Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Copyright - fodboldklubber

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. Jun 09
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 00:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Jeg er klar over, at der er nok er tale om en gråzone, men jeg prøver alligevel om, der er et klogt hoved, der kan give et konkret svar.

Såfremt man vælger at sætte en form for "gør-det-selv-færdigt" produkt i handlen målrettet (yngre) fodboldfans, i hvilket omfang risikerer man så at komme i konflikt med fodboldklubber og deres ophavsret til f.eks. klubnavne og deres emblem, når følgende er gældende:

- Der vil i salgsøjeblikket være tale om et generisk produkt for så vidt gælder specifikke klubber men dog et produkt tydeligt minded på fodbold.

- Jvf. ovenstående punkt vil der tydeligt være tale om et produkt, der af køberen skal personaliseres med indhold om en specifik klub (efter køberens (efterfølgende) eget valg).

- Der vil ikke blive brugt klubnavne, -emblemer eller lignende direkte i produktet, markedsføringen mv. ligesom der ikke vil blive opfordret til, at kunden kan benytte disse ophavsbeskyttede ting i udfærdigelsen.

- Jvf. ovenstående punkt vil almindelig logisk slutning tilsige, at inddragelse af de selvsamme ophavsbeskyttede ting alligevel vil være en naturlig del af kundens personliggørelse af produktet.

Nogle gode bud på, hvordan man ville stå stillet?

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 01:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvorfor skrive det så kringlet, når du selv modsiger dig selv et par steder?

Anyway så længe logoer, klubnavne, stadion navne, spillernavne mm ikke indgår, så skulle der umildbart ikke være noget i vejen med at lancere sådan et produkt. Dette er dog sagt med det forbehold, at selvom intet af de nævnte ting indgår i produktet eller markedsføringen, så kan andre  forhold, hvor der kan ske en forveksling af klubberne og klubbernes merchiendise skabe problemer. 

Så ud fra dig tekst, er der næppe nogen, som kan komme med et 100% gældende svar, da alle svar vil være med forbehold for enten det ene eller det andet...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 29. Jun 09
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 01:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvor modsiger jeg mig selv?

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 01:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper Kristensen:

Hvor modsiger jeg mig selv?

Nu var det ikke for at starte en diskussion omkring det, men punkt 1, 2 og 4 modsiger punkt 3...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 29. Jun 09
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 08:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Selvom der ikke er tale om eksplicit brug af ophavsbeskyttet materiale (som nævnt i punkt 3), kan der godt være en usagt og implicit forståelse af, at brugeren kommer til at benytte dem, hvilket er det, der ligger i de øvrige punkter. Ligesom det er deri den potentielle problematik ligger.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 09:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jesper Kristensen:

Selvom der ikke er tale om eksplicit brug af ophavsbeskyttet materiale (som nævnt i punkt 3), kan der godt være en usagt og implicit forståelse af, at brugeren kommer til at benytte dem, hvilket er det, der ligger i de øvrige punkter. Ligesom det er deri den potentielle problematik ligger.

Problemet er at du blander ophavsret og varemærker sammen. Ophavsret er retten til et beskyttet værk, f.eks et billed, tekst, fotografi, illustration, arkitektur osv

Varemærke derimod kan både beskyttes, som et navn, kaldenavn, kælenavn osv, men det kan også være en farvekombination, et mønster, et logo og andet i den retning.

Så selvom du ikke krænker nogens ophavsret, kan du sagtens krænke klubbernes varemærker. Derfor er det ikke ligetil at svare på spørgsmålet, når der er så få informationer, og informationerne samtidig modsiger hinanden...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Enig i, at der er for lidt info til klart svar men jeg læser det som om det der sælges implicit indeholder noget der opmundrer - letter køberne i at bruge logo eller ligendende fra de store fodboldklubber, men at projektet lidt læner sig op ad at ville kunne sige, "Det var ikke mig der solgte ham det, han har selv xxxx" trods at det jo altså fra start, har været klart, at købet næppe var sket uden der fulgte noget tvivlsomt/ulovlig i kølvandet

Da de store klubber næppe i første omgang bruger krudt på de små købere, men garanteret heller ikke vil se gennem fingre med noget, der kan tolkes som brud på hverken ophavsret eller varemærke, så skal trådstarter aliere sig med stærkere juridiske kræfter og være mere direkte i beskrivelsen, for de store klubber har ubegrænsede penge til at køre sådanne sager i mange instanser, og det skal man ha gode nerver til som trådstarter

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)