Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

At finde sin passion

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Holstebro
Tilmeldt 12. Jan 10
Indlæg ialt: 44
Skrevet kl. 15:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej herlige mennesker. 

Jeg har et spørgsmål, som iværksættere formoder jeg at I har fundet jeres passion her i livet og udlever den hver dag, hvorfor er I ellers iværksættere?

Min situation er som følgende: jeg er 26 år snart færdig uddannet som fysioterapeut, men føler stadig ikke har jeg har fundet min passion her i livet. forstå mig ret, jeg synes at det er et super interessent felt, men jeg savner den der følelse af, at det her er det mest spændende felt i verden og at jeg har lyst til at bruge alt min tid på det. 

Jeg har altid været misunderlig på dem der har fundet deres passion, da det må føles så befriende at vide, at det her er jeg skabt til. Her høre jeg hjemme, hvilket for det meste også medføre at folk får opbygge en voldsom masse erfaring/evner på området. 

Jeg har altid HADET middelmådighed og tanken om parcelhus i en forstad har altid været ligmed døden i min verden. Dog finder jeg mig selv være dræbende middelmådighed... Med middelmåde karakter og evner. Jo vist er jeg formand for divs. foreninger og har lavet en del frivilligt arbejde. Vil mene at jeg er ambitiøs, men kun inden for noget jeg rent taktisk tænder på at lave. Hvis jeg finder noget fascinerende/interessent så lærer og husker jeg det lynhurtigt (der er alt for meget kaotisk random viden i mit hoved ;) ). Men hvis jeg ikke finder passionen så dør det hurtigt ud mellem fingerene på mig. 

Derfor vil jeg gerne høre om der er nogle af jer, der har et forslag til hvordan jeg finder min passion? 
Noget af det eneste jeg har fundet frem til indtil videre er, at jeg skal være iværksætter egner mig ikke til, at være uden kontrol oven en situation. Derudover er jeg stærk inden for teoretisk viden og god til at komme op med kreative ideer.

Tilmeldt 24. Jun 15
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 15:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Det lyder alt for velkendt. 

Nu læser jeg stadig på min HHX, men jeg kom det hele lidt i forekøbet. Tog bare springet som iværksætter mens jeg gik på HHX, og det kan man vidst roligt sige var en klog beslutning... ;-)

Fra Los Angeles
Tilmeldt 1. Dec 09
Indlæg ialt: 67
Fra  METAmeta v/ Asger Folmann Skrevet kl. 14:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Rune

Min situation er en helt anden, end din, men jeg kan godt nikke genkendende til de fleste af de tanker du gør dig om middelmådighed.

I en alder af 34 år, har jeg opnået utrolig meget og utrolig lidt.

Jeg har altid haft "ild i hjernen" og fået en ny "genial" (læs: nogle gange, tåbelig) idé hver tredje dag.

Da skæbnen for et par år tid siden strakte sin hånd frem mod mig, tog jeg den.

Det betød, at jeg flyttede til udlandet, hvor jeg nu arbejder målrettet på at realisere nogle udvalgte, projekter.

Og nu nærmer jeg mig pointen: Der er mange felter der er interessante, men i min optik er det en illusion, at man gør "det, man er skabt til".

Ingen er skabt til at gøre noget bestemt. Det handler om at vælge. At træffe valg og stå ved dem. At tage mindst ét skridt i den rigtige retning hver dag. Gør man ikke det, står man stille, og det er jo, hvad du foragter.

Det lyder som om du også har brede interessefelter og har engageret dig i lidt af hvert.

Det lyder også, som om du har taget det første skridt til at bryde med middelmådigheden (eller konformiteten, eller hvad vi nu vil kalde den).

Jeg havde f.eks en gammel drøm om at blive forfatter. Jeg glemte alt om den drøm, men den blev ved med at hjemsøge mig. Det resulterede i, at jeg besluttede, at jeg ville skrive den bog. Jeg nærmer mig slutningen, men der er stadig lang vej igen. Selvom man kan sige, at det er noget, jeg brænder for, så er det langt fra altid morsomt at skrive. De fleste dage er dræbende. Nogle er acceptable. Nogle ganske få er virkeligt gode. Men jeg fortsætter, fordi jeg har besluttet at gøre det. Bag enhver beslutning om at springe ud i noget (et selvstændigt erhvervsprojekt, f.eks) gemmer sig en beslutning, en vilje og en selvdisciplin. Ellers bliver det ikke til noget. Man kan sige, at mit ønske om at skrive er tredelt: Jeg vil gerne skrive, men gider ikke altid. Jeg vil også gerne tjene penge på bogen. Jeg vil også gerne have den bedrift bag mig, at kunne sige: Jeg har sgu´ skrevet en bog. Det er tre forskellige motivationskilder, som handler om den samme ting.

