Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp ang. "Non-convertible note and warrant purchase agreement"

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 8. May 13
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 21:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle.

Jeg står i den situation at et amerikansk firma skylder mig nogle penge. Jeg har gennem længere tid udført arbejde og sendt regninger, de er ikke blevet betalt. Det amerikanske firma er i mellemtiden kommet i finansielle problemer da de ikke har fået de forventede investeringer i hus. De har nu fundet en ny investor som vil skyde penge ind, men for at få lukket den deal vil de gerne have deres gæld ud af verden. Derfor har jeg nu fået stukket en "Non-convertible note and warrant purchase" i hånden.

Derfor vil jeg gerne vide om der nogle kloge hoveder her som kan hjælpe mig igennem den - vil gerne vide hvordan jeg står ift. den kontrakt og om det er en god eller dårlig deal for mig.

På forhånd tak.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg synes du skal via advokatkontor og gerne et med lidt kendskab til netop den type papirer i USA = et af de større selskaber - evt revisionsselskaber kunne også svare

Her kan vi sige meget lidt tror jeg. Selve princippet i noten er vist brugt at start-up selskaber der skal rejse kapital - ofte gennem seed-investor eller lignende. Noten stiller løfter om en fremtidig konvertering til ejerkapital / aktiekapital.

Noten vil mig bekendt også indeholde en række forhold omkring hvad der der skal til for at gælden/tilgodehavende konverteres til ejerkapital for investoren (jer) - ud fra en eller anden fremtidig hændelse - investerings gennemførelse.

Puh- det var sådan lidt hakket forklaret, men det er normalt princippet OM jeg har forstået det korrekt.

Dit tilgodehavende bliver på den måde afhængigt af USA gutternes evne til at få f.eks. seed financing gennemført og i stedet for penge, får du så ejerdel - ofte jo større end selve summen. 

  1. Tror du på de gennemfører en succesfuld kapitalrejsning?
  2. Tror du, at dine penge er tabt, hvis du ikke går med - ved at du enten frygter de går konkurs - og måske søger finansiering i helt andet selskab - uden om dig - eller, at du skal bruge en forfærdeligt masse kræfter og tid på at føre sager i USA?
  3. Vil du være medejer af noget i USA

Mange spørgsmål flere + man skal kende hele indholdet og det firma som der er tale om i detaljer, for at sige noget fornuftigt. Alle de spørgsmål vil større revisor selskab eller advokat vide at stille

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 8. May 13
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 22:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for det hurtige svar.

Jeg er selvfølgelig selv inde i en del af det og det falder rigtig godt sammen med hvad du skriver. Du rammer spot on på de 3 punkter.

En ting som jeg er bange for er netop de ting som ikke står skrevet ind, men burde være der for min sikkerhed.

Jeg havde håbet jeg kunne hente noget ekspert viden her.

Er der nogle som tør komme med et forsigtigt bud på hvad det koster hos en advokat med kendskab til dette? Kontrakten er omkring 15 sider.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)