Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

.com domæne til dansk website

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 23. Jan 07
Indlæg ialt: 112
Skrevet kl. 09:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Er det ifht. SEO direkte dumt at vælge et .com domæne istedetfor et .dk domæne til en dansk website? Den danske website jeg har i tanker vil få dansk tekst, etc.

Jeg synes det er temmeligt fristende at vælge et .com domæne istedet, da man kan være anonym og der er mange gode danske keywords som er ledige som .com domæner.

Tak for hjælpen, Phi

Genvejen til en fantastisk blog

Fra Helsingborg
Tilmeldt 26. Feb 06
Indlæg ialt: 2880
Skrevet kl. 09:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ved ikke om det er dumt ift. SEO, men ift. måske kommende kunder er det efter min mening dumt. Du vil miste for mange der hører/ser dit domænenavn XXX.com, men som inden i deres hoved laver det om til XXX.dk.

Derudover kan Du vist også være anonym med et .dk domæne, det kræver at Du får CPR-beskyttelse-noget.

Så personligt ville jeg meget nødigt benytte et .com til markedsføring overfor Danskere. 

Følg mig på youtube under navnet Dimi Hardorff

Fra Trelleborg, Sverige
Tilmeldt 6. Nov 07
Indlæg ialt: 594
Fra  Catapult Skrevet kl. 15:11
Hvor mange stjerner giver du? :

er enig med Dimitri, når man hører et dansk domænenavn vil man automatisk tænke at det er et .dk domæne - så .com kan du reservere (og oversætte) til når forretningen bliver international, og så lige .eu og alle de andre...  :)

Tilmeldt 23. Jan 07
Indlæg ialt: 112
Skrevet kl. 09:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Den der med at være anonym via CPR-beskyttelse har jeg tænkt på, men så jeg jo til at registrere mine domæner som privatperson istedet for som firma :( 

Genvejen til en fantastisk blog

Fra København Ø
Tilmeldt 27. Jan 06
Indlæg ialt: 2158
Fra  DIVE.in Scuba Diving SorteSokker.dk Skrevet kl. 11:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Så vidt jeg ved, kigges der mere på IP end på tld.
Hvis du blot sørger for at placerer webhotellet på en dansk server så bør de blive betragtet som værende lige så dansk som danmark.dk :-)

Jeg driver dykkersitet DIVE.in og freelancer med Bottomline

Tilmeldt 23. Jan 07
Indlæg ialt: 112
Skrevet kl. 10:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Er der egentlig nogen der har registreret firmaets domæner som privatperson? Er der noget problem i at gøre det bortset fra det bliver lidt dyrere pga. moms, etc.

Genvejen til en fantastisk blog

Fra København Ø
Tilmeldt 27. Jan 06
Indlæg ialt: 2158
Fra  DIVE.in Scuba Diving SorteSokker.dk Skrevet kl. 10:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Min egen, fuldstændigt juridisk ubegrundede tanke er, at der ikke er noget galt i det.
Domænet kan være eget af hvem som helst, men der kan jo være andre som har et legitimt krav på det.

Jeg antager lidt, at du vil registrere domænet personligt for at kunne beholde det, selv om dit firma evt. går konkurs (?)
Som sådan også fint nok, men lad os antage at du personligt ejer navnet.com, mens dit firma har registreret Navnet som varemærke. Her vil en kurator, forestiller jeg mig, kunne gå ind og vurderer at firmaet har en større ret til domænet end du har personligt. Ejendomsretten til domænet skifter dog ikke af den simple grund, det er en længere proces, men det kan give bøvl.

En anden ting er, at man som ejer af domænet er ansvarlig for indholdet. Lad os antage at virksomhedens hjemmeside - ved et uheld - er blevet fyldt med tekst der er kopieret fra en konkurrent og pludelig bliver du personligt sagsøgt for krænkelse af ophavsretten. Ved ikke om det vil holde i retten, men det er noget jeg tror du skal holde i tankerne... 

Modsat kan domænet vel lidt sammenlignes med et lagerlokale. Hvis du personligt har et lagerlokale i tilknytning til fx dit hus, og vælger at leje dette lokale ud til dit firma, er der jo intet galt i det. Hvis du ejer domænet og lejer det ud til dit firma, er der vel ligeledes heller ikke noget galt i det. 

Jeg driver dykkersitet DIVE.in og freelancer med Bottomline

Tilmeldt 23. Jan 07
Indlæg ialt: 112
Skrevet kl. 13:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Godt tænkt - det lyder som om jeg godt kan overleve at registrere mine domæner personligt. Tak for hjælpen. 

Genvejen til en fantastisk blog

Tilmeldt 23. Jan 07
Indlæg ialt: 112
Skrevet kl. 08:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Nicolai Lønne:
Modsat kan domænet vel lidt sammenlignes med et lagerlokale. Hvis du personligt har et lagerlokale i tilknytning til fx dit hus, og vælger at leje dette lokale ud til dit firma, er der jo intet galt i det. Hvis du ejer domænet og lejer det ud til dit firma, er der vel ligeledes heller ikke noget galt i det. 
 

Så lige en sidste ting for prins Knud, da jeg er en idiot til skat og lignende kedlige ting.

 - lejeindkomsten fra domænerne tæller vel som personlig indkomst, mens udgiften for mit firma tæller som en almindelig udgift hvor der kan trækkes moms fra etc.?

- er der noget galt i at sætte lejen til fx. 1,-/år?

Tak for hjælpen, Phi 

Genvejen til en fantastisk blog

Tilmeldt 14. Nov 07
Indlæg ialt: 84
Skrevet kl. 14:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Phi.

Det har ingen målbar betydning om du har .dk eller .com  rent søgemaskine teknisk. I hvert fald ikke på Google som er hovedleverandør af søgemaskine trafik.

Selv ikke IP'en bør volde dig nogle problemer (du kan godt være hosted udenlands). Der er muligvis bonus fra visse søgemaskinernes side hvis din ip er i DK, og dit domæne er et .dk domæne, men som sagt er det ikke en afgørende faktor.

Den største betydning er sandsynligvis at din side automatisk bliver klassificeret som dansk ved .dk domæne. Men det kan nemt ordnes på et .com domæne ved at indføre følgende kode mellem <head> og </head> på din hjemmeside:

<meta http-equiv="content-language" content="da">

Mange videregiver bare information de har læst andetsteds, men jeg kan fortælle dig at jeg har betydelig praktisk erfaring indenfor området, og der er ingen mærkbar forskel på .dk og .com rangeringen på Google. 

God weekend! 

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)