Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jeg har svært ved at synes om mit eget smukke/enkle design

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 8. Jul 05
Indlæg ialt: 1746
Skrevet kl. 22:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Aminoer

Jeg er så åndsvagt usikker på min egen hjemmeside, på trods af, at jeg ellers laver smukke og stilrene hjemmesider til andre.

Må jeg høre hvad I synes - er det kedeligt, mangler der noget eller hvad?..

www.davidchristensen.dk

Kom endelig med ris og ros og ting :)

Kh David
-

Grafisk design & produktudvikling: www.davidchristensen.dk

Tilmeldt 15. May 12
Indlæg ialt: 2490
Skrevet kl. 23:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg synes den er fin. Ren og overskuelig, informativ og enkel.

Fra Aarhus
Tilmeldt 9. Dec 13
Indlæg ialt: 150
Fra  ADONE Skrevet kl. 01:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det er altid svært med ens eget... :-) 

Jeg vil sige det er klart du ved meget om design, og er en spændende person! 
Og din hjemmeside har mange smukke og gode elementer... 

Men overordnet syntes jeg ikke den spiller endnu (jeg tror den kan komme til det). 

Det forholdsvis enkle syntes jeg er sidens største fordel... 

Først og fremmest så er det for vagt hvad siden er, og hvad ideen med den er! 
Det skal man kunne se med det samme man klikker ind! 

Jeg syntes ikke det fungere med at bruge slideren til det du gør (altså til at vise cases). 

Dit designforlag til højtaler matcher designet i toppen, det gør nordisk råd grafikken også: men de andre billeder gør ikke. (det er irriterende de bare køre uden man kan pause eller skifte) - Det er muligvis blot noget billed teknisk (det vil min partner kunne svare på når jeg ser ham næste gang - han holder ferie lige nu!)

Mange steder er teksten for ulæselig i forhold til den tekstur den er placeret på. 

Der er mange steder hvor man kan trykke på tekster osv for at læse mere; men det fremgår ikke af grafikken det ligner statisk indlejrede tekster. Det er synd for det linker faktisk ind til noget af dit bedste indhold (feks teksterne om design processer osv). 

Det samme gør sig gældende med feks portfolio billederne, det er dårligt lavet med "se mere";
Bortset fra det fungere portfoliotet fedt, og der ser de flade billeder godt ud! 

Din profil er spændende! 

Teksterne er for vage, og fortæller ikke rigtigt så meget ... 

Når jeg trækker vinduet mindre så den slår over i den reponsive menu, viser det tema du har bygget siden på (enfold) en indkøbs kurv - så der er nogle tekniske ting overall der ikke spiller. 

Måden de flade billeder vises frem på fungere ikke godt. 

Tilgengæld fortæller siden mig du er en spændende kreativ type! 

Håber ikke du tager det som en for hård slagtning; syntes egentligt du er godt på vej, og har klaret den bedre end de fleste... 

Det er tydeligt det ikke er UX der er dit speciale (det er helt fint), og at du er hård i industielt design (det er super cool) ... 

Håber du kan bruge feedbacken til noget og tager den positivt! 
Beklager den blev klappet af hurtigt her sent på natten :)

Mvh
Dennis O. Madsen
Konsulent ADONE.DK

Vi er ADONE et bureau på Store Torv i Aarhus.
ADONE.DK 

Fra København
Tilmeldt 25. Jun 15
Indlæg ialt: 35
Fra  Freelance Office & IT Assistent Skrevet kl. 07:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan godt lide at sidde og surfer med min smartphone især hvis jeg sidder i et eller andet venteværelse - så mobilesite er fremtiden. Positivt at se du også har tænkt i det retning

Dog er der lige en par kritisabel mangel.

Nede i bunden af mobile site fylder din kontaktinformationer, links til sociale medier og det dus i 1½ iPhone 5S skærmstørrelse. Der vil være en god ide at fjerne en del af mellemrummer så jeg har både din adresse, kontaktoplysning, detajler, social og copyright @ davidchristiansen i én og sammen side på min iPhone.

Den anden er når jeg trykker på menuen, i mobilesite, så dukker der en stor og grim kryds. Krydset henviser mig til http://davidchristensen.dk/profil/#

Det må være noget galt med din koderi, for krydset skal selvfølgelig ikke være der Smile

I mobile site igen, til venstre for menuen, er der en indkøbsvogn og så vidt jeg kan se så er der ingen muligheder for at tilføje ordre i kurvet. Hvorfor du har sættet kurvet der når du ikke har en webshop ved jeg ikke men som en mulige kunder vil der forvirret mig over at du har et indkøbskruv. Så jeg vil råde at fjerne indkøbsvognet. Du har heller ikke kurvet i din normale side så jeg går ud fra at det er en fejl.

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 07:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg synes den ligner en standart template fra Themeforest.

