Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan tjener jeg penge som 14 årig

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Fra Rødekro
Tilmeldt 14. Feb 14
Indlæg ialt: 34
Fra  Meere ApS Skrevet kl. 03:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej derude mit navn er Christian og jeg er 14 år gammel(næsten 15) og jeg kunne rigtig godt tænke mig at begynde at tjene mine egne penge.

Jeg synes selv jeg er ret god til at lave hjemmesider så det er inde for det emne jeg tænker det vil være lettest for mig.
Jeg har selv kodet denne side fra bunden: http://jjracing.dk/

Jeg kan html, css, javascript, php og jeg bruger mysqli til server/database delen.

Jeg ville dog gerne hører om der er nogle af jer der har nogle råd til mig eller der ved hvor jeg kan finde folk der mangler en hjemmeside for det er faktisk mit største problem. 

Så ja jeg håber at der er nogle af jer lidt mere "erfarne" folk der vil/kan hjælpe mig :)

mvh. Christian :)

Projektleder og udvikler hos Meere

Fra Valby
Tilmeldt 16. May 07
Indlæg ialt: 61
Fra  Quubii.com Skrevet kl. 08:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Mit råd er at glemme det med at lave hjemmeside, det er der allerede alt for mange der gør. Prøv om du kan finde et mindre område hvor du kan opnå special viden, det kunne fx være at kode intiligente cookies eller noget i den stil, det vil der være et stort behov for fremover.

lykke til

mvh

CLaus

Fra Esbjerg
Tilmeldt 30. Jun 15
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 09:21
Hvor mange stjerner giver du? :

claust:

Mit råd er at glemme det med at lave hjemmeside, det er der allerede alt for mange der gør.

Det er lidt komisk synes jeg. Det er vel lidt det samme som at sige til en murer at han ikke skal uddanne sig som det han kan lide at lave, men som lastbil mekaniker i stedet - fordi det mener du der er mere brug for i fremtiden! Skype-BigSmile

@chr10

Jeg tror bare du skal lave hjemmesider lige nu når behovet opstår for dig selv eller andre, og så finde et "normalt" arbejde som fejedreng eller lign. Jeg tror nemlig desværre det vil være svært for dig lige umiddelbart at tjene penge på din hobby lige nu. Men fortsæt med at dygtiggør dig og følg udviklingen - så skal du nok tjene penge på det en dag :)

Fra Slagelse
Tilmeldt 13. Jun 09
Indlæg ialt: 941
Fra  Grønlund Web Skrevet kl. 09:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Glem hvad de andre siger. Hvis du brænder for at lave hjemmesider, så skal du bare blive ved med det. Det er ikke sikkert, dit niveau lige nu er godt nok til at tage penge for (eller også er det), men hvis du bliver ved med at øve dig og nørde det, så kan det være, at du allerede om et år eller to kan komme til at tjene fine penge på det.

Bare fordi der er andre, der laver hjemmesider, betyder det ikke, at der ikke er plads til dig. Det kan være, du kan tage ti gange mindre i timen for dit arbejde end 95% af de andre, yde en ti gange så god service end 95% af de andre, lave ti gange så fede sider end 95% af de andre.

Der er også den mulighed for at kanalisere din energi ned på et meget lille, men meget attraktivt område. Hvad nu hvis du bliver the-go-to-guy, når advokater skal have nye hjemmesider? Der er rigtig mange hjemmesidekreatører derude, men hvis du som advokat vil have en ny hjemmeside, vil du så hyre ham, der laver hjemmesider for alt og alle og går fra branche til branche, eller vil du hyre ham, der kun laver hjemmesider for advokater, som ved noget om branchen, og som virkelig bare laver de bedste hjemmesider til advokater?

Selvom det kan virke som et småt område, så kan det være en guldgrube, hvis du blev fyren inden for det område. Igen kan det også være en helt anden branche, men håber du er med på, hvad jeg mener.

Så bliv du bare ved med at lave hjemmesider, og lad vær med at kaste dig ud i at være fejedreng..

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er jo lige den bagdel, at hvis du ikke bliver 15 og så får dispensation, så må du ikke optræde som virksomhed. Jeg tror som ikke nogen hænger dig i forhold til hjemmesider - men omvendt, hvor mange vil købe en hjemmeside af en, som de aldrig siden kan holde op på løfter og aftaler. Jeg tror det er en hæmsko ikke at ha CVR og ikke være myndig og dermed slet ikke kunne kræves til ansvar for fejl og mangler.

