Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvornår skal jeg betale skat?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 15. Feb 15
Indlæg ialt: 16
Fra  WARMINGS Skrevet kl. 23:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Skal jeg betale skat hvis jeg tjener f.eks. under 50.000 om året? :)

Tilmeldt 29. Jun 15
Indlæg ialt: 267
Skrevet kl. 23:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal betale skat når du tjener over det beløb som dit frikort er på..

Tilmeldt 15. Feb 15
Indlæg ialt: 16
Fra  WARMINGS Skrevet kl. 23:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Har intet frikort, er under 18, så har ikke CVR-NR eller noget.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja du skal forskudsregistrere det du fortjener - i rubrik 15 når du er CPR - men du må ikke optræde som virksomhed, så det skal jo være tjent, uden du optræder som virksomhed http://johnhannover.blogspot.dk/2014/08/forbudt-at-drive-virksomhed-hvis-man-er.html 

Nå i alle fald  du skal opgive overskud i rubrik 15 og så betaler du skat af alt du tjener fra krone 1 - 8% op til personfrarag for under 18 år og 44 % af beløb derover

De 50.000 har intet med skat at gøre men er momsregistrerings punkt for folk OVER 18 som har virksomhed- Under 18 må sælge ting de har og udføre arbejde som honorarlønnet men ikke driver noget hvor de optræder som virksomhed - over eller under 50 t

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 29. Jun 15
Indlæg ialt: 267
Skrevet kl. 10:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Tobias3400:

Har intet frikort, er under 18, så har ikke CVR-NR eller noget.

Jo du har..

http://www.tax.dk/pjecer/boerns_frikort.htm

Fra København
Tilmeldt 22. Jan 09
Indlæg ialt: 1760
Fra  Buehøjgård Møbler Skrevet kl. 10:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Anders B.:

Jo du har..

http://www.tax.dk/pjecer/boerns_frikort.htm

Men husk at bemærke, at selvom det kaldes Frikort og at "du ikke skal betale skat", så skal du altså stadig betale arbejdsmarkedsbidrag på 8% - også af de første 32.600 kr.

Det er bare en forvirrende teknikalitet for uforstående, at de 8% du skal betale ikke kaldes for skat...

EDIT: John Hannover beskriver det faktisk ganske tydeligt korrekt herover, jeg læste hans indlæg forkert i første omgang.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:40
Hvor mange stjerner giver du? :

GodeToner:

Men husk at bemærke, at selvom det kaldes Frikort og at "du ikke skal betale skat", så skal du altså stadig betale arbejdsmarkedsbidrag på 8% - også af de første 32.600 kr.

Det er bare en forvirrende teknikalitet for uforstående, at de 8% du skal betale ikke kaldes for skat.

Ja - den bedre betegnelse for AM bidrag - som jo også bruges er "bruttoskat" = noget der betales i skat af AL indtægt - og ja, der er stadigt, hvad der svarer til frikort med fradrag for person under 18. Hvis en under 18 laver forskud, f.eks. fordi denne skal ha arbejde, så kommer frikortet - det kommer bare ikke hvis indtægt står til 0, men det er der skam. Først når indtægten er over fradraget / frikortet - betales mere end de 8% = ca 44% ialt

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 15. Feb 15
Indlæg ialt: 16
Fra  WARMINGS Skrevet kl. 11:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad med et CVR-NR?
Er det ikke nødvendigt?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:36
Hvor mange stjerner giver du? :

hvis du er under 18 kan du ikke få CVR uden dispensation og du må slet ikke oprtræde som virksomhed uden sådan en dispensation. Du må udføre arbejde - freelance og den der betaler dig SKAL indberette det til skat, men du må ikke drive webshop eller andet, når du er under 18 helt enkelt (og får heller ikke en bank med til at modtage penge, betalingsordning og vil være i konflikt med værgelov og ikke kunne garantere dine kunder retur og meget andet)

http://johnhannover.blogspot.dk/2014/08/forbudt-at-drive-virksomhed-hvis-man-er.html om hvorfor og

http://johnhannover.blogspot.dk/2013/03/starte-virksomhed-som-umyndig.html om at søge dispensation

Hvis det er forventet omsætning under 50.000 på 12 mdr frem og tilbage, kan du søge dispensation til PMV vil jeg mene

PMV som er enkeltmandsvirksomhed uden moms, og derved kan du få CVR som kan køre videre hvis du får brug for momsregistrering. det ville jeg da nok råde til http://johnhannover.blogspot.dk/2014/09/pmv-personlig-ejet-mindre-virksomhed.html  så er du formaliseret  . men dispensation først hvis du ikke er 18

Læs meget mere om personlig virksomhed i Ebog om personlig virksomhed inkl PMV 

Der er ikke forskel på skat med eller uden CVR,

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 9. Aug 11
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 12:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Hej, Ægte mennesker er dem derude der kender kommet dem til hjælp, når de lider ens. Den mand gjorde et lån på 70.000 € uden at alle komplicere min stedet i de dokumenter, som bankerne efterspørges i låneansøgninger. Hvis du er i finansielle behov, takket være ham i dag har jeg det super hjørne markedet, har det været min frelser, og jeg ved virkelig ikke, hvad de skal gøre det, så jeg besluttede i dag at vidne for det du kan kontakte via e-mail og følge dens retningslinjer og du vil blive opfyldt i maksimalt 48 timer .Jeg kan bekræfte fra det øjeblik, og hvis det skete, at du har brug for et lån kan du kontakte ham godt. Så du der er i nød som mig kan du skrive til ham og forklare din situation kan det hjælpe dig hans email: jp_pgibert@hotmail.com

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)