Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

ApS eller enkeltmandsvirksomhed. Igen igen

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. Jun 15
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 23:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle sammen

Jeg ved at spørgsmålet er blevet stillet tusindvis af gange og der er utallige sider på nettet som omtaler dette emne, nemlig: "valg af selskabsform", men jeg kan simpelthen ikke gennemskue hvad mit valg skal falde på.

Jeg skal have truffet et valg om det skal være enkeltmandsvirksomhed eller ApS, men dertil skal i have flg. Info:
1 ansat, dvs mig selv.
Forventet 1. Årsomsætning: 2.500.000 / DB 500.000 (derfra skal fjernes alle udgifter, som jo er større ved ApS, pga. Revision. Er der flere ekstra udgifter?)
Minimal risiko, da det skal være dropshipment = intet varelager
250.000 står klar til opstart.
Vil gerne kunne købe mig visse ting inden jeg opretter CVR, såsom bærbar, mobilabonnementer osv.
Vil tages seriøs af kunder og leverandører.

Håber i kan hjælpe.

Mvh Anders

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Minimal risiko - tyder på personlig virksomhed. Indkøb inden kan kun bogføres med moms ved privat køb inden start i personlig virksomhed, ellers skal faktura være til selskabets navn under stiftelse

Læs http://startup-linkguide.blogspot.dk/2015/06/personlig-virksomhed-pmv-is.html

og http://startup-linkguide.blogspot.dk/2015/06/ivs-bog.html 

 som giver dig for 2 x 55 kr inkl moms viden om de to former og med skemaer over fordele og ulemper ved begge. Sæt dig godt ind i det inden valget

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 29. Jun 15
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 23:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak John

jeg tror lige at jeg får bestilt dine bøger. 

Med minimal risiko mente jeg dog, at der var minimal risiko forbundet med at starte selv, for mit vedkommende

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:54
Hvor mange stjerner giver du? :

D-Bramm:
Med minimal risiko mente jeg dog, at der var minimal risiko forbundet med at starte selv, for mit vedkommende
du ser i bøgerne at hvis der er stor risiko for pludseligt tab - så er selskab ofte godt- men kan man begrænse den risiko, så kan personlig virksomhed sagtens være løsingen

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 21. Sep 05
Indlæg ialt: 441
Skrevet kl. 12:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Anders

Vær opmærksom på at du kan fravælge revision for et holdingselskab når du overholder disse 3 krav: https://erhvervsstyrelsen.dk/fravalg-af-revision

Du skal binde 50k i anpartskapital, men det lyder jo ikke til at være et problem, og derudover er merudgiften ved et ApS i forhold til en enkeltmandsvirksomhed minimal.

En fordel ved at vælge et ApS, er at du kan bruge den samme anpartskapital til at stifte både et holdingselskab og et driftsselskab. Læs mere om hvorfor et Holdingselskab kan være en god idé her: http://www.jura-guide.dk/holdingselskab

Med venlig hilsen

Martin Poulsen, Driversnote

Tilmeldt 31. Jan 09
Indlæg ialt: 171
Fra  Redmark Skrevet kl. 12:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu behøver trådstarter jo ikke starte med den helt store forkromede holdingmodel fra starten. Den er desværre nok gennem tiderne blevet "oversolgt".

Man kan starte med et enkelt ApS, og går det godt så, kan man efter f.eks. nogle år etablere holdingselskabsstrukturen uden skattemæssige konsekvenser (skattefrit). Dermed kan man lige afvente og se, om det bliver til noget.

Det samme er også muligt, hvis man starter som en personlig virksomhed og så senere vil flytte aktiviteten ind i et selskab. Det kan også gøres uden skattemæssige konsekvenser.

Hvis der ingen risiko er ved driften (dvs. der opstår gæld, som du hæfter for personligt), så vil jeg pege på at du starter som personlig virksomhed. At tro man kan "slippe for gælden" ved et selskab er ofte også illusorisk, idet banken f.eks. vil forlange personlig hæftelse for en kassekredit. Men man kan selvfølgelig slippe for gælden til det offentlige (moms og indeholdt A-skat og AM-bidrag) og evt. leverandører, hvis det går galt (i selskabsformen).

32 års erfaring indenfor revision, regnskab, skat, IT, rådgivning mv.
Partner i www.redmark.dk

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)