Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad skal jeg gøre? Kan ikke sende mail da min ip hos Meebox er registreret som spam

Side 2 ud af 3 (28 indlæg)
Fra Aarhus
Tilmeldt 7. May 13
Indlæg ialt: 967
Skrevet kl. 09:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Kim Gregersen:

wphosting har ret - det er problemet med flere "lejere" på den samme server. trådstarter kan intet gøre - ud over at bede om at få flyttet sit webhotel til en anden server med en anden WANIP. alternativt kan han bruge en smarthost til afsendelse af sin mail.

Der er flere faktorer der spiller ind. Det er korrekt at et shared hosting setup ofte kan give anledning til problemer som disse, men det kan lige så vel være OP selv som er skyld i problemet med et usikkert website. Meebox bør have fanget det spam der blev sendt ud, før en af deres IP adresser blev blacklistet.

PHP Freelancer med speciale i Laravel og API integrationer

Fra Vejle
Tilmeldt 30. Jul 10
Indlæg ialt: 1451
Skrevet kl. 09:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Dan

Nej, du misforstår mig, kunden kan absolut intet stille op hvis udbyderens server (IP) er registreret ved spamhaus eller en af de andre databaser, det er KUN udbyderen der kan bede om at deres IP adresse "løslades" kunden har ikke en jordisk chance for at gøre noget ved det problem.

Det er jo ikke kundens mails der tage af spam, men udbyderens servers IP adresse.

//Kim

Fra Aarhus
Tilmeldt 7. May 13
Indlæg ialt: 967
Skrevet kl. 09:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

wphosting:

Hej Dan

Nej, du misforstår mig, kunden kan absolut intet stille op hvis udbyderens server (IP) er registreret ved spamhaus eller en af de andre databaser, det er KUN udbyderen der kan bede om at deres IP adresse "løslades" kunden har ikke en jordisk chance for at gøre noget ved det problem.

Det er jo ikke kundens mails der tage af spam, men udbyderens servers IP adresse.

//Kim

Der er vi så ikke enige. 

Det er en process jeg har været gennem en del gange efterhånden og hjulpet mange af mine kunder med.

PHP Freelancer med speciale i Laravel og API integrationer

Fra Vejle
Tilmeldt 30. Jul 10
Indlæg ialt: 1451
Skrevet kl. 09:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Dan

Dan Storm:
Meebox bør have fanget det spam der blev sendt ud, før en af deres IP adresser blev blacklistet.

Dette har du til gengæld 100% ret i, det bør ikke ske og skulle det ske, burde man få den løsladt indenfor få timer, men det kræver ofte at man betaler for den "service" fra disse databaser, vil man betale for det kan den løslades ret hurtigt, vil man ikke betale som udbyder kan det tage op til flere dage før den IP løslades, sådan er betingelserne bare :)

//Kim

Fra Vejle
Tilmeldt 30. Jul 10
Indlæg ialt: 1451
Skrevet kl. 09:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Dan

Det er noget vrøvl, du KAN ikke løse problemet hvis det er hele serverens IP der er blokeret, det kan kun udbyderen, længere er den bare ikke.

Hvis du har en løsning på det problem, er jeg sikker på hundredevis gerne vil kende løsningen incl. mig selv :)

//Kim

Fra Aarhus
Tilmeldt 7. May 13
Indlæg ialt: 967
Skrevet kl. 10:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 4 person

wphosting:

Hej Dan

Det er noget vrøvl, du KAN ikke løse problemet hvis det er hele serverens IP der er blokeret, det kan kun udbyderen, længere er den bare ikke.

Hvis du har en løsning på det problem, er jeg sikker på hundredevis gerne vil kende løsningen incl. mig selv :)

//Kim

Jeg har heldigvis ikke noget behov for at bevise noget over for dig.

Det eneste reelle problem for OP er at hvis det ikke er ham der er skyld i at serveren er blevet blacklistet, men en anden tenant på samme server, så nytter det ikke noget at anmode om en delisting. Hvilket i øvrigt kan gøres af enhver på http://cbl.abuseat.org/lookup.cgi?ip=77.66.117.36 for denne specifikke sag (hvilket igen understreger at jeg ikke har behov for udbyderens hjælp til at løse problemet).

Det overrasker mig at du som hostingudbyder ikke ved bedre.

PHP Freelancer med speciale i Laravel og API integrationer

Fra Allinge
Tilmeldt 9. Jan 09
Indlæg ialt: 1822
Fra  Websitecare Skrevet kl. 10:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

erjegher:

Har et kæmpe problem, da jeg ikke kan sende emails til andre længere, da den ip min mail hos meebox har er registeret som spam flere steder. Næsten hver gang jeg vil sende mig får jeg en besked om, den ikke kan modtages da ip er registreret som spam. Nogen ide hvad jeg gør?

