Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

bogføring af befordringsgodtgørelse

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 22. Aug 12
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 16:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Jeg håber I kan hjælpe mig lidt på vej.

Jeg er for nylig blevet cvr-registreret ifm. med mit tolkearbejde. Da jeg til tider har kørsel til og fra tolkestederne, kan jeg i visse tilfælde få befordringsgodtgørelse som beregnes efter skats højeste takst. (3,70 kr. for tiden).

Jeg er meget i tvivl om hvorvidt jeg bogfører og behandler disse korrekt. Jeg har indtil nu sendt fakturaer, hvori transportomkostninger fremgår og disse inkl. moms, efter retningslinjerne fra Justitsministeriet om honorering af tolke. Jeg bruger krak til at beregne km. Men så vidt jeg forstår fremgår denne post i bogføringen som et salg. Hvordan viderebehandler man befordring hhv. i bogføringen og ved skat? Jeg håber der er nogen der kan hjælpe mig med det.

På forhånd tak!

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46441
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:43
Hvor mange stjerner giver du? :

det er ikke befordringsgodtgørelse som er det man har ved kørsel som ansat til og fra arbejde

Hvis du fakturer kunden beløb for kørsel, så er det bare helt alm faktura med moms og bogføring som alt andet salg

Hvis du har ført kørebog 100% korrekt, så kan du fratrække kørepenge (de 3,70 op til 20.000 km) i personlig indkomst hvis det er personlig virksomhed/enkeltmand du driver

Det gør du ved en skatteregulering, hvor du reducerer dit overskud med beløbet når du udfylder resultat til selvanvigelsen, og det beløb skal du slet ikke ha ind i dit regnskab

Hvis du driver firmaet i selskabsform, så må udbetale det til dig via regnskabet mod at indberette til skat, så længe du har en fuldt normal løn. Uden løn ingen kørepenge i selskabsform - men i personlig virksomhed som ikke har løn, altid bare som personligt fradrag som i http://johnhannover.blogspot.dk/2013/04/krselsgodtgrelse-ogbefordringsfradrag.html. Overvej evt bog om personlig virksomhed som dækker det også + fradrag som i min signatur :) 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)