Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Import?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Næstved
Tilmeldt 11. Feb 08
Indlæg ialt: 1859
Skrevet kl. 11:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey,

 

Hvis jeg f.eks skal importer udenfor EU? Hvordan gør jeg det med momsen der så jeg ikke bliver hæfte for det når den lander i DK? Skal jeg bede dem skrive mit CVR nr i følgeseddel?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46434
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal være importregistreret som du givet ved. Ja det er en god ide at ha CVR eller klart firmanavn uden på pakken og en fordel at få dem til at sætte en faktura i plastperm uden på pakken - svarende helt til det du har givet for varen (der er nogen i Kina der elsker at snyde med en sådan faktura for at selv spare skat da Kina - og ikke for at hjælpe dig med mindre told/moms)

Du skal naturligvis være momsregistret for at kunne klare dig med bare importmoms angivelse uden omk  http://johnhannover.blogspot.dk/2013/04/moms-ved-import.html og http://johnhannover.blogspot.dk/2013/11/import-til-videresalg-fra-kina-uden-for.html vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Næstved
Tilmeldt 11. Feb 08
Indlæg ialt: 1859
Skrevet kl. 11:58
Hvor mange stjerner giver du? :

 

Hej tak for dit respons på denne besked. Lad os antag jeg køber for 10,000kr tøj hjem fra IKK eu land af? Sevlom jeg er moms reg og import reg? Skal jeg stadig væk betale told og moms afgift samme dag, som pakken lander hos mig eller?

 

Cookie - John Hannover:

Du skal være importregistreret som du givet ved. Ja det er en god ide at ha CVR eller klart firmanavn uden på pakken og en fordel at få dem til at sætte en faktura i plastperm uden på pakken - svarende helt til det du har givet for varen (der er nogen i Kina der elsker at snyde med en sådan faktura for at selv spare skat da Kina - og ikke for at hjælpe dig med mindre told/moms)

Du skal naturligvis være momsregistret for at kunne klare dig med bare importmoms angivelse uden omk  http://johnhannover.blogspot.dk/2013/04/moms-ved-import.html og http://johnhannover.blogspot.dk/2013/11/import-til-videresalg-fra-kina-uden-for.html vh John Hannover

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46434
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:48
Hvor mange stjerner giver du? :

du betaler ikke moms når du er momsregistret - du angiver importmoms korrekt og så betaler du intet

Told er der to ordninger du kan tilmelde - en hvor du har noget kredit, en du betaler for udlevering. Tal med told

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Næstved
Tilmeldt 11. Feb 08
Indlæg ialt: 1859
Skrevet kl. 07:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John,

 

Er det ikke nok med at ens fuld faktura står ude ved pakken henblik på importmoms?

 

Cookie - John Hannover:

du betaler ikke moms når du er momsregistret - du angiver importmoms korrekt og så betaler du intet

Told er der to ordninger du kan tilmelde - en hvor du har noget kredit, en du betaler for udlevering. Tal med told

vh John H

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46434
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:32
Hvor mange stjerner giver du? :

AP:
Er det ikke nok med at ens fuld faktura står ude ved pakken henblik på importmoms?
det kan lette importen med faktura i plastperm på pakken - og den skal så svare til det du har betalt i netbank (skrevet fordi kinesere nogen gange snyder) Dog vil det være nok i forhold til importmoms, at dit firmanavn og f.eks. CVR tydeligt fremgår som modtager af pakken

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)