Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Oprindelsesland

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra Næstved
Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 124
Fra  OMEGA SUPPORT Skrevet kl. 10:20
Hvor mange stjerner giver du? :

hej

jeg har en kunde, der importere fra Kina.

En del af varerne forarbejdes ikke i Danmark, men sælges videre i det meste af verden.

Fra SKAT har jeg fået oplyst, at oprindelsesland er Kina på de varer, der ikke forarbejdes.

1) Skal der oplyses oprindelsesland til kunder i Danmark?

2) Skal der oplyses oprindelsesland i kunder i EU?

3) Skal der oplyses oprindelsesland til kunder uden for EU?

4) Kan man søge om importtold retur på de varer, der er importeret fra Kina og leveret uden for EU? Hvis ja hvordan gør man så det?

5) Hvad sker der fx straffemæssigt hvis man oplyser forkert eller intet oprindelsesland?

Jeg har søgt en del på Google og SKATs hjemmesider, men jeg har ikke rigtig fundet noget brugbart.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 10:23
Hvor mange stjerner giver du? :

 

3)  Ja hvis kunden selv skal forestå fortoldningen er de nødt til at kende oprindelseslandet.

4) ved ikke om du kan få tolden retur. Normalt vil man bruge et såkaldt toldoplag til vare der skal reeksporteres til andre lande udenfor EU.  Ved et toldoplag indfortoldes varen ikke i EU

5)  Du kan slet ikke få din vare indfortoldet uden at oplyse et oprindelsesland,  Snyder du med oprindelsesland er det svindel, udover den manglende told får du som mimimum en bøde, om du også kan få fængselsstraf tør jeg ikke sige.   

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)