Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jeg tilbyder gratis deling af dine konkurrencer*

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 28. Nov 14
Indlæg ialt: 726
Fra  NaturHandel.dk Skrevet kl. 21:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Du siger den er useriøs fordi du mener jeg ikke overholder mine egne regler - men det gør jeg.

Dokumentation for procentsatserne behøves ikke - Det er almen viden - Og Facebook ændrer hele tiden deres algoritme. Har du 3000 følgere, får du ca. 400 i eksponering på et standard opslag - Det kan du selv se i din statistik hvis du lyster ;) - Resten vil Facebook tjene penge på via boosts og annoncering.

Jeg anerkender din holdning til min side - Den er lavet til brugerne og jeg tilbyder virksomhederne gratis eksponering for at jeg kan give mine brugere endnu mere indhold.

Eftersom du har den holdning, synes jeg ikke det gavner nogle parter at diskutere det her yderligere.

Jeg har glade brugere og glade partnere hele vejen rundt.

Fortsat god sommer.

Med venlig hilsen

Mark Kallstrøm
Konkurrencer NONSTOP

Fra The Moon
Tilmeldt 2. May 14
Indlæg ialt: 854
Fra  Space Surfer Skrevet kl. 21:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

"Hej Fresno Bob.

Jeg læste på en blog om at kravet for likes for deltagelse (fan-gating) ikke var tilladt - Og at det skulle være skrevet i deres guidelines i nov. 2014 - Jeg kan dog ikke se den i de opdaterede guidelines, hvorfor det ikke er imod facebooks regler."
(Fint så er vi jo trods alt enige)

"Krav om deling af opslag og tagging af personer for at deltage i konkurrencer er dog ikke tilladt. - Det står i forbrugerombudsmandens standpunkt om markedsføring via sociale medier"
(Korrekt og når der tales om tagging er billeder også en del af dette)

"Jeg vil dog opretholde forbuddet mod fan-gating (Krav om like af side for at deltage i en konkurrence) i de konkurrencer jeg deler på min side. Dette er der flere årsager til"
(Det ville jeg ikke gøre hvis det var mig)


"1. Jeg vil ikke tvinge mine brugere til at like en side for at deltage i en konkurrence, da de dermed kan blive "tvunget" til at fylde deres nyheder med virksomheder de ikke nødvendigvis er interesseret i"
(Jeg tror du helt misforstår præmissen for virksomhederne for at være på Facebook. Vi vil jo netop have at vores markedsføring vises på brugernes feed og tidslinje mest mulig. Her er det altså noget for noget. Vil du have noget af mig koster det. I det her tilfælde at jeg må præsenterer dig for produkter, blogs, content, eller andet. De bruger der går ind og er med på div. konkurrencer ved også godt at de efterfølgende bliver eksponeret for dette, så hvorfor du i min optik lidt misforstået prøver på at beskytte dem der deltager i konkurrencer, forstår jeg ikke helt)

"2. Som virksomhed har du kun gavn af likes på din side fra folk der gerne vil følge dig. Dine opslag bliver kun vist organisk til ca. 13 % af dine brugere - Og hvis halvdelen af dem har liket din side for at deltage i en konkurrence, er de mere tilbøjelige til ikke at interagere med dine øvrige opslag. Derfor kan det rent faktisk være skadeligt for virksomheden, da den organiske eksponering reelt kun vil være 6,5 %."
(Her bliver jeg nød til at rette dig. Du kender ikke den algoritme der ligger bag ved Facebook og derfor kan du ikke udtale dig om hvor stor en del der organisk, i øvrigt et sjovt begreb at bruge her, organisk finder et opslag. Organisk finder kun en forsvindende del bruger frem til dine konkurrencer da de aldrig ville finde den, med mindre konkurrencerne bliver delt eller på anden måde bliver boostet eller promoveret for siden betalt. Hvis du så mener at de 13% er bruger der har liket og det kun er 13% likers der kommer tilbage på siden, så tror jeg du tager fejl. I div. foras hvor man drøfter Facebook algoritmer, er en nedre bundgrænse for interaktion med en anden bruger eller side hvor der ikke har været aktivitet i over et år ca. 16% og maks. 56%. her er der tale om ikke boostede sider. jeg kan da også sige med sikkerhed, at hvis vi laver et opslag, så har vi som minimum altid 30 til 40% besøgende uden boost. Vi kan så tage en snak om interaction og opslags værdi for både bruger og virksomhed, men det er så bare en helt anden sag)

"Ved ikke at kræve at de skal like, vil du få færre likes - Men dem der liker vil i højere grad være interesseret i at høre nyt fra virksomheden ;)"
(Det kræver da vist en splittest for at kunne postulerer dette.)

Man kan sortere yderligere i det, ved at lave konkurrencer med en sværhedsgrad og en præmie der er optimeret nøjagtigt til din virksomheds målgruppe :D

Til slut...
Hvis du ville gøre dig lækker for den virksomhed jeg er i, ville jeg kun kigge på en ting, og det var hvor mange Likers jeg har fået og så holde øje med min konverteringrate mod webshoppen, da det i bund og grund er det, det hele drejer sig om for os.
Her må jeg bare sige at vi aldrig ville benytte dig med det nuværende setup, da du i bund og grund, vil skaffe os kunder på vores side gennem konkurrencer, men ikke vil give os adgang til dem efterfølgende ved at nægte Likes.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 22. May 15
Indlæg ialt: 154
Fra  Konkurrencer-magasinet.dk Skrevet kl. 08:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hold da op. Denne tråd er da gået op i hat og briller. Manden søger jo bare andre virksomheder som ønsker at eksponerer sit image eller produkter via konkurrencer som han så tilbyder at hjælpe med.

Fra The Moon
Tilmeldt 2. May 14
Indlæg ialt: 854
Fra  Space Surfer Skrevet kl. 12:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Det kan du så mene Alexander

Men hvis nogen tilbyder din virksomhed noget, selvom det er gratis, undersøger du så ikke om tingene er som de skal være i forhold til din strategi, lovgivning, valid data osv?

Her tillader jeg mig bare at gøre opmærksom på visse ting som ikke er korrekte, lidt uforståelige eller noget som hviler på en noget usikker baggrund/udokumenterbar, hvilket Facebook giver god grund til grundet alt det hemmelighedskræmmeri omkring deres algoritme.

På samme måde som jeg også håber andre prikker til mig hvis jeg, tilbyder noget, som burde være anderledes.
Ingen er perfekte eller perfekt, men vi kan vel godt gøre det så godt som mulig og herinde super godt med andres hjælp og exepertis.

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)