Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad skal jeg gøre? Kan ikke sende mail da min ip hos Meebox er registreret som spam

Side 3 ud af 3 (28 indlæg)
Tilmeldt 9. Mar 14
Indlæg ialt: 1562
Fra  Debedstepriser.com Skrevet kl. 19:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Anders - Meebox:

Hej alle,

Trådstarter; hvis du ikke allerede har kontaktet os, så gør det. Så har vi en procedure til at finde ud af, hvor problemet ligger. 

Shared servere er ekstra udsatte, fordi der ligger meget software, som kun slutkunden har kontrol over. Jeg har endnu til gode at se den første kunde på en shared løsning, som med vilje sender spam ud. Ofte er det Wordpress som bliver hacket (uopdateret wordpress, plugins, theme mv.). Tit fanger vores systemer det inden, at det bliver et problem, men nogengange smutter det igennem, og så har vi balladen. Her skal ISPen løse det.

Alternativt kan være, at afsender har forkert opsætning af sin mail i varierende omfang. Manglende RDNS, SPF/DKIM records, sågar indhold, headers mv. Det afhænger fra sag til sag. Her skal kunden (ofte) selv løse det. Det er derfor, de sager behandles individuelt. 

Jeg vil opfordre til, at man ikke selv anmoder om delisting! Hvis det gøres før end problemet er løst, straffes serveren dobbelt så hårdt. Vores teknikere har overvågning af RBL mv., og håndterer sagerne som de kommer ind, så hurtigt som det overhovedet er muligt. Det er ikke i nogens interesse - hverken vores eller kundernes - at en server er blacklisted. Vi overvåger det og slår hårdt ned på dem, der (bevidst eller ubevidst) sender spam, for at lukke ned for det. I de andre tilfælde hjælper vi kunden med at tilpasse opsætningen, så deres mails ikke havner i SPAM. 

God fredag! :-)

Har skrevet til jeres support og de er obs på det. Men man kan vel ikke få dedikeret ip hos jer længere?

Fra Aarhus
Tilmeldt 9. Mar 10
Indlæg ialt: 695
Skrevet kl. 21:53
Hvor mange stjerner giver du? :

erjegher:
Har skrevet til jeres support og de er obs på det. Men man kan vel ikke få dedikeret ip hos jer længere?

Det er korrekt. På de gamle webhoteller brugte vi dedikerede ip adresser ifm. SSL certifikater. Det gør vi ikke længere, idet vi i dag bruger SNI. Det har dog ingen indflydelse på mail og afsendelse af mails, som tidligere nævnt. Det er kun ift. web- og SSL delen. I dit tilfælde vil det altså ikke ændre noget. 

Vh Anders Eiler

Founder @herodesk.io

 

Herodesk er et simplere og billigere helpdesk system til danske iværksættere og webshops.

Tilmeldt 9. Mar 14
Indlæg ialt: 1562
Fra  Debedstepriser.com Skrevet kl. 12:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Kim Vinberg - dicm.dk:

erjegher:

Har et kæmpe problem, da jeg ikke kan sende emails til andre længere, da den ip min mail hos meebox har er registeret som spam flere steder. Næsten hver gang jeg vil sende mig får jeg en besked om, den ikke kan modtages da ip er registreret som spam. Nogen ide hvad jeg gør?

Begynd at udsend via andre metoder. Jeg bruger selv https://mandrillapp.com/login/?referrer=%2F til at sende ud med. Så ender mine mails ikke i spam uanset hvilken webhost jeg har.

Det er bare at sætte udgående mails til at benytte https://mandrillapp.com/login/?referrer=%2F i stedet for den normale og samme kan du få eksempelvis en wordpress installation til at gøre.

Hvad koster Mandrill app og hvordan sætter man det op?

Fra Allinge
Tilmeldt 9. Jan 09
Indlæg ialt: 1822
Fra  Websitecare Skrevet kl. 13:08
Hvor mange stjerner giver du? :

erjegher:

Kim Vinberg - dicm.dk:

erjegher:

Har et kæmpe problem, da jeg ikke kan sende emails til andre længere, da den ip min mail hos meebox har er registeret som spam flere steder. Næsten hver gang jeg vil sende mig får jeg en besked om, den ikke kan modtages da ip er registreret som spam. Nogen ide hvad jeg gør?

Begynd at udsend via andre metoder. Jeg bruger selv https://mandrillapp.com/login/?referrer=%2F til at sende ud med. Så ender mine mails ikke i spam uanset hvilken webhost jeg har.

Det er bare at sætte udgående mails til at benytte https://mandrillapp.com/login/?referrer=%2F i stedet for den normale og samme kan du få eksempelvis en wordpress installation til at gøre.

Hvad koster Mandrill app og hvordan sætter man det op?

Priser står her: https://mandrill.com/pricing/

Opsætning afhænger af din mail klient. Men her kan du se hvilke oplysninger du skal bruge: https://mandrill.zendesk.com/hc/en-us/categories/200277207

Tilmeldt 9. Mar 14
Indlæg ialt: 1562
Fra  Debedstepriser.com Skrevet kl. 13:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Kan det bruges sammen med flere forskelle email? Har nemlig privat email og arbejds email, eller skal jeg have en konto til hver (Ikke samme domæne men samme host)

Fra Aarhus
Tilmeldt 7. May 13
Indlæg ialt: 967
Skrevet kl. 13:44
Hvor mange stjerner giver du? :

erjegher:

Kan det bruges sammen med flere forskelle email? Har nemlig privat email og arbejds email, eller skal jeg have en konto til hver (Ikke samme domæne men samme host)

Jeg tror det er vigtigt du lige får en forklaring på hvad formålet med Mandrill egentlig er.

Mandrill tilbyder et webservice til at fremsende transaktionelle e-mails. Du kan bruge alle de domæner du vil, men der er nogle tekniske forudsætninger der skal være på plads for at dine mails ikke sendes "på vegne af" Mandrill. Når det er sagt, så er Mandrill utroligt rart at arbejde med når du skal sende mails.

Sagen er lidt en anden når du skal modtage mails. Så bare for at forklare dig konceptet, så er Mandrill ikke en tjeneste hvor du kan sende og modtage e-mails på traditionel vis. Mandrill kan godt modtage mails for dig, men de sendes videre til dig via en webhook og ikke som en mail.

Så altså, hvis du gerne vil sende e-mails med Mandrill er det ikke noget problem - men hvis du gerne vil modtage svar på de mails på traditionel vis, så skal du samtidig have adgang til en IMAP/POP3 service hvor du kan modtage mails (og dit nuværende webhotel er ganske fint til formålet).

PHP Freelancer med speciale i Laravel og API integrationer

Tilmeldt 9. Mar 14
Indlæg ialt: 1562
Fra  Debedstepriser.com Skrevet kl. 16:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu er jeg forvirret. Kan jeg bruge det til både at sende og modtage mails, forudsat det er korrekt opsat?

Fra Aarhus
Tilmeldt 7. May 13
Indlæg ialt: 967
Skrevet kl. 16:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja.

PHP Freelancer med speciale i Laravel og API integrationer

Side 3 ud af 3 (28 indlæg)