Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Starte som grossist - how to

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra København S
Tilmeldt 22. Oct 13
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 12:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej allesammen,

Jeg har fulgt med herinde i mange år og nu satser jeg på I kloge hoveder kan svare på mit spørgsmål.

Jeg har fundet et produkt der er 2,5 gammelt indenfor skobranchen, der er ingen i Danmark der har produktet og producenten/brandet efterspørger selv at man kontakter dem på henblik på forespørgsler om at blive "wholesaler". Min plan er både at sælge det gennem egen webshop, men også som grossist til sko butikker.

Jeg vil helst gerne virke så profesionel som muligt når jeg tager kontakten til dem, og har virkelig googlet meget på det uden det store resultat (har dog fundet lidt herinde)

Tænker ikke det er nok man bare skriver man gerne vil sælge det i Danmark, der skal vel lidt mere kød på?

Er der nogle der har gode råd på den front?

Tilmeldt 17. Feb 06
Indlæg ialt: 397
Fra  Rozone Scandinavia Skrevet kl. 13:18
Hvor mange stjerner giver du? :

I første omgang skal du nok have et CVR nr, som du kan repræsentere. (hvis du ikke allerede har et)

Du skal kontakte dem med henblik på, at komme i dialog med dem omkring salg af deres produkt i DK.

Blot sige/skrive, at du kommer fra "den og den" virksomhed i Danmark, og at du synes at deres produkt virker interessant (uddyb gerne), og at du (forhåbentlig) har en masse forslag og ideer til, hvordan at du kan få succes i DK med netop deres produkt. Hvis du har erfaringer med andre eller lignende produkter, så er det en fordel at tilføje dette.

Herefter vil de med stor sandsynlighed kontakte dig retur - hvis ikke så prøv igen! Afhængig af hvad det er for et produkt, så vil I finde frem til en dialog omkring forventninger til det danske marked - og om de har nogle betingelser for påbegyndelse af et samarbejde med en ny partner i et nyt land osv. 

Det kan være alt lige fra forventninger til salgstal, lagerbeholdning af produktet, markedsføring osv.

/Simon 

Fra København S
Tilmeldt 22. Oct 13
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 13:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Simon,

Tak for et hurtigt og godt svar. Jeg er pt på dagpenge, men har været på iværksætter kursus i a kassen hvor de talte om muligheden om at starte personligt selskab og få dagpenge samtidigt. Så det undersøger jeg lige nærmere så jeg kan få mig et cvr nummer og får forfattet en god mail til dem.

Er der andre der har gode råd?

Fra København
Tilmeldt 26. Jun 15
Indlæg ialt: 35
Fra  Freelance Office & IT Assistent Skrevet kl. 13:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan ikke oprette en CVR når du går på dagpenge når du klart viser at du vil starte grossist.

Jo, man kan godt komme på bibeskæftigelse når man er på dagpenge på særlige undtagelser. Før du vil oprette en CVR med det formål at drive en grossist, så skal man melde sig ud af dagpengesystem desværre.

Ret mig hvis jeg lige tager fejl :)

Jeg vil foreslig dig til at starte med lave en forretningsplan og så dele det med mulige væksthusene og evt. bank for at høre om de vil støtte dig i startup

Fra København
Tilmeldt 26. Jun 15
Indlæg ialt: 35
Fra  Freelance Office & IT Assistent Skrevet kl. 13:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra København S
Tilmeldt 22. Oct 13
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 14:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kristian,

Tak for dine svar. Havde vidst ikke hørt ordentligt efter i timerne. Men ja er også begyndt på forretningsplanen. Kan godt se jeg har lidt vej endnu, men lader mig ikke slå ud :)

Tilmeldt 17. Feb 06
Indlæg ialt: 397
Fra  Rozone Scandinavia Skrevet kl. 12:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Kristian Honoré:

Du kan ikke oprette en CVR når du går på dagpenge når du klart viser at du vil starte grossist.

Jo, man kan godt komme på bibeskæftigelse når man er på dagpenge på særlige undtagelser. Før du vil oprette en CVR med det formål at drive en grossist, så skal man melde sig ud af dagpengesystem desværre.

Ret mig hvis jeg lige tager fejl :)

Jeg vil foreslig dig til at starte med lave en forretningsplan og så dele det med mulige væksthusene og evt. bank for at høre om de vil støtte dig i startup

Det tekniske vedr. dagpenge og cvr det kender jeg ikke til. 

