Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Manglende betaling fra kunde

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 30. Jan 12
Indlæg ialt: 169
Fra  Kapteina Reklame Skrevet kl. 19:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Så blev det vel min tur til at stå i den trælse situation med manglende betaling fra en kunde. Der er tale om grafisk arbejde med såvel visuel identitet og fysisk markedsførings materiale. Det udestående beløb er samlet set 5.000,- ex. moms.

Da samarbejdet var næsten færdigt, bedte kunden mig sætte arbejdet i bero, da der opstod nogle problemer fra hans side - men sagde at jeg bare kunne sende regningen da jeg "ikke skulle holdes tilbage". Dette er nu over en måned siden. Kunden har desuden taget flere af effekterne i brug.

Det er over 2 måneder over betalingsfrist på en opgave, samt 1½ måned på en anden.

Der er afsendt påmindelser, rykkervarsel og emails med opfordring til kontakt, uden effekt. Kan tilmed se se at flere af dem er blevet åbnet i Dinero.

Hvor lang line skal man give før man går i gang med inkasso og evt. retten?

Fra Viborg
Tilmeldt 24. Sep 10
Indlæg ialt: 737
Fra  Webdesign, Niels Madsen Skrevet kl. 20:10
Hvor mange stjerner giver du? :

https://itwebsite.dk

Fra Odense
Tilmeldt 7. Nov 13
Indlæg ialt: 435
Fra  DEBEO.dk Skrevet kl. 20:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er altid super træls når kunder ikke vil/kan betale.

Du kan i teorien sende ham til Inkasso nu, hvor du har sendt et forudgående rykker.


Afhængigt af hvor god jeres dialog er/har været, kan du evt. spørge lidt ind til hvorfor han ikke vil/kan betale.
Du får nok ikke så mange penge ud af det. Men du kan måske få en idé om hvorfor. - Er han utilfreds, eller har han ganske enkelt ikke pengene.
I sidste tilfælde kan du evt. vurderer om du vil indgå en form for afbetaling.

Hvis du vælger at sende personen til inkasso, så er der masser, som kan hjælpe med dette. Agera og her på Amino kan du finde tilbud på en inkasso advokat.
Du skal selv bedømme om du vil gå rettens vej. Blot vær opmærksom på at det (kan) blive dyrt og besværligt.
Omvendt, så skal personen jo selvfølgelig betale.


Men som svar på det egentlige spørgsmål:
Du kan allerede efter 1. rykker sende personen til din inkassopartner - SÅFREMT at dette står i rykkeren.
Ellers skal du sende en seperat inkassovarsel.

Alle vores drømme kan gå i opfyldelse, hvis vi har modet til at følge dem!

Fra Silkeborg
Tilmeldt 6. Aug 14
Indlæg ialt: 360
Fra  Advokatkontoret Rikke Wagenblast Sørensen Skrevet kl. 21:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Medmindre du har grund til at tro, at kunden ikke kan betale, så kan du lige så godt straks gå videre med sagen.
 
Jeg vil dog anbefale dig, at du først forsøger telefonisk at få fat i kunden, og ikke bare nøjes med bevidstløs at sende rykkerskrivelser af sted. En samtale kan nemlig afklare mange forhold.
 
Hvis sagen ønskes indbragt for Retten, så skal der blot udfyldes og indleveres et skema som hedder et Betalingspåkrav samt  indbetales en retsafgift, som afhænger af, hvad du krydser af i skemaet - men udgør minimum 500 kr. (som kunden = debitor bliver pålagt at betale til dig, hvis du får medhold i sagen)
 
Skemaet,  benævnt Betalingspåkrav, der skal udfyldes, finder du her http://www.domstol.dk/Selvbetjening/blanketter/Blanketter/Betalingspaakrav.pdf
 
Din virksomhed hører under Retten i Ålborg. Se Rettens egen vejledning her http://www.domstol.dk/saadangoerdu/Smaasager/Pages/default.aspx.
 
Så held og lykke med det.
Tilmeldt 30. Jan 12
Indlæg ialt: 169
Fra  Kapteina Reklame Skrevet kl. 19:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for jeres råd og vinkler alle sammen.,

Jeg fulgte Rikkes råd og gav kunden et kald. Umiddelbart kunne kunden hverken kende mit navn, firma navn eller opgave beskrivelse - kunden kom dog hurtigt i tanke om det hele, med et "nåååå ja".

I mellemtiden havde kunden solgt sin virksomhed grundet en masse økonomiske problemer med leverandører og lignende. Men lovede mig at tage sig af betalingen.

Nu må vi se om der sker noget....!

Fra Odense
Tilmeldt 7. Nov 13
Indlæg ialt: 435
Fra  DEBEO.dk Skrevet kl. 19:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Kapteina:

Tak for jeres råd og vinkler alle sammen.,

Jeg fulgte Rikkes råd og gav kunden et kald. Umiddelbart kunne kunden hverken kende mit navn, firma navn eller opgave beskrivelse - kunden kom dog hurtigt i tanke om det hele, med et "nåååå ja".

I mellemtiden havde kunden solgt sin virksomhed grundet en masse økonomiske problemer med leverandører og lignende. Men lovede mig at tage sig af betalingen.

Nu må vi se om der sker noget....!



Ja, det lyder desværre lidt 50/50 Tongue Tied

Alle vores drømme kan gå i opfyldelse, hvis vi har modet til at følge dem!

Tilmeldt 30. Jan 12
Indlæg ialt: 169
Fra  Kapteina Reklame Skrevet kl. 19:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er ikke andet end at vente, men jeg ved at kunden var meget tilfreds med mit arbejde og min indsats.

Apropos - husk at vend tilbage på din arbejds mail ang. logo ;-)

Fra Odense
Tilmeldt 7. Nov 13
Indlæg ialt: 435
Fra  DEBEO.dk Skrevet kl. 20:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, og jeg skal nok betale :)

Har dog ikke fået nogen mail fra dig siden i onsdags.
- Kan du ikke evt. lige sende den igen?

Alle vores drømme kan gå i opfyldelse, hvis vi har modet til at følge dem!

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)