Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Att: Martin Thorborg

Side 1 ud af 11 (105 indlæg)
Fra Østerbro
Tilmeldt 28. Dec 05
Indlæg ialt: 208
Skrevet kl. 21:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey Martin, jeg har lige købt din bog "Iværksætter til jeg dør" og tillykke med den, helt klart en bog der SKAL læses. Det giver mig selvfølgelig mod på mere og har derefter skyndt mig at downloade din light version af E-Pusher da jeg snart skal opstarte en Webshop. Til min forbavsning opdager jeg at den fulde bog koster næsten 2000 kr!!! Kunne du være sød og give mig en grund til at den ligger i den ende.

 Jeg vil da give denne kvinde ret :

http://bizzen.blogs.business.dk/2007/12/02/martin-thorborg-tjener-stort-pa-e-bl%c3%a6k/

 

Vh

IK

 

 

 

Blogger & Tekstforfatter

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Begge bøger du omtaler er ganske enkelt helt fantastiske. Især E-pusher er absolut er must-have hvis man bare mener det en smule seriøst Smile

Prisen er intet ift. hvad du får igen af guldkorn, gode og dårlige erfaringer som forfatteren har gjort sig, selv en pro shopdesigner som jeg fik lige et par gode råd, selvom jeg troede jeg viste det hele Angel

 

 

Tilmeldt 31. Dec 06
Indlæg ialt: 384
Skrevet kl. 22:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Lige et indspark fra mig uden at forholde mig til hvorvidt prisen er høj eller lav.

Jeg synes Dorte Toft (artiklen...) forholder sig ufattelig kritisk og snobbet til at Thorborg vælger at udgive sin bog i e-form istedet for på papir - man skulle næsten tro hun havde aktier i forlaget som har givet tilbud på udgivelsen.

Hvis Thorborg havde tjent 1 mio på sin bog i papir-form havde Dorte Toft sansynligvis syntes det var ok - utroligt hun kan leve i denne digitale tidsalder med blogs og e-bøger...

/Per B. Lauridsen

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12288
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 22:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej IK

Tak for ros af Anders og min bog, det er jeg glad for :-)
Du spørger hvorfor E-pusher koster det den gør og svaret er lige til. Jeg syntes bogen er det værd og dertil er folk er villige til at betale prisen.
Hvis du har en e-butik, så er der en god chance for at du har mindre erfaring med at optimere den end mig, det er nemlig de færreste der har 12 års erfaring med netop det. Det betyder at jeg kan lære dig at tjene flere penge og det er vel penge værd ikke?
Var der flere der havde skrevet lignende bøger, så ville konkurrencen værre større og det havde sikkert tvunget mig til at sænke prisen, men da det ikke er tilfældet, så er prisen fin.

Sluttelig, så vil jeg anbefale dig at læse light-versionen og følge mine råd. Kan du ikke tjene den fulde bog hjem på et par uger, så er du enten dygtigere end mig, eller også er du uden for pædagogisk rækkevidde og i begge tilfælde skal du lade være med at købe den.

Kan du have en fantastisk uge.

Dbh Martin

Fra Østerbro
Tilmeldt 28. Dec 05
Indlæg ialt: 208
Skrevet kl. 22:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Uden for pædagogisk rækkevidde har jeg sgu altid været.

Jeg ville stadig mene, at med en pris på 999,- ville du kunne sælge dobbelt så mange bøger. 700 styks?? det er da ikke voldsomt. Nu ved jeg ikke hvor mange nye webshops der kommer om måneden, men jeg er ret sikker på at halvdelen af nyetableret webshops som vil købe din bog falder fra pga prisen. Jeg gjorde da ihvertfald.

Eller bliver den sat ned efter jul ;-)

Men ok, hvis din målgruppe er de størrer etableret virksomheder som skal have deres webshop "ommøbleret" og pudset af, er det vel perfekt, dog ville jeg stadig mene at du kunne doble din omsætning ved at ramme en bredere målgruppe og især få fat i de nystartet og "den enlige mor der drømmer om at arbejde hjemmefra" med, hvis du nedsætter prisen.

 Især hvis 10.000 har downloaded din Light version!! Alt andet lige er det vel en "teaser" til at købe den fulde version. Under 10% er sprunget videre til den fulde version.

Det kan godt være fordoblet omsætning giver samme indtjening, men din filosofi om at "tale iværksætternes sprog" og vil have flere igang, stemmer ikke overens med den pris.

Misforstå mig nu ikke, jeg er en rar mand der syntes du gør en kanon stykke arbejde.

