Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Vedr regnskab enkeltmands virksomhed

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 8. Jun 09
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 09:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Allesammen,

Jeg må give fortabt og bede om noget hjælp!

Jeg har haft aktivitet en et lille konsulentfirma og har ikke indberettet og afleveret regnskab i en længere periode.

Jeg har alle bilag, kvitteringer og diverse. Og alt er opdelt i kvartaler.

Da jeg er på SU og aktiviteten efterhånden er nogle år tilbage, kan jeg ikke betale det helt store for jeres værdifulde hjælp.

Men er selvfølgelig indstillet på at hjælp ikke kommer gratis.

Kontakt mig gerne hvis du kan strikke et regnskab sammen eller måske er revisor.

Alt hjælp vil blive modtaget med kyshånd

Tak Jes

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Det lyder som noget du skal ha orden på NU - for sæt du har fået for meget SU? Det er jo ikke lovligt ikke at lave regnskab og indberette til skat - og i dette tilfælde for flere år tilbage. Det er surt både at risikere skattebøde og SU problem, så god idé at få det fixet NU

www.agera.dk kan du beskrive det på, og der få tilbud fra bogholdere og revisorer der kan bringe det i orden på den bedst mulige måde for dig. Jeg forstår nok ikke helt hvordan du har kunne lave udvidet selvangivelse, for hvis du har skrevet 0 alle steder, trods indtægt, så er det ikke ret godt (og moms må vel også være indberettet)- og du må jo ha skulle udfylde udvidet selvangivelse for de år tilbage du taler om. I alle fald, beskriv forholdet godt til www.agera.dk og du kan få det fixet

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 8. Jun 09
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 11:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John,

Tak for dit svar.

Har ikke været på SU under aktiviteten i virksomheden og har ikke haft nævneværdi aktivitet under studiet. Har haft underskud.

Har ikke været opmærksom på min indberetningspligt og sidder nu og forstår alvoren.

Jeg har søgt om et tilbud på agera.

Jeg har ikke foretaget noget mht til udvidet selvangivelse.

Der er indberettet moms for 2 kvartal i 2013 ellers ikke. Mails fra skat er røget i min spam mappe og det virker som om de har fastsat det indberettede i de efterfølgende kvartaler.

Det er noget værre rod.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Jes Hansen:

Har ikke været på SU under aktiviteten i virksomheden og har ikke haft nævneværdi aktivitet under studiet. Har haft underskud.

Har ikke været opmærksom på min indberetningspligt og sidder nu og forstår alvoren.

Jeg har søgt om et tilbud på agera.

Jeg har ikke foretaget noget mht til udvidet selvangivelse.

Der er indberettet moms for 2 kvartal i 2013 ellers ikke. Mails fra skat er røget i min spam mappe og det virker som om de har fastsat det indberettede i de efterfølgende kvartaler.

Godt SU ikke er del af problemet

Skat har de sikkert sat selv så, du må nok sende årsopgørelse til den revisor der lige retter det op. Hvis du har været momspligtigt vil jeg tro du må ha betalt (måske via anden "ekstra skat" ) bod på 800 kr per kvartal - det slipper man normalt aldrig uden om - men lidt mystisk hvis du ikke har hørt noget efter 2. kvartal 2013 synes jeg Stick out tongue. Mails kan ligge i e-boks for virksomheden?

Du kan logge på som virksomhed (få nemID til den hvis du ikke har) og der kan du se din skattekonto som vil vise alt - skat - moms - evt momsbod og alt andet og et konto udtog fra den skattekonto vil være stor hjælp for den der lige skal udrede ting. (jeg ved ikke om du evt kan komme ind i virksomheden ved at logge på erhverv med din personlige nemID og der se "skattekonto" - kunne forsøges)

Med underskud mangler du jo ikke skat - men måske kun momsindberetninger. OM skat så godkender fast underskud som fradrag i anden personlig indkomst, vil afhænge af om det ses som seriøs erhvervsmæssig drift med overskud for øje. Ellers kan og vil underskud blive forkastet og resultat sat til 0 - hvilket så kunne begrunde 0 i udvidet selvangivelse - men jo ikke manglende moms siden 2. kvartal 2013. 

Det lyder som noget der kan løses, men bod er en risiko

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 8. Jun 09
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 11:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

En bod slipper jeg nok ikke for. Men det er jo prisen for ikke at have søgt rådgivning i tide og ikke at have fulgt op.

Har haft overskud i 2013. Hvis resultatet i 2014 og 2015 bliver sat til 0, må jeg tage derfra.

Det vigtigste er at få ryddet op.

Tusinde tak for dine svar, jeg håber Agera vender tilbage med et billigt tilbud på oprydning.

 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)