Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kære Amino - er det ikke snart tid til en opdatering?

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 8. Jul 05
Indlæg ialt: 1746
Skrevet kl. 00:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er fuldstændig enig med dig i, at indholdet skal med, før man får de mellemstore virksomheder med.

Men der skal også noget 'udstråling'/branding-kald det hvad du vil - og der skal være nogle funktionaliteter, der fungerer. Jeg har f.eks. ikke kunne finde ud af at lave et citat af dit indlæg, på trods af, at det er dét jeg svarer på..

Det er simpelthen for slapt.

Og hvis man vil have nogle 'seriøse' mennesker med ombord, så skal tingene strukturreres anderledes - og tingene skal simpelthen bare fungere! Målet er, at alle får en rigtig god oplevelse og bliver klogere - i en rigtig Amino-ånd - men der er mange ting i vejen pt.

(F.eks. er Aminos logo et lævn fra Thorborgs næsten væmmelige kærlighed til skrifttypen ComicSans - det børe helt klart gøres skarpere!)

Undskyld.

Kh David
-

Grafisk design & produktudvikling: www.davidchristensen.dk

Fra Aarhus
Tilmeldt 9. Dec 13
Indlæg ialt: 150
Fra  ADONE Skrevet kl. 00:03
Hvor mange stjerner giver du? :

David du virker som en af de rareste fyre jeg har set herinde længe, du virker også som en af de mere kreative typer! 

Men du er altså helt blæst når de kommer til dine kommentarer omkring amino; du har simpelthen ikke forstand på hvad du snakker om :) 

Amino er tydeligvis et meget dybt projekt, og der er mange dybe overvejelser der ligger til bunds for stort set alt du ser i den daglige drift... det er næppe Martin selv der sidder og udvikler amino men et super dygtigt team... Dine overvejelser virker derimod meget overfladiske! Nok fordi det kræver stor indsigt i nogle meget specifikke emner at kunne gennemskue alle de reflektioner amino tydeligvis indeholde!

Et projekt som amino bør koste MANGE millioner at udvikle til den standard det er i nu; så dine overvejelser om at det ikke rigtigt bør koste noget, er igen en amatør afspejling af alle de ting du ikke formår at se siden indeholder !  

Du er velkommen til at lave og organisere et konkurrende iværksætter community - jeg stiller gerne op med noget grafisk assistance; men Amino er altså den største, uden noget sidestykke i danmark - og det er der en årsag til! 

Når jeg støder på din type (som er ekstremt spændende, og kan skabe ekstremt spændende indput, men som skal tøjres for ikke at køre et projekt i stykker; Så plejer jeg at give dem indsigt i følgende citat fra en af verdens dygtigste nu levende designere Johnatan Ive (det er ham der står bag alt Apples success).: 

"Different' and 'new' is relatively easy. Doing something that's genuinely better is very hard."

Her er et andet af mine favoritter, det er fra den IMO ypperste design guru i hele verdens historien Dieter Rams: 

"Good design: Is long-lasting - It avoids being fashionable and therefore never appears antiquated. Unlike fashionable design, it lasts many years – even in today's throwaway society."

Mvh
Dennis O. Madsen
Konsulent ADONE.DK

Vi er ADONE et bureau på Store Torv i Aarhus.
ADONE.DK 

Tilmeldt 8. Feb 14
Indlæg ialt: 380
Fra  Opsvinget.dk Skrevet kl. 00:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Synes det er bedre, at Amino finder nogle dedikeret folk og betale dem for at debattere på Amino nogle timer om ugen, for at gøre niveauet endnu højere.

Find din elevplads på Opsvinget.dk - Her er alle elevpladser samlet et sted.

Tilmeldt 26. Sep 14
Indlæg ialt: 330
Skrevet kl. 00:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Måske vil det også hjælpe på Amino, hvis folk rent faktisk læser det som andre skriver:

1) Der blev skrevet 600.000 om måneden og ikke om dagen ;-)

2) Han hedder ikke Fashion killer - men Fashion Seller :-)

Indhold er langt vigtigere end design. Man er her vel for at søge viden, og ikke at det er lækkert design.

Så hvis man endelig skulle ændre noget, så skulle det være indholdet fordi mange spørger om det samme, selvom man kan søge på det hvis man gad og bruge lidt tid. Man burde også gøre noget ved indlæg som "Jeg vil starte en webshop, men ved ikke hvad jeg vil sælge" og man burde gøre noget ved indlæg som "jeg følger lige med her" eller "har sendt dig en PB" og endelig burde man gøre noget ved overdramatiske/intetsigende overskrifter.