Nu handler dit indlæg jo ikke om at skrive, men om at skabe en ændring: Om at blive iværksætter. Alligevel har jeg det på samme måde, som du, med henblik på mine forretningsprojekter. Du kan ikke vente på at få en åbenbaring: Ah, det var det her, som det "var meningen", at jeg skulle arbejde med.". Den kommer ikke. Du vælger at gennemføre et projekt, der ligger uden for de rammer, der er opstillet (:konformiteten) og så gennemfører du det. Når du har gjort det (ellers mens du gør det) vil du opleve den befriende følelse af frihed, som du efterlyser. Den gemmer sig ikke i noget eksternt, men i noget indre, - som du tydeligvis allerede flirter med mentalt.

Jeg ønsker dig held og lykke!

Min nye bog: https://www.amazon.com/Spiritual-Capitalism-three-doctrines-money-ebook/dp/B07LB76DPD/ref=sr_1_4?ie=UTF8&qid=1544845832&sr=8-4&keywords=spiritual+capitalism

Fra Aarhus C
Tilmeldt 11. Aug 08
Indlæg ialt: 105
Fra  erikback.com Skrevet kl. 07:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 2,0 stjerner givet af 1 person

Hej Rune

Jeg har lige skrevet et indlæg på min blog der bla. handler om passionen. http://erikback.com/binde-dig-succes/ Jeg har skrevet flere lignende indlæg, du er velkommen til at se om det evt. kan hjælpe dig lidt på vej: http://erikback.com/blog/ 

At finde sin passion er kernen i succes.

Mvh. Erik Back, ekspert i blogging. Hjælper med content, mailinglister og personlig branding

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 09:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg har en lidt anden tilgang til det end de fleste. Jeg adskiller min passion og min profession.

Jeg arbejder med det jeg er rigtig god til, og med noget hvor jeg føler jeg kan kan gøre en forskel. Det giver mig mulighed for at udviklet software som bruges af nogle af de største virksomheder i verdenen. Det giver mig en rigtig stor tilfredsstillelse, og daglig glæde i mit arbejde. Jeg kunne slet ikke forestille mig at lave noget som helst andet. Men som nævnt har jeg valgt dette område baseret på evner og ikke passion.

Min passion er biler og at køre stærkt. Jeg har kørt masser af road rallies, kørt mange km på bane i eksotiske biler etc. Som stor Jan Magnussen fan (gennem mange år) har jeg endda valgt køre i en gul Corvette som min daglige bil, efter at have set ham sejre i netop den bil på Le Mans og ALMS. Men uanset hvor stor min passion for at køre race er, rækker mine evner bare ikke til at gøre det til min levevej. Jeg er hurtig, men ikke Jan Magnussen-hurtig, og bliver det heller aldrig.

Kunder køber som regel ikke passion, de køber kompetencer, eller hvad der skaber værdi for dem.

Mvh Carsten

Tilmeldt 13. Jul 15
Indlæg ialt: 39
Skrevet kl. 08:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Rune,

Rigtig spændende bold du kaster op i luften! 

Jeg 100% nikke genkendende til det du skriver. Måske ikke så meget det med middelmådighed, men mere det her med at lave det man brænder for og vil brug alt sin tid på!

Jeg er i den situation, at jeg de seneste 2½ år har haft fuldtidsjob efter min afslutning på kandidaten (er 27). Ved siden af jobbet og studierne har jeg langsomt men sikkert startet en lille virksomhed op, som laver det jeg 100% brænder for. Ja faktisk ser min dag typisk sådan ud, at jeg kommer hjem fra arbejde, så hopper jeg ind og bruger 3-4 timer på virksomheden eller hvor meget tid jeg nu lige kan slippe af med, også selvom jeg lige er kommet hjem fra en 8-9 timers arbejdsdag!

Det som jeg går og tumler med er at turde tage springet. At droppe det faste job og bare gå 100% ind i det man brænder for også selvom det betyder at den faste løn forsvinder i sammen ombæring. For der er jo regninger der skal betales og lån der skal afdrages på - hvordan skal det lige hænge sammen hvis jeg dropper jobbet. Måske er der ligefrem selvisk bare at lave det man har lyst til og ikke tænke "logisk" og sikre en fast indtægt....

Det er nok ikke helt det du tumler med, du er nok et skridt længere tilbage. Men hvad nu hvis du finder din passion, er du så klar til at tage springet, krydse fingrene og bare kæmpe for at indhente en acceptabel indkomst så dit liv stadig kan finansieres? ;-)

Jeg har ikke taget springet endnu, men tænker meget på at gøre det - men er lidt en tøsedreng og en tryghedsnarkoman, så det holder mig desværre tilbage :-(

Min hjemmeside, hvor man kan finde a-kasse priser

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)