Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opsætning af hhv. Holding IVS og IVS - Hjælp

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 17. Jul 15
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 18:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle sammen.

Jeg står med en komplet forretningsplan og en fremtidig partner, hvoraf vi begge kan indskyde 15.000,00 til et IVS.

Derfor har jeg nogle spørgsmål om mulighederne i vores situtation.

Jeg står i RKI og bankerne er derfor ikke villige til at skulle oprette en erhvervskonto til os. Ej heller efter vi har forklaret at vi ingen lån vil optage og ej bede om en kassekredit.

Som det ser ud nu kan jeg ikke stå som direktør i selskabet sammen med min kammerat, uden at vi derved bliver afvist i bankerne.

Vil man kunne opsætte det hele således:

JEG opretter et Holding IVS.

FORRETNINGSPARTNER opretter et Holding IVS.

Derefter opretter vi et IVS som skal ejes 50% af hver vores Holding IVS.

MEN - for at banken vil godkende er det kun min kammerat som skal stå for erhvervskontoen. Skal jeg derfor være investor/ansat eller hvad gør man her? Jeg er forvirret og håber der er nogle af jer som kan give os den helt rette formular for at det kan lykkedes.

God vind! :-)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46447
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Vacc:

Hej alle sammen.

Jeg står med en komplet forretningsplan og en fremtidig partner, hvoraf vi begge kan indskyde 15.000,00 til et IVS.

Derfor har jeg nogle spørgsmål om mulighederne i vores situtation.

Jeg står i RKI og bankerne er derfor ikke villige til at skulle oprette en erhvervskonto til os. Ej heller efter vi har forklaret at vi ingen lån vil optage og ej bede om en kassekredit.

Som det ser ud nu kan jeg ikke stå som direktør i selskabet sammen med min kammerat, uden at vi derved bliver afvist i bankerne.

Vil man kunne opsætte det hele således:

JEG opretter et Holding IVS.

FORRETNINGSPARTNER opretter et Holding IVS.

Derefter opretter vi et IVS som skal ejes 50% af hver vores Holding IVS.

MEN - for at banken vil godkende er det kun min kammerat som skal stå for erhvervskontoen. Skal jeg derfor være investor/ansat eller hvad gør man her? Jeg er forvirret og håber der er nogle af jer som kan give os den helt rette formular for at det kan lykkedes.

God vind! :-)

hvis du ikke kan få banker med til IVS drift, så kan du da heller ikke få dem med til IVS holding med dig som ejer eller direktør. Banken vil nægte erhvervskonto som er lovpligt i et selskab - også i holding inlkl NemKonto tilknytning.

Din makker kan stifte IVS og du kan blive ansat og I kan lave en lønningsaftale der knyttes op på selskabets overskud

I skal begge ha lovpligtig arbejdsskadeforsirking og selskabet arbejdsgiver registreres og indberette løn for jer begge. 

Du kan formentlig ikke få en bank med til at du står som ejer, hverken af holding eller noget som helst andet. Du skal også regne med at holding giver lidt ekstra omostninger. Læs evt min Ebog om IVS som også har en masse med om holding 

http://startup-linkguide.blogspot.dk/2015/06/ivs-bog.html

den har en masse med om stiftelse, drit, holding, skat, bank/erhvervskonto og huskelister og giver lidt forståelse af IVS og kan siden være opslagsbog. 

Det kan naturligvis også overvejes at starte som enkeltmands for din makker og han så ansætter dig stadigt. Jeg tror I vil få samme stopklods i banken for I/S (personlig virksomhed for flere) som for et selskab

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 17. Jul 15
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 18:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John.

Tak for hurtigt og godt svar!

Vil det i praksis kunne fungere som om jeg var medejer men på papiret kun ansat?

Altså vi får lige meget ud af det?

Ved mine muligheder er få, er dog ikke så glad for at stå "helt" uden indflydelse på en forretningsidé jeg er hjernen bag :-)

Det skal dog siges at der INGEN tillidsspørgsmål er mellem mig og min "partner".

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46447
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Vacc:

Hej John.

Tak for hurtigt og godt svar!

Vil det i praksis kunne fungere som om jeg var medejer men på papiret kun ansat?

Altså vi får lige meget ud af det?

