Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Søger øjeblikkelig hjælp!

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej allesammen.

Fra begyndelsen:
For en uge siden skrev jeg inde på Macnyt.dk, at jeg søgte feedback på min nye hjemmeside, efter lidt feedback var mit indlæg væk, og jeg var 'udelukket'. Jeg havde inden min bruger forsvandt, skrevet et indlæg om at jeg søgte skribenter, og efter nogle misforstået kommentarer, lavede jeg en ny bruger for at besvare dem. Mere skete der ikke.

Nu har jeg heridag fået denne mail fra macnyt (det skal lige siges at jeg har fået en mail med hvorfor jeg var blevet udelukkede, og mere skete der ikke):
Til rette vedkommende (squareweb.dk) m.fl.

Det er blevet bemærket, at der under dæknavnet “iphonenyt” to gange har værende udvist reklame for et nyt website af konkurrerende karakter. Som det vil være bekendt jævnfør Macnyt regelsæt overtræder dette brugen af Macnyt på et antal områder. Konsekvensen er, at der fremsendes to styk faktura for disse før omtalte reklamer til omgående betaling med hver en pålydende på DKK 2.500.

Skulle der være tale om en misforståelse så fremsend er forklaring herpå med relevante argumenter herfor senest den 15. juli 2015.
-------------------------------------


Hvad skal jeg gøre? Jeg kender ikke den hjemmeside han snakker om (selvfølgelig kender jeg min egen iPhonefan.dk)

Jeg aner ikke om han i det hele taget kan opkræve penge når det ikke står i de vilkår man acceptere når man opretter en bruger?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Lige til en lille påmindelse, må man virkelig godt give bøder?

Tilmeldt 13. Jul 12
Indlæg ialt: 206
Skrevet kl. 22:44
Hvor mange stjerner giver du? :

1. Læs reglerne for de communities du bruger.

2. Ignorer deres "faktura".

Tilmeldt 29. May 15
Indlæg ialt: 82
Skrevet kl. 22:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal i hvert fald ikke betale, da du ikke aktivt har bestilt en reklame. Men du bør ikke forholde dig passivt.

Det bedste du kan gøre er at sende en skriftlig indsigelse mod deres krav.

Når du har gjort indsigelse må de ikke forfølge kravet før skyldsspørgsmålet er afgjort i retten. Det vil sige at de hverken må sende rykkere med gebyr eller forsøge inkassoinddrivelse.

En kopi af brevet er rent juridisk nok dokumentation for din afsendelse og deres modtagelse.

Skulle de overdrage kravet til et inkassofirma, sender du dem en indsigelse + kopi af den oprindelige indsigelse.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:23
Hvor mange stjerner giver du? :

SKAL der ikke stå i reglerne hvis de har ret til at opkræve penge?

Tilmeldt 26. Sep 14
Indlæg ialt: 330
Skrevet kl. 23:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa,

de prøver at skræmme dig - hvis jeg var dig, så gad jeg ikke engang at gøre indsigelse mod fakturaerne, fordi der står vist intet i deres betingelser at overtrædelser skal koster 2500 kroner.

Men du kan da sende deres website til advokaterne hos Apple, fordi de overtræder jo selv loven ved at bruge varemærket mac.

Det vil jo svare til at folk på Amino skal betale 2500 kr. hver gang de laver et indlæg hvor de har et godt tilbud selvom de ikke er Amino+ medlem.

Tilmeldt 29. May 15
Indlæg ialt: 82
Skrevet kl. 23:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Iphonefan:
SKAL der ikke stå i reglerne hvis de har ret til at opkræve penge?

Selv om det stod i regler, salgsbetingelser eller ligende, ville det ikke være lovligt.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:37
Hvor mange stjerner giver du? :



Det betyder at jeg ihvertfald kan sove trygt, uden at tænke på at jeg skal til at grave dybt ned i pengebogen?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:40
Hvor mange stjerner giver du? :

du skal først og fremmest følge Monedas perfekte råd - resten er svært at forholde sig til uden at kende siderne og deres betingelser og om der var noget advarsel og gentagelse eller andet i det - du skriver du blev udelukket og så dannede ny bruger og gentog - så det er ikke helt let at sige mere

Jeg tror apple og mac er helt klar over det forum (har eksisteret i perioden 1996 til ny) og i deres regler står bla.a: Derfor; ret henvendelse til Macnyt for at udveksle gensidige forventninger og eventuelle aftaler inden promovering starter på Macnyt.

Og i deres Q&A står:

Q: Må man reklamere for andre Mac-relaterede Mac-sites på Macnyt?

A: Macnyt har siden sin etablering og enda inden den tid været meget fokuseret på at støtte andre gode initiativer for Mac på det danske marked. Denne holdning eksisterer endnu og er baseret på gensidig respekt. Derfor; ret henvende til Macnyt for at udveksle gensidige forventninger og eventuelle aftaler inden promovering starter på Macnyt.

Jeg tror ikke de bare kan forvente at få betaling for reklame hos dem trods brud og måske tilmed gentagelse, men protester i alle fald og så må du evt overveje advokat hvis de fastholder og evt starter en sag

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har fået endnu en mail fra ham:

Ja, der er noget du har misforstået. Du er ikke velkommen på Macnyt og din tilgang og dit misbrug er ganske uønsket. Jeg overvejer fortsat, at fremsende nedenstående fakturerer til dækning af dit misbrug.

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)