Så kan jeg sagtens holde ud at kigge på Amino's logo :-)

Fra Aarhus
Tilmeldt 9. Dec 13
Indlæg ialt: 150
Fra  ADONE Skrevet kl. 00:18
Hvor mange stjerner giver du? :

opsvinget.dk:

Synes det er bedre, at Amino finder nogle dedikeret folk og betale dem for at debattere på Amino nogle timer om ugen, for at gøre niveauet endnu højere.



Det handler jo om målgruppen. 
Målgruppen herinde er iværksættere, ikke store etablerede virksomheder! 

Det er flot Martin holder fast i udgangspunktet og bliver ved med konstant at forsøge at forbedre det syntes jeg, frem for at lade sig forføre af enhver ny og fræk ide! 

Motivationen er selvfølgelig også at alle produkterne (dinero osv) indgår i samme synergi ... det er virkelig imponerende tænkt rent foretningsmæssigt! 

Forumet virker overordnet set virkelig gennemtænkt, bæredygtigt (med det mener jeg langtids holdbart), og det matcher formålet perfekt! 

Investeringerne er meget bedre givet ud som de prioriteres lige nu, end hvis de bliver brugt rent på ny dekoration hele tiden ... 
Men self kunne man godt gøre selve designet bedre ... men man bør bare være opmærksom på at der er ekstremt mange overvejelser der skal tages stilling til så! 

Det er forskellen på dybt, solidt, bæredygtigt design, og så smart kreativt design .. 

Mvh
Dennis O. Madsen
Konsulent ADONE.DK

Vi er ADONE et bureau på Store Torv i Aarhus.
ADONE.DK 

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 00:21
Hvor mange stjerner giver du? :

davidchristensen:

Jeg er fuldstændig enig med dig i, at indholdet skal med, før man får de mellemstore virksomheder med.

Det er meget svære at få dem med, end du lige tror... Desuden findes der både G+, Facebook, Marketers.dk mm, hvor en masse mennesker er samlet omkring selv samme emner...

Så Amino er nok på det stadie, som tiden og pengene tillader...

davidchristensen:

Men der skal også noget 'udstråling'/branding-kald det hvad du vil - og der skal være nogle funktionaliteter, der fungerer. Jeg har f.eks. ikke kunne finde ud af at lave et citat af dit indlæg, på trods af, at det er dét jeg svarer på..

Det er simpelthen for slapt.

Øhhh så skal du vist have pudset glasøjet, for der står CITER lige under den tekst, som du kan citere, når du besvare et indlæg... Ligesom ved ALLE andre forums ;)

davidchristensen:

Og hvis man vil have nogle 'seriøse' mennesker med ombord, så skal tingene strukturreres anderledes - og tingene skal simpelthen bare fungere! Målet er, at alle får en rigtig god oplevelse og bliver klogere - i en rigtig Amino-ånd - men der er mange ting i vejen pt.

(F.eks. er Aminos logo et lævn fra Thorborgs næsten væmmelige kærlighed til skrifttypen ComicSans - det børe helt klart gøres skarpere!)

Undskyld.

Hvorfor laver du ik bare selv sådan et forum, det lyder mega let, når du beskriver det... Et forum er drevet af brugerne, og hvis brugerne ingen spørgsmål har, eller ingen indlæg skriver, så bliver et forum altså en smule dødt...

Og serious hvordan kan du hænge dig så meget i et fucking logo... Som om det overhovedet har nogen funktion eller indflydelse på hele konceptet...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 00:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

PS er det her ikke emne nummer 2-3-4-5-6 om samme emne? Jeg mener at kunne huske, at du har lavet samme indlæg tidligere, hvor Thorborg og co også svarede... Eller husker jeg forkert?

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra Aarhus
Tilmeldt 9. Dec 13
Indlæg ialt: 150
Fra  ADONE Skrevet kl. 00:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Et hurtigt citat mere man som en designer bør kende konceptet af: 

“I’ve been amazed at how often those outside the discipline of design assume that what designers do is decoration—likely because so much bad design simply 
is decoration. Good design isn’t. Good design is problem solving.” – The Art & Science of Web Design by Jeffrey Veen

I japansk design teori kalder man det Kanso (簡素) 
"Simplicity or elimination of clutter. Things are expressed in a plain, simple, natural manner. Reminds us to think not in terms of decoration but in terms of clarity, a kind of clarity that may be achieved through omission or exclusion of the non-essential."

Mvh
Dennis O. Madsen
Konsulent ADONE.DK

Vi er ADONE et bureau på Store Torv i Aarhus.
ADONE.DK 

Fra København
Tilmeldt 8. Jul 05
Indlæg ialt: 1746
Skrevet kl. 04:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle

Jeg er rigtig glad for jeres meninger om min mening.