Jeg ville se på load tiden og designet på dine undersider.

Fra København
Tilmeldt 25. Feb 09
Indlæg ialt: 175
Fra  BitMasch Skrevet kl. 08:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Softwareudvikler med speciale indenfor skalerbare webløsninger. PHP, MySQL, Puppet, Python, Apache, nginx, HTML5, m.m.
http://bitmasch.com/

Fra Aarhus
Tilmeldt 9. Dec 13
Indlæg ialt: 150
Fra  ADONE Skrevet kl. 14:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Remy:

Jeg synes den ligner en standart template fra Themeforest.

Jeg ville se på load tiden og designet på dine undersider.



Teamerne fra themeforest er ikke som sådan standard, faktisk vil jeg sige det er det direkte modsatte: Det er en blandet landhandel fra alle mulige forskellige der laver temaer; der findes mange amatører derinde, men også nogle ret solide udvikler teams - jeg har selv lavet et par teamer sammen med en anden designer der ligger derinde... 

Men du har ret i hans tema er det der hedder "Enfold" fra Themeforest! 
Det et flot nok tema, men i har ret i det er elendigt kodet - og det virker heller ikke til at være sat rigtigt op ... :-) 

Jeg tror Davids problem er at han grundliggende ved meget om design genrelt;
Men at han ikke er UX designer, og ikke har stor erfaring med web udvikling. 

Generelt design viden holder også i UX design, men der er langt fra industrielt design til UX design; UX design kræver kæmpe stor teknik + bruger indsigt! 

Mvh
Dennis O. Madsen
Konsulent ADONE.DK

Vi er ADONE et bureau på Store Torv i Aarhus.
ADONE.DK 

Fra København
Tilmeldt 8. Jul 05
Indlæg ialt: 1746
Skrevet kl. 21:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej allesammen

Undskyld mit sene respons, men jeg havde lige en 'off-line'-dag - og så har der været lidt serveropdateriner her på Amino.

Jeg er lidt ked af at høre, at jeg ikke er en UX (eller UI - jeg kender ikke helt forskellen) -designer, da jeg synes rigtigt godt om at gøre mig umage mht. at lave hjemmesider, som folk synes særdeles godt om. Det er ihvertfald min ambition at lave/designe noget udover det sædvanlige. Jeg har så valgt, mht. min egen hjemmeside, at forsøge at holde tingene på et nærmest minimum. Jeg ville prøve at se hvor lidt det kræver, at skabe noget smukt. Og det er dét jeg er meget i tvivl om.

Mht. loadetider, så har jeg netop installeret et plugin (W3Cache), som burde hjælpe på det. Jeg kan godt se, at hvis man laver en test, så kommer min side helt op på 7 sekunder - men jeg oplever det helt ærligt ikke sådan. Jeg ser mere rapporten som, at det måske er min webhosting, som er langsom.

Jeg bruger et tema, som faktisk er mere et 'frameset', som hedder 'Enfold'. Det er dejligt intuitivt at bruge, da det har indbygget en layout-editor med mange muligheder indbygget. Det er superdejligt at arbejde med som designer - og mine kunder har nemt ved at rette i deres hjemmeside efterfølgende. Om det er godt kodet, har jeg svært ved at vide noget om. Det virker ihvertfald rigtigt godt.

Som sagt er jeg lidt ked af at mine webdesign-kompetencer bliver nedtalt lidt - men, Dennis - jeg har kigget lidt på jeres firmas hjemmeside - og det trænger måske lidt til en kærlig designers hånd (svært at forklare helt præcis hvorfor) - men hvis du har mod på det, så synes jeg det kunne være rigtigt spændende at arbejde sammen med dig på et projekt. Vi kan jo starte et sted og lære hinanden at kende og måske forhåbentlig lave noget smukt sammen :)

Kh David
-

Grafisk design & produktudvikling: www.davidchristensen.dk

Fra København
Tilmeldt 8. Jul 05
Indlæg ialt: 1746
Skrevet kl. 21:24
Hvor mange stjerner giver du? :

..nåjo, så er der dét med den indkøbskurv.

Det er fordi jeg har lavet en lille test-shop, så jeg kunne lære at opsætte woocommerce.

Shoppen kan ses på www.davidchristensen.dk/shop

Men det er jo ikke meningen, at man skal kunne se indkøbskurven før man har har puttet noget i den. Det må jeg lige finde ud af..

Kh D.
-

Grafisk design & produktudvikling: www.davidchristensen.dk

Fra København
Tilmeldt 29. Apr 11
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 22:02
Hvor mange stjerner giver du? :

flot design og rigtig fint med det stilrene. Synes dog at noget af teksten er for ulæselig og for lille, blandt andet menu foroven. Derudover skinner det heller ikke med det samme igennem hvad siden vil. Men synes den ser godt ud og helt klart på vej

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)