Begynd at udsend via andre metoder. Jeg bruger selv https://mandrillapp.com/login/ til at sende ud med. Så ender mine mails ikke i spam uanset hvilken webhost jeg har.

Det er bare at sætte udgående mails til at benytte https://mandrillapp.com/login/ i stedet for den normale og samme kan du få eksempelvis en wordpress installation til at gøre.

Fra Vejle
Tilmeldt 30. Jul 10
Indlæg ialt: 1451
Skrevet kl. 10:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Dan

Det er ikke noget vi har problemer med hos os, derfor bruger jeg det ikke, heldigvis da.

Nu kommer det an på hvor IP'en er blacklistet henne, der findes en del forskellige, Spamhaus kan man selv bede om det som alm. kunde, men det kan man ikke ved dem allesammen.

Tag et kig her https://www.whatismyip.com/blacklist-check/ deres IP er blacklistet en del steder, om den enkelte kunde kan deliste den alle steder ved jeg ikke, det gider jeg ganske enkelt ikke sidde og tjekke for dem, vi har heldigvis ikke den slags problemer hos os.

//Kim

Fra Aarhus
Tilmeldt 7. May 13
Indlæg ialt: 967
Skrevet kl. 10:42
Hvor mange stjerner giver du? :

wphosting:
Det er ikke noget vi har problemer med hos os, derfor bruger jeg det ikke, heldigvis da.

Det forklarer måske hvorfor du ikke ved bedre.

wphosting:
Nu kommer det an på hvor IP'en er blacklistet henne, der findes en del forskellige, Spamhaus kan man selv bede om det som alm. kunde, men det kan man ikke ved dem allesammen.

Kan du nævne nogle hvor man som ikke-udbyder ikke kan bede om delisting?

wphosting:
Tag et kig her https://www.whatismyip.com/blacklist-check/ deres IP er blacklistet en del steder, om den enkelte kunde kan deliste den alle steder ved jeg ikke, det gider jeg ganske enkelt ikke sidde og tjekke for dem, vi har heldigvis ikke den slags problemer hos os.

Jeg har aldrig prøvet den side - jeg bruger MX Toolbox. Det er spøjst at Spamhaus selv bekræfter RBL listing, men ikke XBL eller ZBL. Og det er jo lidt snyd at skrive deres kombinerede liste på i en linie for sig selv. Hvor pålidelig er den side?

Men godt for dig, at I ikke har de problemer. Det ændrer ikke på at din antagelse om at man skal gennem ISP'en for at løse problemet ikke er korrekt.

PHP Freelancer med speciale i Laravel og API integrationer

Fra Aarhus
Tilmeldt 9. Mar 10
Indlæg ialt: 695
Skrevet kl. 10:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle,

Trådstarter; hvis du ikke allerede har kontaktet os, så gør det. Så har vi en procedure til at finde ud af, hvor problemet ligger. 

Shared servere er ekstra udsatte, fordi der ligger meget software, som kun slutkunden har kontrol over. Jeg har endnu til gode at se den første kunde på en shared løsning, som med vilje sender spam ud. Ofte er det Wordpress som bliver hacket (uopdateret wordpress, plugins, theme mv.). Tit fanger vores systemer det inden, at det bliver et problem, men nogengange smutter det igennem, og så har vi balladen. Her skal ISPen løse det.

Alternativt kan være, at afsender har forkert opsætning af sin mail i varierende omfang. Manglende RDNS, SPF/DKIM records, sågar indhold, headers mv. Det afhænger fra sag til sag. Her skal kunden (ofte) selv løse det. Det er derfor, de sager behandles individuelt. 

Jeg vil opfordre til, at man ikke selv anmoder om delisting! Hvis det gøres før end problemet er løst, straffes serveren dobbelt så hårdt. Vores teknikere har overvågning af RBL mv., og håndterer sagerne som de kommer ind, så hurtigt som det overhovedet er muligt. Det er ikke i nogens interesse - hverken vores eller kundernes - at en server er blacklisted. Vi overvåger det og slår hårdt ned på dem, der (bevidst eller ubevidst) sender spam, for at lukke ned for det. I de andre tilfælde hjælper vi kunden med at tilpasse opsætningen, så deres mails ikke havner i SPAM. 

God fredag! :-)

Vh Anders Eiler

Founder @herodesk.io

 

Herodesk er et simplere og billigere helpdesk system til danske iværksættere og webshops.

Side 2 ud af 3 (28 indlæg)