Hej Aminoer! Jeg er ved at starte min egen virksomhed, og da jeg ikke er så teknisk anlagt selv, har jeg hyret en webdesigner til at hjælpe mig med opsætningen af min hjemmeside. Helt fra start har der været problemer med hende (webdesigneren); hun tager alting meget personligt, eksempelvis hvis jeg spørger om noget, vil have fastlagt et tidspunkt at mødes eller kigger på min egen hjemmeside så tror hun at jeg ikke har tiltro til hendes eget arbejde. Det eksalerede helt her til aften og nu truer hun med at stoppe her midt i opgaven (jeg aner helt seriøst ikke hvad jeg har sagt og har bedt hende forklare hvorfor hun reagerer på den måde, for jeg er et stort spørgsmålstegn). Hun har fået halvdelen af betalingen ved begyndelsen af opgaven og aftalt halvdelen af betalingen i slutningen af opgaven. Hun har alle passwords til min hjemmeside, min hosting - the works. Det vil være alt for besværligt at sætte en ny freelancer på til at fuldføre opgaven, da jeg ikke selv er teknisk nok inde i hvad der egentligt er lavet til at kunne overlevere det til en ny, så jeg vil gerne have fulgt det til dørs med hende her trods besværligheder, men hvad gør jeg hvis hun går fra det hele? Er det ikke kontraktbrud? Hvad siger juraen? Og hvordan sikrer jeg at hun ikke bruger sine koder til at lave ravage på mine sider?? Tak for svar! På forhånd tak! |
Hejsa
Puha, det lyder ikke som en rar situation. Specielt fordi du højst sandsynligt føler dig en smule utryg ved tanken om at hun har adgang til alle dine online aktiver igennem de udleverede passwords. Du skal dog tænke på at det ville være ualmindeligt dumt at lave bevidst ravage på dine sider, da hun helt sikkert er bevidst om at det vil skade hendes ry i branchen.
Hvis der blot er tale om en helt standard hjemmeside burde det som udgangspunkt ikke være helt umuligt at få en ny fagperson til at overveje projektet, såfremt i måtte vælge at slutte det mellem jer.
Såfremt hun har fremsendt et skriftligt tilbud lydende på opgavens omfang, og du dernæst har accepteret dette er hun forpligtet til at yde denne service der måtte stå i det oprindelige tilbud.
Start med at søg imod en forståelse for hvor hun reagerer sådan som hun gør. Hvis dette ikke løser problemet ville jeg søge andre udbydere som er modtagelige overfor konstruktiv feedback.