Men min erfaring er, at mange "taber pusten" hvis først de skal sidde og rode med en "tør" forretningsplan, banker osv. Og så bliver de ALDRIG iværksættere... 

Allright der er sikkert tilfælde - men generelt set.

Kom ud over stepperne og få fingre i produktet - alt det andet kan komme bagefter - hvis behovet opstår. ;-) 

Fra København
Tilmeldt 8. Jul 05
Indlæg ialt: 1746
Skrevet kl. 12:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Kristian Honoré:

Du kan ikke oprette en CVR når du går på dagpenge når du klart viser at du vil starte grossist.

Jo, man kan godt komme på bibeskæftigelse når man er på dagpenge på særlige undtagelser. Før du vil oprette en CVR med det formål at drive en grossist, så skal man melde sig ud af dagpengesystem desværre.

Ret mig hvis jeg lige tager fejl :)

Jeg mener, at man godt kan have et CVR nummer inden for hvilket som helst område, så længe du altid vil kunne møde op til et 'rigtigt' arbejde den næste morgen og derved er til rådighed på arbejdsmarkedet.

Det betyder det er ofte små hobbyvirksomheder, som kunstnerisk produktion, konsulenttimer, klaverlærer osv., som kan udføres efter alm. arbejdstid.

Men en engrosvirksomhed kan vel også passes udenfor alm. arbejdstid - så umiddelbart ser jeg ikke noget problem, hvis jeg forstår tingene rigtigt..

Ret mig, hvis jeg tager fejl :)

Mvh David

-

Grafisk design & produktudvikling: www.davidchristensen.dk

Fra København
Tilmeldt 26. Jun 15
Indlæg ialt: 35
Fra  Freelance Office & IT Assistent Skrevet kl. 13:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Før man kan få lov til at få suppleret dagpenge skal man kommet med et dokumentation på man er fuld rådelighed selv om man har en mindre virksomhed ved siden af

Ved ikke om grossistvirksomhed vil høre under til det men jeg tror ikke på det for mange butikker inden for skobranchen - såvel fysisk og online - har en normal åbningstid inden for 08-17 - hvilke betyder at det er lettest at markedsføre og betegne kunder inden for normal kontortid.

Som ledige skal man være fuld rådelighed inden for kontortid og det har A-kassen svært ved at se, hvis man skal oprette en grossist inden for en branchen med en kontortid på 08-17

Jeg er selv på suppleret dagpenge så jeg kender noget til reglen

Mathias RV:

Hej Kristian,

Tak for dine svar. Havde vidst ikke hørt ordentligt efter i timerne. Men ja er også begyndt på forretningsplanen. Kan godt se jeg har lidt vej endnu, men lader mig ikke slå ud :)

Jeg vil også opfordret dig til at kontakte din A-kassen. De kan meget bedre hjælpe dig frem :)

Fra Odense
Tilmeldt 3. Mar 14
Indlæg ialt: 236
Fra  Bombgirl.dk Skrevet kl. 01:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mathias

Jeg synes du skal tage kontakt til producenten med det samme. Og så tage dagpengesnakken sideløbende. 

Få spurgt ind til det danske marked - evt. få bekræftet at der ikke allerede er grossist(er) her i Danmark. (da jeg går ud fra den del har du fra deres side, som muligvis ikke er opdateret, eller du selv har googlet dig til det)
Senere skal du have spurgt ind til fx ene-forhandler-aftale, en eksklusiv aftale. Hvad der stilles af krav til den, typisk volume-afhængig. Dog kan du også starte med en "almindelig" aftale og teste produkterne af.

På https://startvaekst.virk.dk/ kan du finde udkast til aftaler, som kan give dig en ide om hvad du skal have i mente.

Men ellers lige et par hurtige herfra, du skal nok ikke have det hele med ved første henvendelse, men hen af vejen:

Spørg ind til hvilken materialer(marketing) de stiller til rådighed for deres forhandlere/grossister. Det kan fx være billeder, kataloger, logo, banner osv.  

Priser, vejl. udsalgspris, betaling og evt. kredit.

Leveringstider.

Garanti (periode)

Tjek om det danske domæne er ledigt, og om de evt. stiller krav til det. 

Vh Jimmy

Distributør af sexet og frækt lingeri og dameundertøj.
www.bombgirl.dk & www.demoniq.dk.

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)