Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til input vedrørende valg af revisor

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. Feb 14
Indlæg ialt: 128
Skrevet kl. 23:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle,
Jeg har planer om i nær fremtid at stifte et selskab, der skal købe ejendomme, sætte dem i stand og derefter sælge dem igen.

Jeg vil gerne starte op på den bedst mulige måde, og jeg vil derfor gerne have en revisor ind over.

Jeg overvejer kraftigt at bruge Agera, men hvad skal jeg kigge efter, når jeg vælger en revisor.

Som jeg ser det, så har jeg brug for en, det specifikt har erfaring inde for byggebranchen. Måske erfaring med andre små/mindre udviklere.

Jeg formoder at de fleste (nok alle) mindre selvstændige revisorer har erfaring ifht almindelig drift af virksomheder, men at der kan være nogle specielle ting, man skal have ekstraordinært styr på i mit tilfælde.

Jeg formoder, at alle revisorer endvidere har styr på på, hvordan man bedst muligt trækker (forhåbentligt) overskud ud til sig selv.

Hvordan ville I gribe det an?

Mvh Mikkel

Fra Holme Olstrup
Tilmeldt 2. Dec 13
Indlæg ialt: 101
Skrevet kl. 07:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ville gøre som du selv foreslår og bruge Agere. Beskriv din opgave, og tag en snak med dem der måtte byde på opgaven.

Derfra gå efter din mavefornemmelse, då går det ikke helt galt 😃

God jagt.

Tilmeldt 2. Jul 08
Indlæg ialt: 2813
Skrevet kl. 12:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan ikke komme med noget specielt her men jeg vil bare sige , lad være at sende dine orginale bilag til din revisor. Tag kopi og send og behold de orginale selv.

Læser gang på gang om folk som har sendt alle orginale bilag til revisoren og nu er på røven da revisoren er gået under jorden eller noget i den retning.

Tilmeldt 17. Feb 14
Indlæg ialt: 128
Skrevet kl. 18:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for input af jer begge!

Jeg tror også, at man kommer langt med en solid beskrivelse af opgaven, som revisoren kan tage udgangspunkt i. Han/hun har unægteligt mere erfaring i udfordringerne/mulighederne, end jeg har.
Og så skal den selvfølgelig tages på mavefornemmelsen. Jeg modtager dog stadig alle input med kyshånd!

Jeg skal nok beholde alle bilag. Jeg har tænkt mig, at alle bilag skal digitaliseres. Det giver forhåbentlig ikke nogle problemer. Jeg tror vidst nok, at Dinero ville kunne holde fint styr på det. Jeg har dog ikke kigget på det endnu :)

Tilmeldt 17. Feb 14
Indlæg ialt: 128
Skrevet kl. 10:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg modtager meget gerne flere inputs!

På forhånd tak.

Mvh
Mikkel

Fra Birkerød
Tilmeldt 29. Apr 11
Indlæg ialt: 1202
Skrevet kl. 11:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er ikke umiddelbart de store special lovgivning, i det du forventer at skulle lave kontra hvad der må forventes af en statsautoriseret revisor vil have styr på.
Personligt ville jeg afsøge mit personlige netværk på gode anbefalinger om revisor (godkendt revisor) først og fremmest, da det i høj grad er en tillids sag.

Det primære indspark jeg vil give dig er, at have styr på momsreguleringsforpligtelse og de generelle regler omkring moms ved ombygning og vedligeholdelse på boliger kontra erhverv mv.

Statsautoriseret revisor - København

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)