Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Beskatning af enkeltmandsfirma med bopæl i udlandet

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Fra Skive
Tilmeldt 18. Dec 13
Indlæg ialt: 34
Fra  Sky High Group. CO., LTD. Skrevet kl. 03:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle

Hvis jeg nu bor i udlandet og har en enkeltmands virksomhed i Danmark? 

Gælder de sammeskatteforhold så stadig, at jeg skal betale skat i dk? 

Eller om man så er nød til at oprette en virksomhed i udlandet? 

Fra Vejle
Tilmeldt 5. Nov 09
Indlæg ialt: 99
Fra  KanKom Online Skrevet kl. 08:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du flytter til udlandet permanent - iflg. SKAT er det ved adresseflytning i mere end 6 mdr. - så må du ikke have en enkeltmandsvirksomhed i Danmark, men skal lukke den ned og evt. starte en ny i det land, du er flyttet til.

Du betaler skat i Danmark af dit danske firma indtil den dato, hvor din enkeltmandsvirksomhed er lukket. Og du betaler skat i dit bopælsland fra det øjeblik hvor du har indtægter i din enkeltmandsvirksomhed i dette land - også selv om det måske er inden, dit danske firma er lukket.

Flytter du til udlandet i mindre end 6 mdr. kan du beholde din danske enkeltmandsvirksomhed og dermed også fortsætte med at betale skat i Danmark.

Jeg har selv været rumlen igennem for kort tid siden ifm. flytning til Sverige ;-)

Fra Skive
Tilmeldt 18. Dec 13
Indlæg ialt: 34
Fra  Sky High Group. CO., LTD. Skrevet kl. 15:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svaret.

Det vil sige inden de 6 mdr. er gået, så skal der være en egenkapital på 80.000 til et APS?
Jeg har en partner i udlandet, som har et udenlandsfirma. Så kan han nemlig fakturer fra udlandet til min virksomhed i Danmark.
Hvor omstætningen bliver lavet.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46435
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:46
Hvor mange stjerner giver du? :

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Skive
Tilmeldt 18. Dec 13
Indlæg ialt: 34
Fra  Sky High Group. CO., LTD. Skrevet kl. 18:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for svaret.
Der vil nemlig ikke være det store overskud i virksomheden, da den bare skal udskrive regninger og betale ca. samme regninger fra en virksomhed i udlandet.

Men prisen for er ApS var 50.000, hvor der så er et revisor krav.

Koster det så også 50.000 igen ved oprettelse af et Holding til at opbevare et evt. overskud?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46435
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:38
Hvor mange stjerner giver du? :

der er ikke revisor krav i ApS og heller ikke i IVS og du kan oprette holding først og lade det stifte drift for samme 50.000 eller mindfre for IVS - Husker ikke om du fik link til e-biog om IVS som har holding og revisor osv med http://startup-linkguide.blogspot.dk/2015/06/ivs-bog.html 

Husk selskab giver lovpligtig arbejdsskadeforsikring for ejer uanset løn eller oms hvis denne er aktiv fra DK og husk at holding ofte koster ekstra regnskabsmæssigt og jo ikke i sig selv giver en fordel ud over, at et overskud kan bringes i sikkerhed for kreditorer i drift - så længe vi kun taler EN virksomhed. Der stiftes mange holdig der fortrydes

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Skive
Tilmeldt 18. Dec 13
Indlæg ialt: 34
Fra  Sky High Group. CO., LTD. Skrevet kl. 18:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for svarer. Jeg synes bare ikke at selskabskonstruktionen IVS, er den optimale ide. Da selskabets det første års tid ikke skal have noget overskud.

Så jeg tænker at oprette det enkeltmandsfirma og spare 50.000 op og efter omdanne det til et ApS.

Fra Skive
Tilmeldt 18. Dec 13
Indlæg ialt: 34
Fra  Sky High Group. CO., LTD. Skrevet kl. 22:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Et spørgsmål mere.
Vil SKAT se lidt skævt på, hvis jeg sendte en regning til en virksomhed i Danmark og at jeg så selv fik en regning fra et udenlandsfirma på samme beløb uden moms?
Dvs. at det hele mere eller minde går i 0.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46435
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:02
Hvor mange stjerner giver du? :

det forudsætter jo bare - at den virksomhed i DK som du sender en regning til rent faktisk har udført arbejde der svarer til den regning - det må ikke være noget fiktivt. Samme med den regning du får fra udlandet (som i øvrigt jo skal bogføres med importmoms - som så ikke koster - men det er en anden sag.) Det afgørende er, at der ikke laves fiktive regninger men regninger der korrekt er udtryk for det konkrete arbejde som der faktureres for og det gælder i høj grad også den udenlandske regning

Hvis priserne er aftalt og der er koncernforbundne kar - så skal det være helt reélle priser som I vil give til en helt ren 3. person - ellers er der tale om transferpricing hvor f.eks. dansk overskud laves til 0 og i stedet giver overskud et sted med evt lavere selskabsskat- Google transferpricing

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Skive
Tilmeldt 18. Dec 13
Indlæg ialt: 34
Fra  Sky High Group. CO., LTD. Skrevet kl. 23:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kommer til at fungere sådan, at jeg har lavet en aftale med et telemarketings firma i Danmark.
Men jeg arbejder også sammen med min ven i udlandet, som har er udenlands firma der også arbejder med telemarketing.

Derfor vil jeg gerne have mere indflydelse ved at lade gå pengene igennem mit danske firma først.

Dvs. at firmaet vi udføre et stykke arbejde for i udlandet. Der sender jeg en regning fra mit danske firma og så sender min ven en regning til mit danske firma.

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)