Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Problem mellem administrator og udlejer

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Tilmeldt 4. Mar 14
Indlæg ialt: 84
Fra  Meptek I/S Skrevet kl. 09:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Min kæreste og jeg stå i en ret utryg situation, og er lidt presset. Jeg har altid været rigtig glad for amino, og har har fået et svar på mine spørgsmål, derfor håber jeg på det samme nu.

Det skal siges, at vi også har kontakt til de respektive advokater, men vil stadig gerne høre jeres mening.

Vi har fået besked fra vores administrator gennem dennes advokat, at vores udlejer ikke har betalt bidrag til grundejerforeningen, og derfor skal vores kommende husleje blive indbatalt til administrator indtil gælden fra udlejer er betalt. Administrator har gjort det meget klart, at de har ret til pengene, og hvis vi vælger at stadig betale til udlejer kommer vi til at betale dobbelt.

Udlejer står ligeledes hårdnakket fast på, at han har ret til den kommende husleje jf. vores lejekontrakt. Og hvis denne ikke bliver betalt, bliver vores kontrakt opsagt omgående.

Vi skal betale lejen på fredag, og er selvfølgelig lidt utrygge ved situationen. 

Hvem skal vi betale til?

Håber der er nogle med erfaring/rådgivning der kan hjælpe. Smile

Venlig Hilsen

Nicolaj

Vil du blive bedre til at præsentere? Læs mere her  http://meptek.dk Yes

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Med mindre jeres advokat svarer anderledes - så betale til udlejer. Der er aldrig undskyldning for ikke at betale husleje til udlejer og der skal meget værdifaste beviser til for at undlade det og betale til administrator

Det at han påstår/mener I kan komme til at betale dobbelt ved at betale til udlejer må han bevise via kendelse fra domstol der giver han indkasseringsretten på udlejers ellers klare ret til at modtage huslejen direkte - der skal foreligge en klar transport i betalingen fra domstol

I bør dog kunne få klart svar fra den advokat I har inde over inden fristen - så følg det

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 4. Mar 14
Indlæg ialt: 84
Fra  Meptek I/S Skrevet kl. 11:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

Med mindre jeres advokat svarer anderledes - så betale til udlejer. Der er aldrig undskyldning for ikke at betale husleje til udlejer og der skal meget værdifaste beviser til for at undlade det og betale til administrator

Det at han påstår/mener I kan komme til at betale dobbelt ved at betale til udlejer må han bevise via kendelse fra domstol der giver han indkasseringsretten på udlejers ellers klare ret til at modtage huslejen direkte - der skal foreligge en klar transport i betalingen fra domstol

I bør dog kunne få klart svar fra den advokat I har inde over inden fristen - så følg det

vh John Hannover

Hej John

Igen tak for din venlighed.

Vi har netop talt med administratorens advokat, som slår fast at hvis vi betaler til administratoren er vi beskyttet at leje loven, da sagen er kommet fra forged retten. 

Vil du blive bedre til at præsentere? Læs mere her  http://meptek.dk Yes

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Lyder fint nok - det er nemlig kun retten der kan beslutte det - men det var rart at ha det på skrift fra advokaten. Er det advokaten der bekræfter det - vil han jo ha ansvaret

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 31. Jan 09
Indlæg ialt: 171
Fra  Redmark Skrevet kl. 12:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er enig med John. Det må være udlejer, i skal betale til. Forholdet mellem udlejer og ejerforeningen er jer uvedkommende. Normalt har ejerforeningen et pantebrev i lejligheden til sikkerhed for fællesudgifterne. Kan ejerforeningen ikke få sine penge, kan de, som sidste udvej, bruge pantet til at begære lejligheden solgt på tvangsauktion. Men det ændrer ikke ved, at i stadig er lejere uanset, hvem der måtte eje lejligheden.

Det er nemlig meget svært at smide lejere ud af beboelseslejligheder. Stort set kun ved manglende betaling af husleje (til ejeren) eller, hvis ejeren vil bruge lejligheden selv.

Men vore svar er jo kun "gætterier", så i bør selv kontakte en advokat (ikke udlejers eller lejers) og hør, hvad han siger. Kun advokaten kender det rigtige svar, og træf ikke beslutning om betaling på baggrund af vore "gætterier" her i tråden. Slet ikke i jeres situation, hvor en forkert beslutning måske betyder at i mister boligen.

32 års erfaring indenfor revision, regnskab, skat, IT, rådgivning mv.
Partner i www.redmark.dk

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Statsaut. revisor:
Slet ikke i jeres situation, hvor en forkert beslutning måske betyder at i mister boligen.
og det er risikoen ved at betale til andre end udlejer med mindre i har klart skriftligt at der er dom for at der er transport i betalingen som så kun kan betales til andre - men uden det - så klart til udlejer. 

