Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Konkurrence regler?

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Fra Aarhus
Tilmeldt 13. Apr 12
Indlæg ialt: 118
Fra  Basic-wear.dk Skrevet kl. 13:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino!

Jeg kan snart være indehaver af min første webshop, hvilket jeg er lidt stolt af! 

Jeg skal dog have nogen facebook og instagram følgere/likes, derfor skal jeg have en konkurrence på benene. Her er så mit spørgsmål til jer - hvad regler er der for konkurrencer, og hvordan er det i forhold til at varene skal ''gives'' væk gratis? Hvis der er en venlig sjæl der kan sætte mig ind i det, kunne det være rart! Det drejer sig om 3 par underbukser og 5 tshirts. :) 

Fra The Moon
Tilmeldt 2. May 14
Indlæg ialt: 854
Fra  Space Surfer Skrevet kl. 14:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Meget simpelt:

Du må gerne:

Forlange at folk skal Like din side for at deltage.
At de skal skrive en kommentar for at deltage.
Du må give din bare røv væk, hvis du har lyst til det.

Du må ikke:

Bede folk om at dele dit opslag, hverken som krav for deltagelse eller som "jeg bliver glad hvis du deler.."
bede folk om at tagge billede eller navn på Facebook bruger.

det du hele tiden skal holde dig for øje, er at din markedsføring IKKE rammer personer, som ikke kan sige fra overfor dine reklamer.
Her vil du som virksomhed altid skulle stå på mål for dette, hvis du bare som antyder en form for deling.

Læs evt. Merkedsføringsloven paragraf 6 samt Facebook egne regler for dette.

Fra Aarhus
Tilmeldt 13. Apr 12
Indlæg ialt: 118
Fra  Basic-wear.dk Skrevet kl. 14:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Helt iorden! Det vil jeg kigge på, og ved du / andre, hvordan man bogføre ''gaver''? De skal jo ikke betale en krone, da det er noget en eventuelt vinder har vundet :)? 

Fra Aarhus
Tilmeldt 25. Jun 15
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 15:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Så vidt jeg er orienteret:

Du må ikke bede folk like din side. - Kun opslaget. 

Hvis det ikke er korrekt, må du meget gerne linke til din kilde, Fresno.

Fra The Moon
Tilmeldt 2. May 14
Indlæg ialt: 854
Fra  Space Surfer Skrevet kl. 15:29
Hvor mange stjerner giver du? :

https://www.facebook.com/page_guidelines.php#promotionsguidelines

Du må gerne bede/kræve at folk skal like din side ved konkurrencer eller sweepstakes, da det at like ikke medfører at dit opslag eller side pr. automatik deles på egen tidslinje.

Det sker pr. automatik når der deles eller tagges som ikke er tilladt.

Hele udfordringen ligger så i at få folk til at like siden og IKKE opslaget, da likes på opslag ikke giver følgere af siden.
derfor bruger vi også Deskwolf for at få kunder i butikken og likes på siden.

Fra Aarhus
Tilmeldt 13. Apr 12
Indlæg ialt: 118
Fra  Basic-wear.dk Skrevet kl. 19:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Så hvis folk begynder at tagge deres venner, og jeg holder mig indenfor rammen. Så er det helt okay? 

Jeg må gerne skrive -

Vind 5 forskellige t-shirts og 3 forskellige underbukser, vinderen trækkes den 24. August, vinderen findes når der er 200 likes på facebook siden, og vinderen vil blive trukket i blandt disse? Må man det? 

Fra København
Tilmeldt 28. Nov 14
Indlæg ialt: 726
Fra  NaturHandel.dk Skrevet kl. 19:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Det må man gerne - Men dårlig idé - For du aner ikke hvornår du når 200 likes på din Facebook-side.. Det kan være meget demotiverende for dine nuværende fans.

Og din præmie siger nok noget om din virksomhed - Men hvis den henvender sig til mænd, bør du nok genoverveje om det nu er smart - Min erfaring er, at over 90 % af dem der deltager i konkurrencer er kvinder ;)

Fra Odense
Tilmeldt 7. Nov 13
Indlæg ialt: 435
Fra  DEBEO.dk Skrevet kl. 19:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Mathias:

Vind 5 forskellige t-shirts og 3 forskellige underbukser, vinderen trækkes den 24. August, vinderen findes når der er 200 likes på facebook siden, og vinderen vil blive trukket i blandt disse? Må man det? 



Det er jo lidt selvmodsigende der? - For hvad hvis der kun er 190 likes d. 24 August?
Og en måned er i øvrigt længe at lade sådan en konkurrence løbe.


Hvad Facebooks regler er omkring hvad man må "forlange" af folk er lidt uklart. Eller ihvertfald i gråzoner, der ikke bliver håndhævet.
Jeg ser ihvertfald masser af konkurrencer (selv fra store firmaer), hvor der stilles krav til at man skal dele opslaget osv.

Men det korte af det lange er, at der ikke må stilles krav om køb for deltagelse i en konkurrence.
F.eks. Var der for nyligt en konkurrence om, at man kunne vinde en guitar, hvis man havde købt billet til en bestemt koncert.
Denne blev ændret til at alle kunne deltage.

Alle vores drømme kan gå i opfyldelse, hvis vi har modet til at følge dem!

Fra Aarhus
Tilmeldt 13. Apr 12
Indlæg ialt: 118
Fra  Basic-wear.dk Skrevet kl. 19:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Per.

Jo det kan du have ret i - jeg tænker måske at forkorte det til 14 dage, også må antallet af likes være ligegyldigt. Jeg må lige finde ud af det. 

Jeg kan måske indirekte sige at de skal dele, men ikke nævne noget om at tagge venner, det er vidst der at det største problem ligger. 

Fra Odense
Tilmeldt 7. Nov 13
Indlæg ialt: 435
Fra  DEBEO.dk Skrevet kl. 19:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Mark Källstrøm:

Min erfaring er, at over 90 % af dem der deltager i konkurrencer er kvinder ;)



Samme her Big Smile

Alle vores drømme kan gå i opfyldelse, hvis vi har modet til at følge dem!

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)