Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dansk virksomhed i udlandet - hvor er jeg skattepligtig?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Barcelona
Tilmeldt 18. Jul 15
Indlæg ialt: 113
Fra  wearehumans.dk Skrevet kl. 10:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Jeg har oprettet et dansk IVS 1. Juni 2015 mens jeg har bopæl i Spanien. Jeg har NIE nummer, som gør at jeg er registreret i Spanien. Derudover arbejder jeg i Spanien for en international virksomhed under spansk lovgivning (har intet med min virksomhed at gøre).

Mit spørgsmål går på hvor virksomheden og jeg selv er skattepligtig henne? Jeg vil gerne være skattepligtig i DK og køre min virksomhed, som 100% dansk, da jeg også har planer om at rejse hjem til DK igen. 

Hvad skal jeg være opmærksom på? Gælder reglen om, at maksimal være i udlandet 185 dage om året eller er der andre regler der er gældende?

Jeg har ikke bolig i DK. 

Jeg ser frem til at høre jeres svar :)

Mvh Martin

Fra Vejle
Tilmeldt 30. Jul 10
Indlæg ialt: 1451
Skrevet kl. 10:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Martin

Dit firma er skattepligtig i det land den er registreret i, er du registreret som Autonomo i Spanien, er det der du betaler din skat af virksomheden :)

//Kim

Fra Barcelona
Tilmeldt 18. Jul 15
Indlæg ialt: 113
Fra  wearehumans.dk Skrevet kl. 10:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar Kim.

Jeg er ikke registreret i Spanien, men kun i DK. Er der nogle ting jeg skal være opmærksom på i forhold til at virksomheden er dansk og at jeg bor i Spanien? Må jeg kun opholde mig i Spanien i en bestemt periode eller kan jeg blive boende og arbejde herfra uden det har nogen indflydelse på skat?

Hvad sker der hvis jeg arbejder fuld tid med virksomheden og dermed ikke har spansk arbejde?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:19
Hvor mange stjerner giver du? :

ja selskabet er dansk og dansk skattepligtigt som udgangspunkt som selskab vel - og du selv er sværere for det du får i selskabet er jo løn (eller udbytte) men udføres ALT arbejde fra Spanien, så vil du vil være skattepligtig der efter samme regler som anden løn - men skat vil måske mene du laver noget af det i DK - hvilket også vil betyde du skal ha lovpligtig arbejdsskadeforsikring i DK. Prøv at høre en dansk revisor (som evt kan formulere klart spørgsmål til bindende svar om du vil være helt sikker, for det er et ikke helt ukompliceret område) evt www.agera.dk for at finde en der kan svare som revisor

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Vejle
Tilmeldt 30. Jul 10
Indlæg ialt: 1451
Skrevet kl. 10:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Martin

Hvis dit firma er reg. i Danmark skal du betale din skat der, uanset hvor du sidder i verden :)

Jeg tør ikke sige om Spanien har de samme regler med et antal maximum dage man kan være i Spanien, som man har i Danmark, men det vil jeg næsten tro der er, da jeg mener at det er en EU regel, men det skal du forhøre dig om ved din revisor eller et gestoria her i Spanien, de kender de regler.

//Kim

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)