Ved mine muligheder er få, er dog ikke så glad for at stå "helt" uden indflydelse på en forretningsidé jeg er hjernen bag :-)

Det skal dog siges at der INGEN tillidsspørgsmål er mellem mig og min "partner".

nej, formelt vil makker være ejer af hele herligheden, men der kan godt laves en ansættelsesaftale der binder ham til dig og sikrer en vis sammenhæng til overskud - men det skal I ha en advokat til at udarbejde. Han vil ha selskabet og det du kan få er en aftale som regulerer så du selv får hvad du mener er halvdelen, men det er ikke ukompliceret at lave en sådan aftale, så tag hjælp

Til gengæld kan gamle kreditorer jo ikke tage pant i anparter når du ikke har nogen. Ellers kunne de jo let tage pant i dine anparter og overtage dem vil jeg mene - HVIS de ville det og var sure og ikke mente de fik mere ud af at lade dig drive selskabet, men der står bankkonto jo i alle fald i vejen

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 29. Nov 09
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 18:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Ellers lad din partner stifte selskabet.
Lad ham oprette en erhvervskonto.
Køb 50 % af din partner.
Gør eventuelt start af drift, så bør der ikke være problemer med værdiansættelsen.

Mvh.
Deniz

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46447
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:07
Hvor mange stjerner giver du? :

loldeniz:

Hej,

Ellers lad din partner stifte selskabet.
Lad ham oprette en erhvervskonto.
Køb 50 % af din partner.
Gør eventuelt start af drift, så bør der ikke være problemer med værdiansættelsen.

Mvh.
Deniz

men vid, at banker normalt altid abbonerer på ændringer i de CVR de har som erhvervskonto kunder, og ser de vor RKI ven som medejer, (skal lovpligtigt registreres) kan de smække døren i for erhvervskontoen meget hurtigt, og så er det forfra.

Mig bekendt kører alle banker auto besked fra virk.dk ved alle ændringer i de selskaber de har som "kunde" (som jeg selv gør på mange ganske gratis)

Men ja - ellers muligt hvis man tør + kreditorerne kan dagen efter tage pant i RKI personens anparter og i princip overtage dem/styre dem - mig bekendt såååå

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 17. Jul 15
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 21:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John.

Det lyder rigtig godt mht. ansættelses vilkår som sikrer mig et beløb på lige fod med ejeren :-)

Hvilken stilling kan jeg få tildelt med allermest indflydelse eller hvad man kan sige.

Når jeg så er ude af det og vil købe mig ind i selskabet, kan ejeren så blot kræve 100,00 DKK eller lignende?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46447
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Vacc:

1

Hvilken stilling kan jeg få tildelt med allermest indflydelse eller hvad man kan sige.

2

Når jeg så er ude af det og vil købe mig ind i selskabet, kan ejeren så blot kræve 100,00 DKK eller lignende?

1

Det er ikke stillingens betegnelse det drejer sig om men kontrakten for du kan ikke være direktør formoder jeg - men der kan laves en kontrakt som binder ejeren til at ha dig ansat og dele på div måder - hvis ejeren vil indgå en sådan kontrakt (I bør ha jura hjælp begge)

2

Nej - som ansat der skal overtage anparter skal I være forsigtige med vurderingen, da det ellers vil udløse skat - I kan dog hele tiden tømme overskud bort med løn hvilket fjerner en del af problematik om anpartsprisen, men langt fra det hele i forhold til evt goodwill når du som tidl ansat skal ha anparter - igen  her er det en revisor der bør rådgive konkret

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 17. Jul 15
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 23:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay, så må vi søge jura hjælp. Kan du (hvis det tillades på amino) anbefale en advokat til formålet?

Med hensyn til at blive medejer (på sigt). Når du så skriver "goodwill", skal det så forstås at "prisen" for en anpart bliver lavere deraf, eller højere?

Og en helt anden ting - Må jeg lave administrative opgaver, bogføre, tag med til møder med erhvervskunder, kontakte skat, oprette forsikring eller tale med mæglere (til lokaler) på firmaets vegne?

Om ikke andet, hvad så med en fuldmagt fra firmaet? :-)

Og igen tak for hurtigt svar, John. De er meget brugbare!

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46447
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Vacc:

Okay, så må vi søge jura hjælp. Kan du (hvis det tillades på amino) anbefale en advokat til formålet?

1

Med hensyn til at blive medejer (på sigt). Når du så skriver "goodwill", skal det så forstås at "prisen" for en anpart bliver lavere deraf, eller højere?

2

Og en helt anden ting - Må jeg lave administrative opgaver, bogføre, tag med til møder med erhvervskunder, kontakte skat, oprette forsikring eller tale med mæglere (til lokaler) på firmaets vegne?

Om ikke andet, hvad så med en fuldmagt fra firmaet? :-)

1 ja  højere hvis der potentiale  lavere hvis der ikke er

2 ja som ansat helt klart

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)