Enig i at I skal kontakte advokat og være 100% sikker på at der er givet transport (eller lignende ord) for retten til gælden - som mig bekendt er noget der kan ske ved konkurs o.l. og kun ved helt regulær retsbeslutning som skal meddeles efter helt specielle regler

Manglende betaling til udlejer kan føre til udsættelse fra boligen, så den skal man være meget forsigtig med

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Silkeborg
Tilmeldt 6. Aug 14
Indlæg ialt: 360
Fra  Advokatkontoret Rikke Wagenblast Sørensen Skrevet kl. 14:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Udgangspunktet er selvfølgelig, at der skal betales til udlejer.

Hvis imidlertid grundejerforeningen (eller nok nærmere ejerforeningen) har foretaget udlæg i udlejers krav på husleje, og dette meddeles lejer, så skal lejer betale til udlægshaver.

Sædvanligvis sender man bare en almindelig skrivelse om at der er foretaget udlæg og at fremtidige udlæg derfor skal indbetales til x på dennes konto y.

Men i et sådant tilfælde, hvor den oprindelige kreditor = udlejer -, fastholder at han fortsat er rette modtager, så må man bede udlægshaver fremsende dokumentation for, at han er den berettiget modtager af huslejen - dvs. fremsende dok. for udlægget. Udlægshaver kan indhente en udskrift af fogedretsbogen, hvoraf det fremgår, at der er foretaget udlæg i lejers huslejebetaling vedr. Jeres lejlighed.

Hvis  dette ikke kan nås inden næste husleje er forfalden til betaling, så kan man overveje at deponere huslejebeløbet, således at det kommer til udbetaling til udlægshaver, hvis han dokumenterer sin ret med en retsbogsudskrift og ellers til udlejer.

Personligt vil jeg dog nok stole på ejerforeningens advokat om, at der er foretaget udlæg i lejeindtægten og udbetale huslejen til denne. Tjek dog lige, at det er en advokat - og ikke bare en, som du opfatter som en advokat - Hvis en advokat lyver om sådan noget, har det nemlig meget alvorlige konsekvenser for denne. (Der er meget skrap opsyn og regulering for så vidt angår virksomhedsdrift og vi har obligatorisk ansvarsforsikring, pligtig indbetaling til garantifond osv)

Det er rigtigt, at det er farligt ikke at betale sin husleje - men jeg tvivler nu på, at fogedretten vil assisterer udlejer med at få udsat lejer i et tilfælde som denne, hvor lejer jo faktisk gerne vil betale, men bare pga. udlejers forhold ikke kan finde ud af, hvem han skal betale til.

Tilmeldt 4. Mar 14
Indlæg ialt: 84
Fra  Meptek I/S Skrevet kl. 14:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svarene alle sammen. De fleste siger, at vi skal betale til udlejer, min mavefornemmelse siger mig dog, at jeg skal holde mig til den skrivende advokat fra ejerforeningen, men I har helt ret - det skal jeg have bekræftet af en uafhængig advokat.

Det sætter måske et bedre lys på sagen, især med svaret fra Rikke Sørensen. Vores brev fra advokaten lyder sådan:

''Det meddeles dem herved, at undertegnede (Advokaten) på vegne af Ejerforeningen [NAVN] via fogedretten i [BY] har foretaget udlæg i ovennvnte ejendom, herunder i eventuelle lejeindtægter. 

Betaling af leje og a'conto bidrag til vand, varme m.v. kan med frigørende virkning udelukkende ske til undertegende. De kan derfor komme til at betale 2 gange, hvis de betaler til udlejer eller dennes administrator.

Betal via denne konto: ''

Vil du blive bedre til at præsentere? Læs mere her  http://meptek.dk Yes

Fra Silkeborg
Tilmeldt 6. Aug 14
Indlæg ialt: 360
Fra  Advokatkontoret Rikke Wagenblast Sørensen Skrevet kl. 14:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Nicolaj

Det lyder som en standard advokatskrivelse. Jeg ville altså ikke bruge penge på en advokat - hvis du vil være helt sikker, kan du gå i en gratis retshjælp, som er i stort set alle byer.

Jeg vil personligt selv betale huslejen til den konto, som er oplyst i skrivelsen fra advokaten. Pga. udlejers nægtelse vil jeg dog lige bede advokaten om at sende udskrift af fogedretsbogen - Alternativt kan du ringe til fogedretten i den retskreds, hvor udlejer hører til. I mange retskredse er de faktisk super flinke til at vejlede dig og herunder bekræfte, om det er rigtigt, at der er foretaget det oplyste udlæg.

Held og lykke

Tilmeldt 25. Jul 13
Indlæg ialt: 296
Skrevet kl. 14:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Betal du trygt til advokaten/ejerforeningen.

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)