Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Google kan ikke få adgang til JavaScript- og/eller CSS-filer

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Hasselager
Tilmeldt 5. Dec 08
Indlæg ialt: 80
Skrevet kl. 16:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, 

Jeg har fået denne meddelse fra Google, jeg er med på at det er min robots.txt, den er gal med, men er i tvivl om, hvad det kan være jeg skal lede efter. Jeg har ikke ændret for nylig - men det kan jo så være noget, der først opdages nu......jeg kører Wordpress 

Til: Webmasteren af http://hus-raad.dk/

Googles systemer har for nylig registreret et problem med dit website, der påvirker, hvor godt vores algoritmer gengiver og indekserer dit indhold. Helt konkret kan Googlebot ikke få adgang til dine JavaScript- og/eller CSS-filer på grund af begrænsninger i din robots.txt-fil. Disse filer hjælper Google med at se, om dit website fungerer korrekt, så blokering af adgangen til disse aktiver kan betyde, at dit website ikke får den optimale rangering.

Jeg tænker. der ganske givet sidder nogen, der er meget klogere på dette end jeg....

kh. Astrid

Fra København
Tilmeldt 12. Apr 13
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 19:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg mener at det er en bug i Wordfence. Der er lige kommet en opdatering til version 6.0.12, som skulle løse et problem med Google.

Har ikke nået at tjekke om problemet er løst, men hvis du bruger Wordfence så prøv at opgradere! :-)

Fra København
Tilmeldt 12. Apr 13
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 19:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Wordfence Changelog: Fix: Fixed bug with live traffic ajax call being indexed by Google.

Fra Hasselager
Tilmeldt 5. Dec 08
Indlæg ialt: 80
Skrevet kl. 19:34
Hvor mange stjerner giver du? :

1000 tak for svaret - det lyder slet ikke usandsynligt, jeg bruger Wordfence. Det vil jeg straks kigge på! KH. Astrid 

Fra København
Tilmeldt 12. Apr 13
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 21:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen

Har søgt lidt, og der er tilsyneladende mange, også andre CMS der har fået problemer (Wordpress, Joomla, Drupal), så mon ikke det er noget Google har ændret på. Søger man på Google med det nummer der står i mailen, WNC-658001, så kommer der mange hits om problemet.

Umiddelbart tror jeg at det er noget som påvirker flere plugins, som der sikkert kommer opdateringer til løbende. Men hvis man vil lave en "workaround" med det samme, så kan man løsningen måske være at tillade googlebot at crawle alle CSS og JS filer. Der står om det her:

https://www.beachfrontsolutions.com/how-to-fix-googlebot-cannot-access-css-and-js-files.html

Fra København
Tilmeldt 12. Apr 13
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 21:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Og så kom der endnu en opdatering til Wordfence vedr. problemet: 6.0.14 Fix: Live Traffic endpoint moved to site root to prevent issues with GoogleBot.

Fra Hasselager
Tilmeldt 5. Dec 08
Indlæg ialt: 80
Skrevet kl. 22:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Igen 1000 tak...kan se, det er noget, der berører flere end mig....KH. Astrid

Fra København S
Tilmeldt 7. Jul 14
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 11:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Noget tyder på at rigtig mange har fået den. Kan meddele at også Prestashopejere også har modtaget denne ;)

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)