Dertil kommer jo, at de firmaer der måtte bruge dig, altid skal indberette B indkomst til skat for at kunne betale dig (ellers har de ikke fradrag og får bøde hvis de opdages) og det tror jeg også er lidt en hæmsko, men HVIS de indberetter det, så er det ikke ulovligt at du udfører arbejde for dem med at udarbejde en hjemmeside til dem - så det er jo bare at prøve

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Sorø
Tilmeldt 4. Oct 14
Indlæg ialt: 999
Fra  MHN Consulting Skrevet kl. 10:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa Christian

Det er en flot side du har lavet - respekt for det.

Jeg hælder dog lidt til at give Claust ret - ihvertfald et stykke af vejen. Der er rigtigt mange der laver hjemmesider, så det er et marked hvor det er svært at slå igennem.

Dertil kommer at jeg, og nok mange andre også ville, eller ihvertfald burde, være bekymrede over at lade dig, eller andre skole elever lave og vedligeholde min hjemmeside også - Det skyldes ikke at du ikke er dygtig til det du laver, men jeg arbejder personligt kun med folk der er "professionelle", dvs at de lever af det. Det skyldes at det giver mig sikkerhed for at de tager mine opgaver og problemer seriøst, også når det bliver svært. Jeg har hørt om eksempler hvor en udvikler pludselig "forsvinder" og ikke svarer på mails, at man ikke kan få fat i koden osv. Og skal vi være helt ærlige, så er din risiko ved at "brænde" en eller flere kunder af jo ret begrænset.

Men brænder du for det, så gør du det jo nok alligevel - og så er nøglen til succes nok at finde en niche, dvs et snævert område, hvor du så bliver rigtig god.

Når det kommer til at lave hjemmesider, så vil jeg anbefale dig ikke at kode fra bunden, som du skriver du har gjort med din egen side. Det gør det vanskelig/umuligt for dine kunder at vedligeholde, og der findes rigtigt mange gode løsninger hvor du langt hurtigere kommer "ud over stepperne" - f.eks Wordpress, Joomla osv - hvis du ikke kender de løsninger så prøv at bruge et par uger af din sommerferie til at sætte dig ind i dem.

Her har du faktisk endnu en mulighed for at tjene lidt -  Wordpress har f.eks et stort marked for Plugins og Temaer, nogle af disse har også en betalings del - og nej du bliver nok ikke mange-millionær af at kode en plugin eller to, men det er jo et sted at starte.

//Morten

Fra Rødekro
Tilmeldt 14. Feb 14
Indlæg ialt: 34
Fra  Meere ApS Skrevet kl. 18:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusind tak til jer alle sammen for de rigtig gode svar.

Jeg brænder rigtig meget for at lave hjemmeside eller det behøves ikke at være en hjemmeside men ihvertfald bare at kode. Jeg har været lidt inde i Wordpress og har også prøvet at sætte en webshop op i det.

Jeg har pt et job i en biograf, det giver ikke vildt meget men man får da lov til at se alle de film man vil gratis med popcorn og sodavand :P

Men ja igen tusind tak for alle de gode svar :)

mvh. Christian

Projektleder og udvikler hos Meere

Tilmeldt 29. Jun 15
Indlæg ialt: 267
Skrevet kl. 19:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg var selv ligesom dig engang. Jeg kunne også godt lide at kode software, og senere hen, hjemmesider. Du kunne lære noget der hedder CPA, der er masser af penge i det. Og du behøver ikke oprette en virksomhed. Du skal bare betale B-indkomst af hvad du tjener. Smile

Held og lykke!

Tilmeldt 5. Jan 14
Indlæg ialt: 258
Fra  sjove-jokes.dk og sjove-vitser.dk Skrevet kl. 20:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Christian 

Hvad er dine forventninger til timeløn?

Tilmeldt 24. Dec 13
Indlæg ialt: 38
Skrevet kl. 20:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Christian

Prøv at send mig en PM.

Så kan det være at vi kan finde ud af noget hvor du får betaling for pr. opgave du laver.

Vh. Faust

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)