Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad bruger I til versionsstyret overførsel af website/platform?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Svendborg
Tilmeldt 18. Jan 12
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 11:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Jeg er i gang med et stort projekt, hvor vi efterhånden er nået så langt, fået brugere, som helst ikke skulle påvirkes af hvad vi sidder og udvikler på ved siden af. 

Vi har har i øjeblikket to ftp servere, hvor vi udvikler på den ene og overfører den "nye version" til den anden når det virker. Vi har forsøgt os med Transmit til at overfører alle de nye ting, men har haft et par uheld og får simpelthen ikke alle filerne med.

Mit håb var at der er nogen herinde som har en ide til en metode eller et program, som kan løse opgaven. 
Eventuel noget som I har brugt eller bruger til større projekter - vi sidder forresten ikke lokalt - så det skal helst kunne gøres fra ftp/server.

Tak for hjælpen!

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 11:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg bruger github.com

Fra København
Tilmeldt 21. Sep 05
Indlæg ialt: 441
Skrevet kl. 11:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Frederik

Der er ikke mange større projekter tilbage i dag som arbejder som du beskriver. Det er alt for tidskrævende, besværligt og fyldt med problemstillinger.

Helt kort fortalt: Det mest populære valg til source management er Git. Du kan hoste det hos fx Github eller Bitbucket (sidstnævnte har gratis løsninger). Som git klient vil jeg anbefale https://www.sourcetreeapp.com/. Herefter skal du kigge efter en måde at deploye på som fx http://capistranorb.com. En deployment sender typisk den nyeste kode i produktion, opdaterer databasen, klargører assets, genstarter services mv. Det afhænger meget af hvilket framework/cms i anvender?

Med venlig hilsen

Martin Poulsen, Driversnote

Fra Odense
Tilmeldt 13. Jan 10
Indlæg ialt: 21
Fra  nilas.me Skrevet kl. 15:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Vil også sige Git er vejen frem. Det er ekstremt let at bruge og I vil aldrig kunne være det foruden når først i har fået sat jeres workflow op. Specielt nu når i er flere der arbejder på samme projekt, er det nærmest uundværligt.

Har længe brugt Bitbucket som repository(hoster jeres kode) og det fungere fremragende og er gratis. I hvert fald i det omfang jeg har brugt det.

Når i så har jeres versionsstyring hosted ved Bitbucket, så skal i have en løsning til at skubbe jeres seneste version over på FTP. Tag et kig på https://ftploy.com/ der tilbyder netop dette - når det kun er et enkelt projekt så er det gratis, kan jeg se.

For en hurtig introduktion til Git, tjek https://try.github.io/levels/1/challenges/1

Fra Aarhus
Tilmeldt 7. May 13
Indlæg ialt: 967
Skrevet kl. 15:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Personligt bruger jeg GitHub som hostet versionskontrol.

Til automatiseret deployment er jeg blevet rigtig glad for DeployHQ

Udvikling foregår i et virtualiseret miljø ved hjælp af Vagrant.

Konsistens af installeret software på tværs af produktion, staging og udviklingsmiljø håndterer jeg med Ansible.

Hosting er hos DigitalOcean.

Det gør det let at dele arbejdet mellem flere udviklere.

PHP Freelancer med speciale i Laravel og API integrationer

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 16:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg bruger Git repositories til at holde styr på mit kode, med master, develop og feature branches.

Lokalt bruger jeg Vagrant til at emulere server til udvikling, men ellers hoster jeg alt hos Amazon (AWS). Det er så nemt at spinne en ny server op, have test servere etc.

Mvh Carsten

Fra Svendborg
Tilmeldt 18. Jan 12
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 00:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person

Mange tak for alle svarene.

Har ikke ikke lige nået at kigge på dem alle endnu - men hvad er lettest, hvis vi ikke sidder lokalt - men arbejder fra flere forskellige steder i landet?

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 01:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Frederik Johansen:
Har ikke ikke lige nået at kigge på dem alle endnu - men hvad er lettest, hvis vi ikke sidder lokalt - men arbejder fra flere forskellige steder i landet?

Kig på dem først så du får en ide om hvad det er vi har snakket om. Det hele er netop lavet til at man kan sidde flere forskellige steder og arbejde på samme projekt.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)