Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Priduktion af pesto, chutney og lign - Mindre mængder

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 6. Apr 14
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 23:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg er del af en mindre dansk familie virksomhed som producerer økologisk pesto og chutney. Vi nærmer os smertegrænsen for hvad vi selv kan producere og derfor er jeg ude efter gode råd, erfaringer, inputs ift om det er muligt at få vores produkter produceret ekstern. Vi taler stadig relativt små mængder.

Mvh Mikkel

Tilmeldt 13. Jul 15
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 00:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mikkel.
Jeg kan desværre ikke hjælpe dig mht. råd eller tips til dine spørgsmål.
Men jeg har tilgengæld et spørgsmål til dig.
Jeg bakser selv med produktion af mindre mængder af diverse "hjemmelavede" delikatesser", og nu vil jeg prøve kræfter ved at sælge dem.

Bruger du industrikøkken?
Har du gode råd ti køb af glas/krukke emballage?
Kender du godkendelsesreglerne for det statskontrollerede økomærke + hvad det kræver at sælge fødevarer man selv producerer.

Jeg håber du finder tid til et par råd.

Mvh.
David

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 00:11
Hvor mange stjerner giver du? :

MGE1661:
. Vi nærmer os smertegrænsen for hvad vi selv kan producere

Først er man nødt til at høre hvad grunden er til at i er ved at nå smertegrænsen?  hvad mener du når du taler små mængder?

 

Fra Ishøj
Tilmeldt 1. Nov 11
Indlæg ialt: 10
Fra  Fødevaregruppen Skrevet kl. 11:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mikkel

Du kan få dine varer produceret hos en producent som på nuværende tidspunkt allerede er godkendt.

Du kan jo evt prøve at kontakte Beauvais eller samsø som er producenter du kunne indgå en aftale med.

 

Med venlig Hilsen

Signe Braat

Fødevarekonsulent

www.fodevaregruppen.dk

 

Tilmeldt 6. Apr 14
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 00:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Signe,

Det er også hvad vi havde i tankerne, men jeg har kun kunne finde et par enkelte producenter, så derfor er dine inputs gode. Er der andre mindre producenter som du kender til?

Ift. hvorfor vi rammer smertegrænsen skyldes det vores egen produktionkapacitet. De mænger vi taler om er stadig usikkert, og det afhænger af omkostningerne forbundet med produktionen.

Gode råd ift. emballage - hvad tænker du på, design, kvalitet, priser? Ift. at blive godkendt og hvilke regler som skal overholdes har vi brugt råd og instrukser fra fødevarestyrelsen. 

/Mikkel

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 01:06
Hvor mange stjerner giver du? :

 

Hvordan kan i have en produktion af div. fødevare hvis ikke er er godkendte til fødevareproduktion af fødevarestyrelsen?

Tilmeldt 6. Apr 14
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 01:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi er godkendt til øko produktion. Skriver jeg at vi ikke er godkendt?

/Mikkel

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 09:40
Hvor mange stjerner giver du? :

MGE1661:
Skriver jeg at vi ikke er godkendt?

Udfra det du skriver du skriver her "  Ift. at blive godkendt og hvilke regler som skal overholdes har vi brugt råd og instrukser fra fødevarestyrelsen. " må man antage at du hverken kender reglerne eller er godkendt det forarbejdning af fødevare. 

Øko produktion, har intet at gøre med det at have en godkendelse til forarbejdning af fødevare, Det kræver bl.a at du har et godkendt produktionskøkken / produktionsfaciliteter.

Fra Ishøj
Tilmeldt 1. Nov 11
Indlæg ialt: 10
Fra  Fødevaregruppen Skrevet kl. 09:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mikkel

Jeg kender ikke umiddelbart andre virksomheder.

Iforhold til emballagen der skal du være opmærksom på at virksomheden som sælger emballagen skal være godkendt af fødevarestyrelsen. Det vil sige at de skal kunne findes på www.findsmiley.dk inden du handler med dem.

Den emballage som du bruger skal være egnet til den type fødevare som du putter i f.eks pesto er en fed fødevare det vil sige at emballagen skal være beregnet til fede fødevarer. Inden du køber emballagen så skal du have et datablad på emballagen således at du har dokumentation at den er beregnet til dine fødevarer.

Iforhold til priser på emballagen kender jeg ikke noget til. Men jeg ved at der er mange Fødevarevirksomheder som bruger multiline og Bunzel.

 

Med venlig Hilsen

Signe Braat

Fødevarekonsulent

www.fodevaregruppen.dk

 

 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 09:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Fødevaregruppen:
som sælger emballagen skal være godkendt af fødevarestyrelsen. Det vil sige at de skal kunne findes på www.findsmiley.dk inden du handler med dem.

Hvad så hvis man som producent selv importere emballagen fra en udenlandsk leverandør eller producent ?

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)