Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Indkøb/import af hardware

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 7. Oct 12
Indlæg ialt: 8
Fra  Autogent Skrevet kl. 16:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino.

Jeg hedder Peter og ejer WolfcraftHosting, www.wolfcraftserver.com

Vi sælger dedikerede servere, men mangler en hardware leverandør. fx Intel CPU'er, SuperMicro bundkort, RAM og SSD'er.

Jeg har ledt efter leverandører, men alle dem jeg har fundet kører med "fuld forbruger pris". Og jeg regner ikke med at butikker og hosting firmaer køber til forbruger priser.

Er der nogen der kan give mig et råd til hvordan jeg kan få gode priser på de her ting?

Hav en god dag!

Peter Bendtsen.

CEO hos WolfcraftHosting.

Fra Odder
Tilmeldt 17. Jun 12
Indlæg ialt: 193
Fra  Todic Net Skrevet kl. 22:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hardwaremarkedet er utroligt presset, så jeg tror ikke du kan hente mere end 5-8% ved at handle i andre EU-lande, men så har du til gengæld en del bøvl ved RMA'er.

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 06:33
Hvor mange stjerner giver du? :

wowdancing:
... men alle dem jeg har fundet kører med "fuld forbruger pris". Og jeg regner ikke med at butikker og hosting firmaer køber til forbruger priser.

Tja, for nogle år siden forhandlede jeg IT udstyr, og ofte var vores priser hos leverandørene højere end hvad vi kunne finde på store webshops. Så det er ikke unormalt hvad du oplever.

Men der var flere fordele ved at bruge distributører/grossister. Bl.a. hele RMA-delen er bare så meget nemmere. Hvis en kunde skal have repareret/ombyttet noget på garantien, er det noget nemmere når man har handlet gennem en grossist, som arbejder direkte med producenten. Der er også mulighed for at få mængderabatter og få quotes på partier fra producenten gennem grossister. Og endelig er der også mulighed for at få tilskud til markedsføring. Nåja, så er der også diverse produkttræningskurser etc. som man får adgang til.

Mvh Carsten 

Tilmeldt 17. Jul 12
Indlæg ialt: 2177
Fra  Hosting4Real Skrevet kl. 09:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Kommer an på hvor meget hardware du skal bruge, hvis det bare er få servere (batches af 5-10 servere af gangen), så spare du ikke meget, faktisk tag et kig på dustin.dk - der kan man oftest få en god rabat på servere (Hovedsagligt Dell, HP eller IBM).

Større batches kan du tage en snak direkte med Supermicro, eller andre hardware vendors, om de kan levere komplette løsninger.

Men hvis du skal have gode rabatter (som giver mening), så skal du købe i batches af en hel del server (Dell giver ret god rabat på batches af 2-4k servere ;) )

Hosting4Real - High performance webhoteller.

Fra København
Tilmeldt 6. Jul 15
Indlæg ialt: 44
Fra  Kotra Copenhagen Skrevet kl. 12:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Har sendt en skype besked.

Kotra Copenhagen er handelsafdelingen ved den Sydkoreanske ambassade i Danmark og hører under Ministeriet for Handel, Industri og Energi, Sydkorea.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)