 

 

Vh

IK 

 

 

 

 

Blogger & Tekstforfatter

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 22:29
Hvor mange stjerner giver du? :

> Jeg synes Dorte Toft (artiklen...) forholder sig ufattelig kritisk og snobbet til

Det var nu mere denne kommentar der slog mig: "Den ligger altså i ”konsulentklassen” – i den verden, hvor chefer rask væk betaler 1.000-1.700 kroner i timen for at blive vejledt af en konsulent." Sorry, men jeg kunne sgu ikke lade være med at grine. Hun er vist ikke lige up-to-date med hvad gode konsulenter koster. Det er i hvert fald mange år siden jeg tog SÅ lave priser, og jeg er langt fra den dyreste i konsulentverden

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 22:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel deMib Svendsen:

> Jeg synes Dorte Toft (artiklen...) forholder sig ufattelig kritisk og snobbet til

Det var nu mere denne kommentar der slog mig: "Den ligger altså i ”konsulentklassen” – i den verden, hvor chefer rask væk betaler 1.000-1.700 kroner i timen for at blive vejledt af en konsulent." Sorry, men jeg kunne sgu ikke lade være med at grine. Hun er vist ikke lige up-to-date med hvad gode konsulenter koster. Det er i hvert fald mange år siden jeg tog SÅ lave priser, og jeg er langt fra den dyreste i konsulentverden

 

Man får ihvertfald ikke meget konsulentbistand til ens shop for de 1500+moms.. 

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Tilmeldt 31. Dec 06
Indlæg ialt: 384
Skrevet kl. 22:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Den der har grisen, bestemmer prisen.. ;-)

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12288
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 22:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Idé Kongen:

Uden for pædagogisk rækkevidde har jeg sgu altid været.

Jeg ville stadig mene, at med en pris på 999,- ville du kunne sælge dobbelt så mange bøger. 700 styks?? det er da ikke voldsomt. Nu ved jeg ikke hvor mange nye webshops der kommer om måneden, men jeg er ret sikker på at halvdelen af nyetableret webshops som vil købe din bog falder fra pga prisen. Jeg gjorde da ihvertfald.

Eller bliver den sat ned efter jul ;-)

Men ok, hvis din målgruppe er de størrer etableret virksomheder som skal have deres webshop "ommøbleret" og pudset af, er det vel perfekt, dog ville jeg stadig mene at du kunne doble din omsætning ved at ramme en bredere målgruppe og især få fat i de nystartet og "den enlige mor der drømmer om at arbejde hjemmefra" med, hvis du nedsætter prisen.

 Især hvis 10.000 har downloaded din Light version!! Alt andet lige er det vel en "teaser" til at købe den fulde version. Under 10% er sprunget videre til den fulde version.

Det kan godt være fordoblet omsætning giver samme indtjening, men din filosofi om at "tale iværksætternes sprog" og vil have flere igang, stemmer ikke overens med den pris.

Misforstå mig nu ikke, jeg er en rar mand der syntes du gør en kanon stykke arbejde.

Vh

IK 



Jeg tog det bestemt ikke som kritik, så no hard feelings :-)
E-pusher er ikke tænkt som bistand til iværksættere, der føler jeg et eller andet sted at jeg bidrager lidt til festen i forvejen. E-pusher er lavet fordi jeg syntes det var et sjovt projekt og dertil håbede jeg at score kassen på det og begge dele er så rigeligt opfyldt. Om jeg kan sælge det dobbelte ved at sætte prisen lidt ned tror jeg ikke, havde jeg ment det, så havde prisen været lavere.
Grunden til at jeg mener at prisen er rigtig er, at konverteringen er tæt på 10 % (Jeg har solgt næsten 900 stk.) og det finder jeg fint. Det er væsentligt mere end jeg havde håbet på og jeg tror ikke du finder mange andre projekter der gør det meget bedre. SPAMfighter konverterer ca. 5 % fra gratis til betalende, men bevares, jeg har ikke prøvet at sælge den billigere, så hvem ved?

Mht. om den bliver sat ned efter jul, så må jeg skuffe dig. Bogen sælger fint og det forventer jeg fortsætter efter jul.

Dbh Martin

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 22:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Ved I hvad forklaringen på prisen er på ny-jysk?

 

WYPIWYG!

What You Pay Is What You Get

Og den bog er LANGT mere værd for 99 ud af 100 shopejere end det, Martin tager for den.

Ja - det synes som om de nævnte konsulentpriser er fra midt 90'erne... Men det er de måske også Wink

Side 1 ud af 11 (105 indlæg)