Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Faktura for koncertoptræden i udlandet udskrevet i enkeltmandsvirksomhed. Kan man det? Og skal der moms på?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Oct 08
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 11:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej hej!

Jeg har en enkeltmandsvirksomhed, som beskæftiger sig med film, og jeg spiller ved siden af i et band.

Bandet har for nylig spillet en koncert i Norge, hvor de gerne vil have en faktura før de kan udbetale pengene. Mit spørgsmål går så bare på, om jeg kan udskrive en faktura i mit enkeltmandsfirma (som jo ellers ikke har noget med bandet at gøre), og få pengene udbetalt den vej? Vi har også talt om at splitte det op, så jeg bare får udbetalt 1/3 af hyren gennem mit firma, så det altså kun er min del af beløbet jeg skriver en faktura på.

Og så vidt jeg ved er der jo ikke moms på koncertoptrædener, så det skal jeg vel heller ikke tilføje, når jeg skriver fakturaen, vel?

Håber der er nogen der kan hjælpe.

Mvh

Claus

Tilmeldt 20. Oct 08
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 20:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Ingen der kan svare på det her?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal ikke i en momsregistret enkeltmandsvirksomhed rode dig ud i faktura med noget som helst andet end moms. Det handler jo om at du så køber -en aktivitet - evt momsfrit af banded - men det gør ikke at du så sælger uden -(og var der så noget Norge ind over)

Hvordan vil du lønne de andre bandmedlemmer - vil du arbejdsgiver registere og og og

Lav en faktura uden moms fra jer 3 eller 4 med jeres CPR numre til dem og del pengene som skal opgives (efter udgifter f.eks transport) til skat i rubrik 15

Du skal ikke rode med faktura uden moms fra et momsreg firma - 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)