frem og tilbage. Det er så PMV  der er løsningen hvis du vil ha CVR uden moms. Der er intet i vejen for at du i stedet vælger at registrere med moms fra starten

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Aarhus
Tilmeldt 23. Apr 07
Indlæg ialt: 147
Fra  Jessenmedia Skrevet kl. 20:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, jeg mente selvfølgelig omsætning, ikke overskud. Beklager. Altså max 50.000 kr. i omsætning, inden det er påkrævet med CVR-nummer og dermed momsregistrering. Denne grænse er lavet for, at alle med en lille hobbyvirksomhed, der blot omsætter for meget lidt, ikke skal til at momsregistreres.

Hos Jessenmedia tilbyder jeg udvikling og optimering af hjemmesider:

jessenmedia.dk

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Jakobi:
Ja, jeg mente selvfølgelig omsætning, ikke overskud. Beklager. Altså max 50.000 kr. i omsætning, inden det er påkrævet med CVR-nummer og dermed momsregistrering. Denne grænse er lavet for, at alle med en lille hobbyvirksomhed, der blot omsætter for meget lidt, ikke skal til at momsregistreres.
det har ikke rigtigt med hobby eller ikke at gøre men ja den er lavet for at alle med omsætning som ikke kan forventes at overstige 50.000 kan udlade momsregistrering

Den nye form PMV giver så mulighed for CVR uden momsregistrering, stadigt under 50.000 kr i omsætning

Regnskab med eller uden CVR er så ens og overskud beskattes ens fra krone 1.

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Jan 13
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 10:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Okay mange tak for svar. Jeg vælger PMV til at starte med..

Mange tak
Hilsen Dan

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:11
Hvor mange stjerner giver du? :

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)