Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Prototype af opfindelse er færdig... Hvad så nu?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Odder
Tilmeldt 26. Jun 10
Indlæg ialt: 80
Skrevet kl. 02:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej aminoer.

Jeg har igennem det sidste halve år arbejdet på en opfindelse som har potentialet til at kunne revolutionere begrebet indlæring, undervisningssystemet som eksisterer i dag og den måde vi lærer nye informationer.

Idéen kom til mig da jeg hørte et foredrag holdt af en hjerneforsker, og efter en hurtig søgning fandt jeg ud af at der ikke umiddelbart var andre der arbejdede med noget lignende.

Jeg begyndte derefter at lære omkring elektronik og programmering så jeg selv kunne fremstille en prototype. Den er jeg nu kommet så langt med at den stort set er fuldt funktionsdygtig, med nogle få justeringer som mangler at blive ordnet.


Nu kommer mit spørgsmål så:
Hvilken vej skal jeg gå herfra?

Jeg har studeret processen med produktudvikling og patent ansøgning osv. grundigt så det er ikke selve den process jeg spørger om.
Det jeg gerne vil vide er, om hvorvidt det ville være bedst for mig at fortsætte med at gøre alt arbejdet selv og måske være 5-10 år om at stå med det færdige resultat og et kapital stort nok til at kunne finansiere alt. Eller om jeg skal prøve at finde en invester til at skubbe det hele i gang og derved have alting klar til produktion og salg om 6-12 måneder?
Eller om jeg blot skal prøve at finde nogen der vil købe ideen og så prøve at få så mange penge ud af aftalen som muligt.


Jeg har før haft mange ideer til større eller mindre opfindelser. Men jeg har aldrig følt så stærkt for noget før som dette projekt og jeg har heller aldrig haft med noget at gøre som havde så stort potentiale som dette.

Markedet er vidt åben.
Målgruppen er alle fra almindelige mennesker som gerne vil lære nye informationer, hurtigere og mere effektivt end før, til ordblinde, personer med ADHD eller lignende indlæringsbesværligheder,  og endda blinde og døve personer. Alle kan bruge dette og alle vil have gavn af det.
Derfor synes jeg også at det er svært at søge efter et firma eller en virksomhed som kunne være interesseret. Fordi det rammer ikke kun en enkelt målgruppe.

Jeg er meget interesseret i at høre input fra jer. Hvad I mener at mit næste skridt burde være.

Tak. :)

Fra København
Tilmeldt 25. Jun 15
Indlæg ialt: 35
Fra  Freelance Office & IT Assistent Skrevet kl. 08:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Daniel

Du har simpel fanget mit interesse da du nævnte døve som en af målgruppe. Jeg vil som en virksomhed gerne støtte om din ide uden at ved hvad prototype er fordi jeg tilhører selv døvesamfundet og ved at vi døve kan få nytte af din prototype.

Hvis du beslutter dig at starte nu med at søge efter investor, vil jeg opfordret dig at fokuseret på minoritet, frem for majoritet, da mange minoritetgruppe har lettere ved at se potentialet da de (vi) kæmper selv igennem den nuværende uddannelsessystem meget hårdt.

Jeg kan hjælpe med at sælge ideen inden for døvesamfundet og kender allerede en par virksomheder der vil invensteret i din prototype.

Vil gerne høre mere om din prototype

Kristian

Fra Odder
Tilmeldt 26. Jun 10
Indlæg ialt: 80
Skrevet kl. 09:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kristian.
Det lyder simpelthen rigtig godt. Jeg vil også være rigtig glad hvis jeg ville kunne hjælpe jeres samfund til en lidt lettere tilværelse. :)

Jeg skriver lige privat til dig i løbet af i dag.

Mvh
Daniel

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 13:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Uden at vide hvad det er for en type produkt du er ved at udvilkle så er spørgsmålet altid et spørgsmål om markesstørrelse, salgskaneler, evne til at "beskytte" produktet (der er mange andre måder end patent ..)

I dit sted ville jeg booke et møde med dit lokale væksthus og tale med dem om dette.

Noget der taler for investorer er at det er umådelig svært at skabe generisk vækst til at betale de funktioner et firma har brug for, og du bør spørge dig selv om eventuelle investorer skal levere tid og kompetencer eller penge til at købe dette. Penge forsvinder meget hurtigt i dette land. Hvis jeg skulle starte igen, ville jeg have gået efter mennesker frem for penge. 

Ps - investorer investerer ikke i ideer - men i team der kan gennemføre ideerne

MVH jens

Fra Odder
Tilmeldt 26. Jun 10
Indlæg ialt: 80
Skrevet kl. 17:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jens
Tak for info.

Vil overveje at finde frem til det lokale væksthus og også tænke over hvad du sagde hvis jeg vælger at gå efter investor-vejen.

Mvh
Daniel

Fra Odder
Tilmeldt 26. Jun 10
Indlæg ialt: 80
Skrevet kl. 19:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Opdatering:

Jeg har haft snakket med nogen inde fra opfind.nu som har givet mig nogle råd omkring det at skulle gå fremad helt selv eller af licens-vejen.

Er der nogen der har nogle forslag til firmaer som kunne være interesseret i at finansiere eller at producere noget indenfor den her kategori?

Kristian, Jeg skriver lige til dig privat. :)

Tilmeldt 26. Jan 08
Indlæg ialt: 1259
Skrevet kl. 00:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Er der nogen der har nogle forslag til firmaer som kunne være interesseret i at finansiere eller at producere noget indenfor den her kategori?

Den del tror jeg også opfind.nu kan hjælpe med.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)