Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Andens CVR

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 23. Jul 15
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 08:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har fået et afslag fra SKAT om kunne åben mit Cvr nr igen, pga gæld til det offenlige. Har prøvet at få lavet en afdrags ordning med SKAT, men det har de ikke være interesse i. Så ville høre om der nogen derude der kan fortælle mig jeg kan oprette et nyt Cvr bare i et fx familie medlems navn også bruge dette? Men hvordan oplyser jeg så min SKAT og hvordan påvirker det familie medlems SKAT, hvis de fx er på SU eller har et arbejde i forvejen og er det overhoved lovligt?
Er ny her så håber mit spørgsmål er havnet i det rigtig forum.
Dav75

Tilmeldt 29. May 15
Indlæg ialt: 82
Skrevet kl. 09:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis firmaet oprettes i en andens persons navn, er det denne person der står med ansvaret, skal betale skat eller dække et eventuelt underskud.

Det vil aldrig være dit firma, men du kan ansættes og få udbetalt løn.

Du bør undersøge om du kan stifte/købe et IVS i stedet. Dette kan gøres med en egenkapital på 1 kr.

I praksis vil det kræve cirka 3000 kr., da det koster 670 kr. at stifte, fra 750 kr. for bankkonto og fra ca. 1500 kr. til den lovpligtige arbejdsskadeforsikring.

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 09:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Som Moneda skriver, så kan du juridisk set ikke have noget at gøre virksomheden, andet end at være ansat.

Så det er derved også stifteren af virksomheden, der hænger på moms, skat m.m.inklusiv det juridiske og administrative i sammenhæng med det at drive virksomheden. 

Det er det trick som en del benytter sig af, hvor de lader kæresten eller konen stå som stifter af en virksomhed, da de ikke selv pga. gæld til kreditorer eller SKAT ikke selv kan drive virksomhed. I npgen tilfælde ender det så med at konen også står dybt forgældet pga. mandens udskejelser i noget hun basalt set ikke ved hvad drejer sig om, da det i dagligdagen er ham der har trukket i snorene, og kun hende som har lagt hovedet på blokken juridisk set.

Derfor har du i dette tilfælde efter nin mening også en moralsk forpligtelse over for hvem der en ender med at stifte virksomheden for dig, at fortælle om den risiko der er og de vil helt sikkert også gerne have noget for at løbe den risiko, da de så kommer til at lege investor.

Men hvorfor kan du ikke få lov til at afdrage over for SKAT? Det er første gang i de 22 år jeg har været iværksætter, at jeg har stødt på at SKAT ikke vill indgå en afdragsordnig. Tværtimod. De plejer at være ret så interesseret i bare at få nogen af pengene kradset ind løbendende.

/Jesper

Tilmeldt 23. Jul 15
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 12:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jesper

Nej troede også at det var muligt at lave en afdrags ordning, men skrev en mail til person fra SKAT, som havde afvist mit anmodning om få mit CVR nr aktivt igen. Skrev at jeg meget gerne ville lave en afdrags ordning og at jeg allerede havde meget arbejde jeg kunne går igang med det samme derved at kunne lave en afdrags ordning til deres fordel, så stod også udforstående over for en afvisning?

Og er klar over de moralske ansvar hvis en anden åbner et cvr nr for mig, det også derfor jeg netop spørg her om det overhoved kan lade sig gøre, hvordan man gør med at betale SKAT, da jeg godt ved er cvr ejer der skal betale SKAT af indtjening i firmaet. Burde se mærkeligt ud hvis både man ejer et firma samtidig med man er lønmodtager ved siden af og fx ens mand har noget arbejde og derved heller ikke betaler SKAT af nogen inkomst? Der burde så være nogen klokker der ringer inde hos SKAT..
Dav75

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)