Jeg er er særdeles glad for Dennis O. Madsen 's indlæg. Han har enmlig fået fat på noget.

Men sagen er, at ÆSTETIK også har en ting at sige. Hvis Amino bliver ved med at være så rodet og udeffenineret, som det er nu, så ender det som noget rodet og udeffineret noget.

Jeg gør af hele mit hjerte noget rigtigt smukt, når jeg tænker på, at Amino kan blive et smukkere sted. Jeg har - i al beskedenhed - læst næsten 5 år på Kunstakademiets Designskole (jeg er ved at lave min afgang) - og det handler om 'affordance'!

Det er et ret indviklet begreb, men handler i store træk om, at en ting skal kunne, hvad den umiddelbart giver sig ud for.

Man kan læse mange ting ind i dette - men sagen er, at Amino skal kunne passe til en masse, som har gang i deres virksomhed.

Der er for mange (hej, jeg er en bøv, vil I hjælpe mig med med min bøvet ting)

Der skal jo også være plads til bøv'er - men der skal være rigtig meget plads til 'rigtige' iværksættere. Og de mangler.

Misforstå mig ikke - jeg synes nemlig rigtig godt om Amino - men jeg synes også, at fraværet af at gøre tingene bedre, er fraværet af, at folkene bag Amino kan tjene lidt mere. Men måske de netop har det fint - og al udvikling er stoppet.

Kh David
-

Grafisk design & produktudvikling: www.davidchristensen.dk

Fra København
Tilmeldt 26. Jun 15
Indlæg ialt: 35
Fra  Freelance Office & IT Assistent Skrevet kl. 07:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har en iPhone og jeg synes at telefonen har en smuk og meget brugervendlige design men helt ærligt jeg er snart træt af indholdet og overvejer at købe en anden mærke fx Windows Phone, næste gang jeg skal have en ny telefon, der kan sikkert det sammen men i det mindst kan der spille sammen med mine andre windowsprodukter og jeg har fuld kontrol over hvilke apps jeg vil have (på iPhone har jeg gemt over 20 fastlåste apps, der ikke lige kan slettes, af vejen i en mappe som jeg kalder for "rodemappe")

Desgin er ikke altafgørende. Indholdet er også lige så vigtigt, hvilke er grunden til at Apple snart mister mig som kunder, og det sammen gælder også her på Amino. Jeg er ny herind og er også en iværksætter. Grundet til at jeg ikke har skrevet så meget, fordi alle de spørgsmål jeg må have har jeg fundet igennem søgefunktionen.

Jeg bruger også Adblock Plus, så jeg måtte også bruge tiden på at finde ud af hvordan jeg skulle sende en PM til en bruger her på Amino. Det er irriterende og jeg ønsker at Amino også gør noget ved det.

Dog er jeg også ret træt af indlægene som beskrevet i følgende citat. Der stjæler for meget fokus fra det hvad Amino kan tilbyde - et godt debatforum for iværksætter.

Marwe:
Så hvis man endelig skulle ændre noget, så skulle det være indholdet fordi mange spørger om det samme, selvom man kan søge på det hvis man gad og bruge lidt tid. Man burde også gøre noget ved indlæg som "Jeg vil starte en webshop, men ved ikke hvad jeg vil sælge" og man burde gøre noget ved indlæg som "jeg følger lige med her" eller "har sendt dig en PB" og endelig burde man gøre noget ved overdramatiske/intetsigende overskrifter.

Men helt ærligt så er brugervenligheden heller ikke særlig god. Jeg har brugt tiden på at finde ud af hvordan jeg skulle svare på en indlæg og citere en anden for der stod ikke lysende klart for mig hvordan man gør det.

Jeg vil henvende mig til en anden forum, hvor svarfunktioner og ligende er meget indlysende: Random tråd fra Alternatehistory.com

I top og bunden er der en funktion hvor man kan posten en indlæg i en tråd. I hver enkel indlæg er der yderlige en funktion hvor man kan citere en indlæg. Dét kalder jeg for indlysende funktioner! Det savner jeg ved Amino

Yderlige vil jeg også gerne have en mulighed for at kunne bruge funktionen "preview post", som jeg ligeledes savner.

Alle de funktioner jeg nævnte og savner er meget normalt i en phpBB baseret forum som f.eks. Alternatehistory.com så jeg forstod ikke hvorfor disse funktioner ikke allerede er der. phpBB er meget brugervenlig så jeg vil klart opfordret at kigge på det.

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)