Jeg skal i gang med søgemaskineoptimering på en aktiv webshop, som sælger sportsbeklædning og udstyr. Der er ikke tidligere foretaget nogen form for optimering af webshoppen, hvorfor jeg starter op helt fra bunden. Da den positive effekt af søgemaskineoptimering primært ses på den lange bane, er jeg i tvivl om prioriteringen af optimeringen på de enkelte produkter (beskrivelser, title tags, meta description osv.). Grunden til min tvivl er, at shoppen sælger sæsonprægede varer; tøj og udstyr til sommerbrug, vinterbrug m.m. Bør jeg prioritere sommerprodukterne højst, da det er aktuelt lige nu, eller bør jeg fokusere mere på at få efterårs/vinter-produkterne optimeret frem mod vinterens salg? Indenfor hver kategori har jeg allerede en klar prioritering klar, men hvor bør jeg lægge fokus lige nu? |
Prioriter vintersæsonen, sommersæsonen er ved at udløbe, og hvis du ikke allerede er synlig på de søgeord, så vil du højst sandsynligt ikke nå det. Jeg ville gå igang med vintersæsonen, og så prioriterer produkterne udfra hvor mange søgninger der er, hvor dyrt produktet er, og hvor hård konkurrencen er. Held og lykke med det, skriv endelig hvis du har brug for hjælp.