Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Forskellig rækkevidde på Facebook annoncer

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 21. May 15
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 15:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har lagt 6 annoncer ud på facebook, på samme tid, samme målgruppe osv.

Den eneste forskel er det billede og tekster jeg har sat på.

Men hvordan kan det så være at nogle af mine annoncer har en større rækkevidde end andre???

Håber nogle kan hjælpe.

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Jun 15
Indlæg ialt: 28
Fra  Walesco Skrevet kl. 15:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Rækkevidden afhænger jo meget af hvor mange der kommenterer, syntes godt om, deler, tagger venner osv. Derfor kan man på Facebook nå flere tusinde potentielle kunder for bare 100 kr. Hvis man laver et opslag, som falder i målgruppens "smag", så de interagerer på opslaget. :)

Mvh.
Jesper

[Manuel signatur med link fjernet af moderator i henhold til Aminos regler]

Fra Vejle
Tilmeldt 30. Jul 10
Indlæg ialt: 1451
Skrevet kl. 15:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Line

Du kan faktisk sige det meget enkelt, dem der når længst ud  er dem der har størst success og dem folk har reageret bedst på, så ud med dem der ikke er nået ret langt ud og "forfine" dem der når længst ud :)

//Kim

Tilmeldt 21. May 15
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 07:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Så rækkevidden fortæller altså om hvor mange som har reageret på min annonce, og IKKE hvor mange som bare har set den?

 

Tilmeldt 21. May 15
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 07:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Men nogle annoncer har fx mange kliks til website og færre i rækkevidden.

Men andre annoncer har få klik til website og mange i rækkevidden.

Det giver ikke rigtigt mening for mig, hvordan Facebook 'regner' på hvad folk reagere bedst på? 

Håber i kan hjælpe??

Fra Næstved
Tilmeldt 11. Feb 08
Indlæg ialt: 1859
Skrevet kl. 09:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Link til din fb

Tilmeldt 21. May 15
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 09:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Men annoncerne drejer sig om salg af produkter.

Men om jeg linker til fb siden eller hjemmesiden, burde vel ikke have indflydelse pårækkevidden?

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Jun 15
Indlæg ialt: 28
Fra  Walesco Skrevet kl. 23:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Lad mig prøve at dele det op sådan:

Rækkevidde = Antal unikke personer dit opslag/annonce er nået ud til

Interaktioner = Antal delinger/synes godt om/kommentarer osv.

Klik = Hvis du har et link i dit opslag kan du også se hvor mange der har klikket.

Måden hvorpå jeg tænker annoncering på Facebook er succeskriteriet, at jo flere interaktioner der er, jo bedre. Grunden til dette er, at hver gang en person interagerer på et opslag kommer det op på vedkommendes venners startside. Dermed kan 1 interaktion blive til en stigning på 200 i rækkevidde.

I reklamepenge er det meget, da du kun har betalt for den ene interaktion og ikke de visninger den giver. - Så helt klart gå efter at få folk til at reagerer på dit opslag. Uden at det dog bliver på en irriterende måde, der handler det om en fin balancegang. ;)

Håber du kan bruge det til noget.

Mvh. Jesper

Fra Barcelona
Tilmeldt 18. Jul 15
Indlæg ialt: 113
Fra  wearehumans.dk Skrevet kl. 10:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Line.

Først og fremmest vil jeg lige høre om de 6 annoncer er i samme annoncesæt?

I så fald A/B tester Facebook automatisk dine annoncer og giver dig visning af de annoncer, som har givet de bedste resultater.

I starten vil de forskellige annoncer få rækkevidde og efter Facebook har modtaget feedback vurderer platformen automatisk hvilke annoncer der har givet de bedste resultater og giver dig visning af disse. Feedbacken bliver målt ud fra hvor længe folk bruger på at se dit opslag, hvor mange klikker og interagerer med opslaget. Du kan eventuelt tjekke relevance score for dine annoncer, som er et tal fra 1-10.

Hele Facebook platformen er bygget således op, at brugerne skal se opslag og annoncer de er interesseret i. De annoncer og opslag, som brugerne finder interessante giver også mere rækkevidde.

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)